۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۴۷۱۱۵۵
مناظره شریعتمداری و کواکبیان:

شریعتمداری: نجومی بگیران به جیب ملت دستبرد زدند/ کواکبیان: نگران بزرگ شدن آن سی نفر بودیم بیانیه ندادیم

مدیر مسوول روزنامه کیهان گفت: درخواست افزایش تحریم‌ها درخواستی است که فتنه‌گران از سال 88 شروع کردند که یکی از همین فتنه‌گران مهدی هاشمی است که اسناد آن وجود دارد.
شریعتمداری و کواکبیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان شنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی متن و حاشیه که از شبکه سه سیما پخش شد در مناظره با کواکبیان نماینده مجلس درباره نامه‌نگاری برخی به ترامپ بابت افزایش تحریم‌ها، گفت: این سی نفر آدم‌های دم‌دستی هستند در حد و اندازه‌ای نیستند که برای اقدام آنها انگیزه خاص تعیین شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان عنوان کرد: آنچه مسلم است اینگونه جریانات را دشمنان رشد بادکنکی داده و از زبان آنها حرف‌هایی را مطرح می‌کنند، ماجرا ریشه‌ای گسترده و مهم‌تر دارد.

مهدی هاشمی یکی از درخواست‌کنندگان افزایش تحریم بر علیه ایران بود

شریعتمداری افزود: درخواست تحریم درخواستی است که فتنه‌گران از سال 88 شروع کردند، البته برخی از آنان نقش پادو را دارند که در این زمینه بدون شعار اسنادی وجود دارد، یکی از همین فتنه‌گران مهدی هاشمی است که به واسطه یکی از همکاران خود با خزانه‌داری آمریکا تماس گرفته و درخواست می‌کند تحریم‌های ایران افزایش یابد، نوار صوتی این مکالمه موجود است ضمن اینکه طرف مقابل او نیز این مساله را مطرح کرده است.

وی اظهار داشت: تعدادی افراد اصلی در فتنه از آمریکایی‌ها درخواست می‌کنند که تحریم‌های فلج‌کننده بر علیه ایران به کار گیرند، که بعدها کلینتون بعد از قطعنامه 929 که قطعنامه اصلی‌ تحریم‌ها است این مساله بیان کرده است، حتی از جانب خود داخلی‌ها این واژه فلج‌کننده مطرح شده که اسناد آن موجود است.

 مدیر مسوول روزنامه کیهان افزود: آقای مایکل پالس سفیر وقت اتریش در ایران و ویکی لیبس هم این سند را منتشر کردند، سفیر اتریش گزارشی به وزارت امور خارجه داده و با ابراز تعجب می‌گوید این دو رئیس جمهور سابق ایران از من خواستند که در غرب بر شیپور تقلب و نقض حقوق بشر در ایران دمیده شود برای اینکه کار ما اینجا آسان‌تر باشد.

در ادامه کواکبیان خطاب به شریعتمداری گفت: اینکه جناب آقای شریعتمداری بلافاصله سراغ حوادث فتنه 88 رفتند هنر ایشان است که اساسا مباحث را از موضوعیت خود خارج می‌کنند.

نویسندگان نامه به ترامپ دنبال براندازی نظام هستند

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که درباره نامه برخی به ترامپ برای افزایش تحریم‌های علیه ایران، عنوان کرد: واقعیت این است که این افراد دنبال براندازی نظام هستند و این نظام و انقلاب را دوست ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنی استکبار وجود داشته است، تحریم‌ها مربوط به سال‌های اخیر نیست، اما کار اینها بسیار ناپسند و محکوم است هیچ فرد شناسنامه‌داری چنین کاری نمی‌کند.

کواکبیان بیان داشت: اینکه آقای شریعتمداری می‌گویند درباره گفت‌وگوی هاشمی با فلان شخص بابت افزاش تحریم‌ها هاشمی فایل صوتی داریم، ایشان از یک نفر که در زندان است فایل صوتی دارد ما نباید همه چیز را به یکدیگر ربط دهیم.

در این لحظه مجری می‌گوید اسامی کسانی که پای این نامه را امضا کردند از فتنه‌گران شناخته شده در فتنه 78 و 88 بوده و ناشناخته نیستند.

ما خواستیم نامه‌نگاران به ترامپ را محکوم کنیم اما برخی نگران بزرگ شدن آنها بودند

در ادامه کواکبیان اظهار داشت: کسانی که نامه زدند ضد ملت ایران است پادو نیستند و نفرات اصلی هستند، ما گفتیم که این افراد را محکوم کنیم اما گفتند اگر آنها را محکوم کنیم بزرگ می‌شوند بنابراین به نظر من بحث به صورت رسمی موضوعیتی ندارد و بحث مهمی نیست.

