۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۷۱۲۶۵
حجت الاسلام رهبر در گفت‌وگو با رسا:

مؤسسین جبهه مردمی انقلاب یک برگه سیاه در پرونده خود ندارند/ همه برای فردایی بهتر همدل شویم

امام جمعه موقت اصفهان، تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را به منظور احیای ارزش ها و رفع مشکلات کشور دانست و گفت: فعالیت این جبهه مردمی با هدایت افرادی است که از وجاهت لازم برخوردار هستند و برگه سیاهی در زندگی ندارند، سابقه انقلابی‌گری و فعالیت های انقلابی دارند.
اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حجت الاسلام رهبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، پنجم دی ماه جاری با حضور هیأت مؤسس در جمع اصحاب رسانه در مجموعه سرچشمه تهران اعلام موجودیت کرد، موضوعی که با توجه ویژه از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی و فعالان سیاسی مواجه شد و حمایت طیف وسیعی از جبهه اصولگرایی و شخصیت های برجسته انقلابی را در همان ابتدا به دنبال داشت و این روند همچنان ادامه دارد.

هیأت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستا آزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند.

تکیه داشتن بر ولایت فقیه و دغدغه انقلاب اسلامی و آرمانهای انقلاب و رشد و تعالی مردمی کشور به ویژه در زمینه اقتصاد و مهم ترین دغدغه نسل جوان یعنی اشتغال بر مبنای اتکا به توان داخلی و بدون چشم داشت به دشمنان و بیگانگان به خوبی مشخص از نکات ملموس و بارز در بیانیه اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب است، موضوعی که می تواند بارقه های امید را روشن نگه دارد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و پیشگام انقلابی اصفهان یکی از نخستین کسانی است که نامش در لیست حامیان «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به ثبت رسید.

به همین منظور خبرنگار خبرگزاری رسا گفت‌وگویی با وی در این زمینه ترتیب داده است که در ادامه مشروح آن آمده است:

رسا ـ به نظر شما ضرورت شکل گیری چنین جبهه‌ای مبتنی بر چه مسائلی بوده است؟

بزرگ ترین خطری که نظام و انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند خطر استحاله تدریجی و کم رنگ شدن ارزش ها است، این خیلی موضوع مهم و قابل توجهی است، بارها پیرامون مسائل فرهنگی و اجتماعی سالها پیش تا به امروز با سخنرانی‌ها و مقالات مختلف تلاش کردم هشدارهای لازم را به جامعه و مسؤولان بدهم.

متأسفانه هرچه پیش می‌رویم ارزش های امام و انقلاب اسلامی و خط امام آن طور که باید و شاید حراست نشده است و راهکارهای جلوگیری از نفوذ و سوء استفاده دشمن ارائه و به کارگیری نشده است، دولت ها و دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به درستی به وظایف خود در این زمینه عمل نکرده‌اند و هرچه پیش می‌رویم شاهد مشکلات و معضلات بیشتری هستیم.

وجود فاصله طبقاتی بسیار و فاصله میان فقر و غنا در جامعه یکی از مشکلاتی است که امروزه با آن به صورت جدی مواجه هستیم، درحالی که عده‌ای در گور زندگی می‌کنند عده‌ای حقوق نجومی می‌گرفته و می‌گیرند، درحالی که یک بازنشسته حقوق یک میلیونی می‌گیرد آقایان حقوقهای کلان و غیرمتعارف را قانونی می‌دانند و از آن به سادگی حرف می‌زنند.

بی‌توجهی به فرهنگ انقلاب بسیار شده است

بی توجهی به فرهنگ انقلاب بسیار شده است، معضلات اجتماعی همواره در حال رشد هستند، فیلم و سینمای نامناسب، کتابهای نامناسب و معضلات فرهنگی همواره در حال رشد هستند و عده‌ای مروج فرهنگ ضد انقلاب هستند، اشخاصی که اگرچه توده ملت نیستند ولی به روی مردم اثر می‌گذارند، توده ملت کسانی هستند که فرزندانشان را به بیرون از مرزها می‌فرستند برای نبرد با استکبار و فتوحات بزرگی را به دست آورده‌اند.

