۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۷۱۳۰۵
مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد؛

تولید نرم افزار جلد اول کتاب بنیاد حکمت برتر

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نرم افزار جلد اول کتاب بنیاد حکمت برتر(ترجمه، شرح و تحقیق شواهد الربوبیه صدرالدین محمد شیرازی) به همت نشر دیجیتال پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و از طریق سایت کتابخوان پژوهان قابل دریافت است.
جلد اول کتاب بنیاد حکمت برتر(ترجمه، شرح و تحقیق شواهد الربوبیه صدرالدین محمد شیرازی)

محمد پهلوانی، مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: از خصائص فلسفه و حکمت صدرایی این است که وی مسائل برهانی را با چاشنی لطایف ذوقی و عرفانی و هم چنین فن کلام را با فلسفه به هر دو طریقه مشائی و اشراقی و حکمت یونانی را با حکمت ایمانی، در هم ریخته و به هم آمیخته و از آن، معجونی گوارا و بدیع ساخته است که دستگاه حکمت متعالیه او را تشکیل می دهد.

وی گفت: در حقیقت، حکمت متعالیة صدرایی لبّ معارف وحیانی و عرفانی و برهانی و در نهایت روح تعقل و تعرّف انسان الهی پیرامون هستی و انسان و قرآن است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: یکی از آثاری که ملاصدرا در این دستگاه فکری و معرفتی پدید آورد «شواهد الربوبیه» بود، اما این کتاب عمیق و پرنکته، نیازمند شرح و بازشکافی است، اثر حاضر گامی در این مسیر است.

وی با اشاره به برخی از عناوین این اثر گفت: عناوین اصلی کتاب شامل بخش های بررسی و شرح مبانی حکمت متعالیه، الهیات عام (1) (تقدّم و تأخر؛ واحد و کثیر)، الهیات عام (2)(وجوب و امکان؛ قوه و فعل)، الهیات عام (3)(اعتبارات ماهیت و احکام آن)، الهیات خاص(1) وجود حق، الهیات خاص (2)نظریه مُثُل است.

پهلوانی افزود: از دیگر بخش های این کتاب می توان به الهیات خاص(3) علم معاد، الهیات خاص(4) معرفت نفس، الهیات خاص(5) تناسخ، الهیات خاص(6) احوال نفوس، الهیات خاص(7) حقیقت مرگ و الهیات خاص(8) نبوّت و ولایت اشاره کرد.

وی ضمن بیان مشخصات کتاب بنیاد حکمت برتر گفت: این کتاب در 1505 صفحه در سال 1390 با قیمت روی جلد 280000 ریال به چاپ رسید؛ این کتاب نوشته یحیی کبیر است که توسط انتشارات بوستان کتاب منتشر شد و موسسه بوستان کتاب تهیه کننده این اثر بود.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان ضمن اعلام خبر تولید نرم افزار جلد اول کتاب بنیاد حکمت برتر(ترجمه، شرح و تحقیق شواهد الربوبیه صدرالدین محمد شیرازی) گفت: این نرم افزار به همت نشر دیجیتال این پژوهشگاه تولید شده که به قیمت 56000 ریال از نشانی اینترنتی www. pajoohaan.ir قابل خریداری و دریافت است./822/302/ب3

ارسال نظرات