۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۳۷۴
رییس مجمع نمایندگان هرمزگان:

تشکیل مجمع خیرین در هرمزگان از مهم ترین رسالت دانش ‌آموختگان دانشکده قرآنی است

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با تأکید بر تشکیل مجمع خیرین قرآنی در هرمزگان، گفت: تشکیل جامعه ای قرآنی از وظایف و رسالت دانشجویان دانشکده قرآنی است و تشکیل مجمع خیرین قرآنی در هرمزگان با فعالیت قرآنی آنان محقق می شود.
هاشمی تختی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حسین هاشمی تختی یکشنبه شب در جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با بیان اینکه  امروز دشمنان در کمین جوانان هستند تا آن ها را به هر وسیله ممکن به انحراف بکشند و هجمه و توطئه گسترده فرهنگی علیه ما راه انداخته اند، گفت: ﻗﺮآن و ﻋﺘﺮت دو ودﯾﻌﻪﮔﺮاﻧﺒﻬﺎیی اﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ در اﺧﺘﯿﺎر ﻣﺎ ﻗﺮار داده اﺳﺖ و ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل آن ﺑﺎﺷﯿﻢ ﮐﻪ ﻗﺮآن در ﻣﺘﻦ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

وی افزود: قرآن کتاب وحدت بین تشیع و اهل سنت است و همگان باید به این کتاب آسمانی تمسک جویند، قرآن و آموزه های آن نیاز ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻣﺮوزی اﺳﺖ و سعادت دنیا و آخرت در پیروی از این کتاب است.

رییس ﻣﺠﻤﻊ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎن اﺳﺘﺎن ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن در ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣﯽ اﻓﺰود: ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺮآن را در ﻣﺘﻦ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺮدم ﻗﺮار ﺑﺪﻫﯿﻢ و اﯾﻦ ﻣﯿﺜﺎق ﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﻦ ﻣﺮدم و ﻣسؤولان ﺑﺎﺷﺪ.

وی عنوان کرد: قرآن نیاز جامعه است و توسعه و نشر آن در بین جوانان سعادت دنیوی و اخروی را در پی خواهد داشت.

هاشمی تختی در ادامه با اشاره به اینکه باید با تکیه‌ بر قرآن جوانان جامعه را واکسینه کنیم، گفت: باید به دنبال این باشیم که قرآن را تبدیل به اولویت زندگی تمامی جامعه کنیم و تمامی خانواده‌ ها را با علوم و مطالبات الهی تعلیم و آموزش دهیم.

وی بیان کرد: یکی از پیشنهادات بنده این است که با کمک یکدیگر مجمع خیرین قرآنی را نیز راه‌اندازی و داشته باشیم تا بتوانیم با کمک و استفاده از توان خیرین در این حوزه، قرآن را در مناطق کمتر توسعه‌ یافته که کمتر در این حوزه آموزش‌ دیده‌ اند کمک‌ رسانی کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان تصریح کرد: دانشکده علوم قرآنی با توجه به کارکرد بالای آن در جامعه باید روز به‌ روز به دنبال ایده‌ ها و برنامه‌ های بهتر در جامعه و به‌ ویژه در میان جوانان باشد.

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در خانه ملت افزود: تمامی مسؤولان برای نشر بیشتر قرآن و توسعه آن تلاش خود را به کار می‌ گیرند و همچنین انتظار می‌ رود که مسؤولان دانشکده علوم قرآنی نیز با مدیران همکاری داشته باشند.

هاشمی تختی اضافه کرد: منشور و میثاق نامه ما با امام راحل تربیت نسل قرآنی و اجرای علوم این معجزه خداوندی در خانه‌ های ایرانیان است، با اتکاء بر قرآن می‌ توان در تمامی ابعاد جامعه بهترین عملکرد را داشت و حتی با بهره مندی از آموزه های قرآنی می‌ توان در برابر دشمنان ایستاد.

رییس ﻣﺠﻤﻊ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎن اﺳﺘﺎن ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن ابراز داشت: فارغ‌التحصیلان دانشکده قرآنی یک رسالت بزرگ بر دوششان است و آن اجرا و آموزش تعالیم قرآنی در جامعه تا رسیدن به تعالی با تکیه‌ بر این کتاب آسمانی است.

وی اداﻣﻪ داد: ﺗﺸﮑﯿﻞ داﻧﺸﮑﺪه ﻋﻠﻮم ﻗﺮآﻧﯽ ﺑﺮ اﯾﻦ ﻣﺒﻨﺎ ﺑﻮده ﮐﻪ ﻣﺎ ﺑﺘﻮاﻧﯿﻢ در ﻫﺮ ﺷﻬﺮ و ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺳﻔﯿﺮ ﻗﺮآﻧﯽ از ﺑﯿﻦ اﯾﻦ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ.

ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺗﺨﺘﯽ با تأکید بر رشد روزافزون کمی و کیفی داﻧﺸﮑﺪه ﻋﻠﻮم ﻗﺮآﻧﯽ، گفت: ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻗﺮآﻧﯽ در برابر تهدیدات دشمن مصون می ماند و اﺳﺘﻘﺎﻣﺖ و پایداری جامعه را در پی دارد.

رییس ﻣﺠﻤﻊ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎن اﺳﺘﺎن ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻨﮑﻪ رﺳﺎﻟﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ دﯾﮕﺮ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻓﺮق ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، اﻓﺰود: تشکیل جامعه ای قرآنی از وظایف و رسالت مهم شما است و تشکیل مجمع خیرین قرآنی در هرمزگان با قعالیت قرآنی شما محقق می شود./851/202/ب2

ارسال نظرات