با توجه به اینکه ارزش های اسلام و انقلاب آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد و شاهد کم رنگ شدن ارزش ها با گذر زمان هستیم لازم است که فعالیت های جدی و مهمی در زمینه حفظ و تقویت ارزشهای انقلاب صورت بگیرد که تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز در همین راستا است.

رسا ـ  به نظر شما پرداختن به مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی توسط نیروهای انقلابی تا چه حد مهم است؟

رهبر معظم انقلاب فریادشان در مسائل فرهنگی را بسیار بلند کردند، اینکه می‌فرمایند ولنگاری فرهنگی حرفی است که سند و مردک و دلیل مستحکم دارد، اینکه می‌گویند گاهی خوابم نمی‌برد از معضلات و مسائل فرهنگی، اینکه مرتب می‌فرمایند خط امام و اصول و آرمان های امام را باید زنده نگه داریم، اینکه به جوانان توصیه می‌کنند وصیت نامه امام را مطالعه کنند و بسیاری از توصیه‌ها و هشدارهای ایشان به دلیل اهمیت مسائل فرهنگی و لزوم پرداختن به مقوله فرهنگ است.

برخی تلاش می‌کنند حرف ها و تصمیمات امام خمینی را زیر سؤال ببرند و همواره در تماس با رسانه‌های بیگانه هستند و تلاش می‌کنند با ارتباط گیری با بیگانه‌ها علیه انقلاب اسلامی و فرهنگ انقلاب توطئه کنند، اگرچه این افراد اندک هستند و توده ملت وفادار و علاقه مند به انقلاب و اسلام هستند اما نباید از توطئه‌ها و دسیسه‌های آنان غافل شد و لازم است به محوریت انقلاب اسلامی و امام خمینی و رهنمودها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اقدامات جدی فرهنگی در کشور صورت بگیرد.

رسا ـ آیا فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صرفا انتخاباتی و سیاسی است یا تلاش برای اصلاح مشکلات و معضلات در تمام حوزه ها را دنبال می‌کند؟

مسؤولان باید در میدان سرسختانه با دشمن مقابله کنند، شاهد هستیم طی این مدت آمریکایی‌ها چقدر کلاه بر سر ما گذاشتند، زیر حرفهای شان زدند در حالی که ما دانش هسته‌ای و کارگاه‌ها و صنایع هسته‌ای و تأسیسات اراک را بنابر خواسته آنها تغییر دادیم، هنوز هم این رفتار آنها ادامه دارد.

در مقابله با استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت برای نظام مقدس اسلامی یک ضرورت اساسی و مهم است، یک ذره عقب نشینی و یا مدارا می‌تواند برای ما بسیار خطرناک باشد، حتی شاهد بودیم که در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی حرفهایی از سوی برخی مطرح شد که بعد از انتشار و رسانه‌ای شدن آن گفتند این حرفها محرمانه بوده است، ما چیزی به نام محرمانه و نامحرم دانستن مردم در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نداریم.

وقتی که دلسوزان نظام این شرایط و وقایع را می‌بینند و با مطالبات مردمی روبرو می‌شوند بالطبع لازم است اقدامی صورت دهند، به همین دلیل یک حرکت مردمی برای تشکیل یک جبهه مردمی فارغ از طرفداری از جناحی خاص و گرایش های سیاسی خاص به صورت صادقانه و خالصانه برای فداکاری کردن در راه انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلاب اسلامی لازم بود و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به همین منظور تشکیل شد.

