۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۱۳۷۶
صفار هرندی در قم:

تبعیت از ولایت کشور را در برابر فتنه ها مصون می سازد

صفار هرندی ولایت مداری را سد عظیمی در برابر مشکلات کشور دانست و گفت: تبعیت از ولایت فقیه می‌تواند کشور را در برابر مشکلات فراوان از جمله فتنه‌ها معصون سازد، همان طور که در فتنه 88 با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب توانستیم آن را نابود سازیم.
صفار هرندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سلسله نشست‌های دهه بصیرت با سخنرانی محمد‌حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه یک‌شنبه در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان برگزار شد.

 صفار هرندی ولایت مداری را سد عظیمی در برابر مشکلات کشور دانست و خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت فقیه می‌تواند کشور را در برابر مشکلات فراوان از جمله فتنه‌ها معصون سازد، همان طور که در فتنه 88 با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب توانستیم آن را نابود سازیم.

وی با بیان این که فتنه سال 88 حاصل اتحاد عوامل داخلی با دشمنان خارجی بود،‌ اظهار داشت: هر چند فتنه سال 88 نتوانست به مقاصد شوم خود دست یابد اما نباید از فتنه‌ها و توطئه‌های آینده دشمن غافل شد چرا که سلطنت طلبان،‌ منافقین،‌ بهاییت و عناصر منافق داخلی به شدت با یکدیگر هماهنگ هستند تا نظام انقلاب اسلامی ایران را ساقط کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که حماسه یوم الله 9 دی پایه‌های انقلاب و ولایت فقیه را مستحکم‌تر کرد، ابراز داشت: روحیه مقاومت همواره پیروز میدان‌های نبرد بوده است از این رو مردم با حضور میلیونی در یوم الله 9 دی، حمایت خود را از انقلاب و ولایت فقیه اعلام کردند.

وی مسأله برجام را یکی از مصادیق بارز بدعهدی آمریکا دانست و تأکید کرد: همان‌طور که مقام معظم انقلاب فرموده است، نباید به آمریکا اعتماد کرد چرا که بارها شاهد بدعهدی آن بر مردم ایران و سایر کشورها بوده‌ایم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت تفکر و فرهنگ مقاومت خاطرنشان کرد: امروزه آمریکا و غرب در منطقه غرب آسیا به مشکل جدی برخورده است، جریان مقاومت اسلامی و خون شهدای مدافع حرم باعث شده که دشمن در عرصه منطقه‌ای نیز راهی از پیش نبرد، از این رو ضروری است تا تفکر و فرهنگ مقاومت را هم در داخل کشور و هم در خارج به خوبی تقویت کنیم.

وی با اشاره به قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم بیان داشت: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به عنوان کشور قدرتمند جهانی مطرح بود ولی امروزه جایگاه سابق خود را از دست داده است.

صفار‌هرندی اظهار داشت: آمریکا در هر منطقه‌ای حضور می‌یابد امنیت آنجا را زیر سؤال می‌برد و نه تنها مشکلات آن منطقه از بین نمی‌رود بلکه مشکلات دیگر از جمله مسائل امنیتی نیز بر آن افزوده می‌شود؛ عراق، افغانستان و لیبی، نمونه‌های بارز آن است.

وی با اشاره به این که پس از دهه 50 و 60  قدرت سیاسی آمریکا دچار تزلزل شد، افزود: آمریکا علاوه بر ضعیف‌های سیاسی، از نظر ظرفیت‌های نظامی و اقتصادی نیز بسیار ضعیف شده است و قدرت سابق خود در جهان را از دست داده است و همچون سابق جایگاه مناسبی در میان کشور‌های دیگر ندارد.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم سؤالاتی پیرامون مذاکرات هسته‌ای و انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران مطرح شد و صفار هرندی به این سؤالات پاسخ داد. /878/پ202/ج

اکتای بهمنی
ارسال نظرات