۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۷۱۲۷۴
آیت‌الله محمدی ری شهری:

سبقت در انجام عمل خیر زیور متقین است

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه صبر به فضیلت زیور انسان های باتقوا است، گفت: سبقت در انجام اعمال خیر از توصیه‌های الهی بوده و از خصائص و زیورهای انسان باتقوا به شمار می‌رود.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در کلاس درس خارج که امروز در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: یکی دیگر از زیورهای انسانهای مومن و با تقوا که در دعای شریف مکارم الاخلاق از خداوند درخواست شده صبر به فضیلت و پیشرو در آراستن خود به فضائل اخلاقی و عملی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم انسانها را به سبقت گرفتن در امور و افعال خیر توصیه می‌کند.

وی با طرح این پرسش که چگونه انسان در امور دنیوی نسبت به دیگران سبقت گرفته اما در اعمال اخروی از آنان عقب می‌ماند، گفت: امام علی(ع) در خطبه 113 می‌فرمایند: چه می‌شود شما را که اگر اندکی از دنیا و منافع آن به شما روی آورد خوشحال می‌شوید اما اگر فوج فوج امور و مسائل اخروی از شما ضایع شود ناراحت نمی‌شوید.

رییس دانشکده علوم و حدیث ابراز کرد: علاقه زیاد به امور دنیوی و غفلت از برکات آخرت انسان را از سبقت گرفتن در انجام اعمال نیکو باز می‌دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطر نشان کرد: سبقت در انجام اعمال خیر از توصیه‌های الهی بوده و از خصائص و زیورهای انسانهای باتقوا به شمار می‌رود./202/813/ب1

ارسال نظرات