مؤسسین جبهه مردمی انقلاب اسلامی برگه سیاهی در پرونده خود ندارند

قطعا برای آینده و انتخابات نیز این جبهه برنامه‌هایی خواهد داشت، اما مهم این است که بنده دیدم عده‌ای از دلسوزان گردهم آمده‌اند تا به مردم خدمت کنند و بنده هم به عنوان یک عنصر ضعیف در برابر این ملت بزرگ و فداکار و بزرگ لازم دیدم به سهم و اندازه خود از این جبهه مردمی حمایت کنم.

فعالیت این جبهه مردمی با هدایت افرادی است که از وجاهت لازم برخوردار هستند و برگه سیاهی در زندگی ندارند، سابقه انقلابی‌گری و فعالیت های انقلابی دارند و اینها به پشتوانه مردم برای احیای ارزش های انقلاب اسلامی و تحکیم مواضع حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و مقابله با جریانهای منحرف و مسأله ساز و نفوذی که به دنبال استحاله انقلاب هستند، تلاش می‌کنند و متحد شده‌اند.

اشخاصی به دنبال دولت غیر اسلامی و جمهوری ایران هستند و تلاش می‌کنند اسلامیت را از کشور حذف کنند، در حالی که اسلامیت عنصر واقعی نظام ما است، این اسلامیت به آن معنا که امام خمینی بر مبنای سیره ائمه معصومین(ع) تفسیر می‌کنند راه واقعی ما است و همه باید برای حفظ آن تلاش جدی داشته باشیم.

 رسا ـ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پذیرای اتحاد و همکاری با چه جناح هایی است و اقبال جریان ها و احزاب از این جبهه تا چه حد بوده است؟

همه جریان هایی که دلسوزی دارند و دغدغه دارند فارغ از هر طیف و جناحی که دارند باید دست به دست هم بدهند و متحد شوند برای رقم زدن فردایی بهتر و آینده‌ای روشن‌تر برای کشور و ملت، در انتخابات هم إن شاء الله بر مبنای وظایف خود و قوانین کشور انجام وظیفه کنند و بتوانند موجب رشد و تعالی کشور شوند.

در نشست ماهانه اصولگرایان اصفهان که جلسه‌ای بسیار بزرگ است و متشکل از نیروهای پیشگام و قدیمی انقلابی اصفهان و جوانان و نسل های جدید انقلابی اصفهان است شاهد بودم که دوستان استقبال خوبی از تشکیل این جبهه داشتند و پیگیر اخبار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بودند، اصفهان جمعیت زیادی دارد که مردم این شهر و این استان انقلابی و پیرو راه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هستند و خط مشی و سیره آنها بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و همواره مردم اصفهان آمادگی کامل برای پاسداری از ارزش های انقلاب را دارند.

آنچه مهم است و حدت و انسجام است

آنچه که مهم است وحدت و انسجام نیروها و احزاب و جناحهای انقلابی است، دست همه افراد و جناحهای انقلابی و ولایتمدار را به گرمی می‌فشاریم و اگر مقداری هم ممکن است میان ما فاصله و اختلاف نظر باشد نباید این را تبدیل به یک شکاف عمیق کنیم بلکه باید همه دست به دست هم دهیم و با تمسک به حبل الله متین و با محوریت انقلاب اسلامی و ولایت و رهبری بدون تنش و مشکل همکاری و هم یاری داشته باشیم برای روزهای بهتر و آینده بهتر برای کشور و ملت.

اصول انقلاب ما واضح و روشن است، اقتصاد قوی و بهتر، امنیت بیشتر، فرهنگ متعالی و استکبار ستیزی مستحکم‌تر اصول انقلاب ما هستند و فکر نمی‌کنم یک فردی که در این نظام مسؤولیتی دارد با این نظام و این اصول مشکل داشته باشد و خوشبختانه استقبال خوبی توسط دلسوزان و چهره‌های انقلابی و ولایی از این جبهه صورت گرفته است و قطعا این روند ادامه خواهد داشت./1304/پ200/ج

 

ارسال نظرات