۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۷۱۳۴۲
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین:

مهم‌ترین وظیفه ائمه جماعات تبیین و ترویج معارف انقلاب است

حجت الاسلام اوتارخانی گفت: مهم‌ترین وظیفه ائمه جماعات تبیین و ترویج معارف انقلاب است ما این انقلاب را آسان و راحت به دست نیاوردیم این انقلاب با آرمان‌های مقدس انقلاب حضرت مهدی(عج) پیوند خورده است بنابراین شایسته است که خون شهدایی را که برای به ثمر رسیدن این انقلاب به شهادت رسیدند پاس بداریم.
حجت الاسلام عباس اوتارخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام عباس اوتارخانی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین امشب در نشستی که با حضور امام جمعه شهر محمدیه قزوین و ائمه جماعات این شهر در دفتر امام جمعه شهر محمدیه برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام بصیرت با اشاره به حماسه نه دی گفت: حماسه نهم دی در حقیقت تثبیت انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی است مردم  بصیرت و شعور انقلابی خود را در آن روز به عرصه ظهور آوردند و توانستند شعله‌های فتنه را خاموش کنند.

وی در ادامه با اشاره به تقسیم‌بندی رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه 88 افزود: پس از انقلاب عده‌ای وجود دارند که از نفس افتاده هستند عده‌ای دیگر کسانی هستند که خسته و درمانده شدند و دسته سوم کسانی هستند که دل به مطاع دنیا بستند امروز دسته سوم را ما به وضوح در جامعه می‌بینیم.

حجت الاسلام اوتارخانی در ادامه با بیان اینکه دسته سوم کسانی بودن که برای انقلاب زحمات زیادی را کشیدند اما دل به دنیا بستند اظهار کرد: اینها کسانی هستند که عدم همراهی آنها با نظام منجر به خیانت و دستبرد به اموال بیت المال شد، اعمال این گروه موجب جنایت‌هایی شد که امروز ثمره آن در گور خواب‌هایی که جا و مکان درستی ندارند مشاهده می‌شود.

وی در ادمه ابراز کرد: تشکیل جلسات مستمر با ائمه جماعات، آموزش ائمه جماعات، در اولویت برنامه‌های مسجد قرار دارد و در شرایط کنونی نیازمند هیئت امنایی توانمند، متخصص و کارآمد با ایده‌های جدید هستیم تا بتوانیم جوانان را جذب مسجد کنیم.

حجت الاسلام اوتارخانی ابراز کرد: در شرایطی که تهاجم فرهنگی جدی است مسجد به عنوان مرکز ثقل برنامه‌ها می‌تواند در این مبارزه موثر باشد و نقش مهمی ایفا کند که در این راه باید جدی باشیم و از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

مهم‌ترین وظیفه ائمه جماعات تبیین و ترویج معارف انقلاب است

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین در ادامه با اشاره به وظایف ائمه جماعات پیرامون مناسبت‌های پیش‌رو ابراز کرد: مهم‌ترین وظیفه ائمه جماعات تبیین و ترویج معارف انقلاب است ما این انقلاب را آسان و راحت به دست نیاوردیم این انقلاب با آرمان‌های مقدس انقلاب حضرت مهدی(عج) پیوند خورده است بنابراین شایسته است که خون شهدایی را که برای به ثمر رسیدن  این انقلاب به شهادت رسیدند را پاس بداریم.

حجت الاسلام اوتارخانی در ادامه با اشاره به اهمیت مساجد تصریح کرد: ما امروز هر آنچه را که از این انقلاب و نظام داریم در حقیقت وامدار مساجد هستیم یعنی اگر مساجد و روحانیت نبودند امروز هم مساجدی وجود نداشت رهبر معظم انقلاب در بیانی شفاف و صریح فرمودند اگر روحانیت نبود انقلاب هم نبود حرکت‌های عظیمی در گذشته به صورت حرکت دانشجویی و مردمی صورت گرفت اما چون روحانیت با آنها نبود هیچ انقلابی محقق نشد.

وی در پایان گفت: انقلاب زمانی محقق شد که روحانیت به صحنه آمد اگر این انقلاب با وجود روحانیت و بسترسازی مساجد به وجود آمده است امروزه هم برای تداوم آن به وجود روحانیت و مساجد نیازمند هستیم هر چه مساجد امروزه فعال‌تر باشند انقلاب ما محکم‌تر خواهد بود هر چه امروز تلاش یرای مساجد بیشتر باشد اطمینان ما هم برای تداوم انقلاب بیشتر خواهد بود./202/873/ب1

ارسال نظرات