۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۷۱۳۴۴
امام جمعه محمدیه:

ائمه جماعات الگوی اخلاقی نمازگزاران باشند

حجت الاسلام موسوی موینی با بیان اینکه زبان و اخلاق نیکو از صفات برجسته و ممتاز انبیای الهی است، گفت: ائمه جماعات الگوی اخلاقی نمازگزاران باشند.
حجت الاسلام موسوی موینی حجت الاسلام موسوی موینی حجت الاسلام سید مهدی موسوی موینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید حسن موسوی موینی امام جمعه شهر محمدیه قزوین در جلسه‌ای که امشب با حضور حجت الاسلام اوتارخانی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جماعات این شهر در دفتر امام جمعه محمدیه برگزار شد با اشاره به روایتی از امیر مومنان(ع) پیرامون انسان گفت: خوشا به حال انسانی که خود را کوچک بداند و خوشا به حال آن کسی که درآمد و کسبش پاک باشد و خوشا به حال کسی که اخلاق خوبی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات انسان کامل افزود: انسان کامل کسی است که نخست خود را کوچک بشمارد و دوم اینکه کار و کسب او هم پاک باشد و سوم اینکه دارای اخلاق حسنه و نیکو باشد.

امام جمعه محمدیه در ادامه با بیان اینکه مراد از اخلاق خوش پاک بودن روح و جان است اظهار کرد: انسانی که جانش پاک باشد ظاهر و بیرون او هم پاک می‌شود اما اگر کسی درونش ناپاک باشد ظاهر او هم خراب و ناپاک خواهد شد.

ائمه جماعات باید از نظر اخلاقی الگوی نمازگزاران باشند

وی در ادامه بداخلاقی را آفت بزرگی برای ائمه جماعات دانست و ابراز کرد: اگر در یک مسجدی امام جماعت بداخلاق باشد مردم از او رنجیده خاطر خواهند شد همچنین اگر هیأت امنا اخلاقش ناپسند باشد مردم از آنها ناراحت خواهند بود بسیجی در مسجد اگر اخلاقش خوب نباشد مردم از او فرار خواهند کرد.

امام جمعه محمدیه در ادامه با اشاره به اینکه مسجد جدای از مکانی برای اقامه نماز پایگاه فرهنگی هم محسوب می‌شود تصریح کرد: امام جماعت، هیأت امنا و پایگاه بسیج باید دست به دست هم بدهند تا با اخلاق و رفتار نیک با دیگران برخورد کنند خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ای رسول من اگر تو اخلاق نیکو نداشتی مردم از تو فرار می‌کردند و نزد تو نمی‌ماندند.

وی در ادامه با بیان اینکه زبان و اخلاق نیکو از صفات برجسته و ممتاز انبیای الهی است خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه دیگری خطاب به حضرت موسی می‌فرماید به طرف فرعون برو و با زبان نرم و خوب با او صحبت کنید مبادا با غضب با او سخن بگویی که این شیوه از سلوک انبیا و پیامبران نیست.

حجت الاسلام موسوی موینی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرمومنان پیرامون صفات انسان کامل تاکید کرد: امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه حکمت 123 می‌فرمایند خوشا به حال کسی که زیادی مال خود را انفاق می‌کند و زیاده‌گو نیست و زبان خود را حفظ می‌کند و بدی او هم به مردم نمی‌رسد یعنی شرور نیست و بدی خود را از مردم برمی‌دارد خوشا به حال کسی که سنت پیامبر(ص) او را کفایت می‌کند و بدعتی هم در دین خداوند متعال نمی‌گذارد.

وی در پایان گفت: وظیفه طلاب و روحانیان این است که به مردم خدمت رسانی کنند خدمت کردن به مردم هم انواع و اقسامی دارد امام جماعت اگر به غیر از خادم بودن برای مردم کار و وظیفه دیگری داشته باشد سرگردان خواهد بود و نه دنیا خواهد داشت و نه آخرت به تعبیر قرآن همانا انسان در زیان است مگر کسانی که ایمان آوردند و عمل نیکو انجام دادند./202/873/ب1

ارسال نظرات