کواکبیان افزود: ما در بحث تحریم‌ها باید توجه کنیم که برخلاف اطلاعیه‌ای که می‌دهند این امر بر علیه حکومت نیست بلکه بر علیه ملت است، اینجا ما نباید فاصله بین حکومت و ملت قرار دهیم هر تحریم علیه حکومت ایران تحریم علیه ملت ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در داخل بعد از روی کار آمدن ترامپ بسیاری ‌مگر نگفتند زودتر این برجام را پاره کن، ما را از شر این خلاص کن، مفهوم این بود که تحریم‌ها ادامه پیدا کند، سوم آبان در کیهان این مطلب نوشته شد و گفتند که درخواست ما این است که برجام پاره شود، برخی در داخل از روی کار آمدن ترامپ خوشحال شدند.

برجام را خسارت محض می‌دانم

در ادامه مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به کواکبیان گفت: درباره ترامپ به این شکل که ایشان می‌گویند نیست، بنده در یک مصاحبه گفتم تنها کار عاقلانه‌ای که این دیوانه می‌تواند انجام دهد پاره کردن برجام است، در حالی که برجام را خسارت محض می دانم.

وی در پاسخ به کواکبیان که اینها شناخته شده نیستند و با ما هم عقیده هستند، عنوان کرد: مساله را نباید رد کرد، اینها آمدند رد گم کنند، آن درخواستی که گفتم درخواستی است که آقای هاشمی رفسجانی و آقای خاتمی از آقای میشل عین درخواست کردند.

شریعتمداری گفت: مایکل لدین می‌گوید: ممکن است بعدها برخی به این فکر کنند که جنبش سبز از 2009 شروع شده است اینطوری نیست، بلکه این جنبش به اواسط دهه 1970 برمی‌گردد، مایکل لدین مطرح می‌کند که برخی سران جنبش سبز با ما تماس گرفتند و تاکید کردند برای اینکه جنبش سبر به نتیجه برسد شما تحریم‌ها را گسترش دهید و تاکید می‌کنند که تدریجی نباشد.

60 نفر از روزنامه‌نگاران مدعی اصلاحات، در VOA و BBC کار می‌کنند

وی درباره تعدادی از خبرنگارها که بیگانگان پیوستند،  ابراز کرد: 60 نفر خرده‌ای از روزنامه‌نگاران مدعی اصلاحات، وزیر دولت اصلاحات و معانان دولت اصلاحات فرار کرده و در VOA و BBC کار می‌کنند آنهایی که فرار کردند نظرات ضد انقلابی دارند اگر نظرات آنها توسط کانون‌هایی که در اینجا وابسته بودند دنبال شود معلوم می‌شود که با اینها پیوند دارند من معتقدم که مدعیان اصلاحات همان نظرات را دنبال می‌کنند.

چون خاتمی زمانی رئیس جمهور بوده از درخواست‌کنندگان تحریم علیه ایران نیست

در ادامه کواکبیان خاطرنشان کرد: اگر مایکل لدین کد می‌آورد برای این است که ما را به جان هم اندازد، هاشمی رفسنجانی همین الان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در مجلس هر قانونی رد شود و شورای نگهبان نظارت کند در نهایت ایشان باید تایید کنند، آن وقت این می‌آید درخواست تحریم‌های فلج‌کننده بدهد، یا خاتمی زمانی رئیس جمهور کشور بوده است او نیز نمی‌توانسته درخواست تحریم بدهد، به نظر من  روزنامه کیهان کشور را به سمت تحریم می‌برد، می‌گوید برجام باید پاره شود و آقای ترامپ ما را از شر برجام خلاص کند.

اگر برجام نبود شاید جنگ نمی‌شد اما تحریم‌ها افزایش می‌یافت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر برجامی در کار نبود من نمی‌گویم که حتما جنگ می‌شد اما تحریم‌ها افزایش پیدا می‌کرد ما در برجام حداقل با یک قطعنامه زیرآب کل تحریم‌ها زده شد، حالا اینکه آمریکا‌یی‌ها به معاهدات خود عمل نمی‌کنند بحثی جدا است، آن وقت شما تمام حرف‌هایی که ضدبرجام و ظریف زده شده است را می‌آورید در حالیکه ظریف رزمنده دیپلماسی است.

کواکبیان درحالی از برجام دفاع می‌کند که صاحبان آن می‌گویند هیچ دستاوردی نداشته است

 در ادامه شریعتمداری در پاسخ به کواکبیان درباره تحریم‌ها و برجام خاطرنشان کرد: مگر تحریم‌ها برداشته شده است هیچ کدام برداشته نشده است، در حالی آقای کواکبیان از برجام دفاع می‌کنند که صاحبان ماجرا با صراحت می‌گویند دستاورد برجام تقریبا هیچ بوده است، اما سایه جنگ را نیروهای مقاومت کم کرده نه برجام.

در ادامه کواکبیان در پاسخ به سوال مجری درباره گویه‌شناسی ضدانقلاب، بیان داشت: کسانی از پیدایش انقلاب رضایت نداشتند به دنبال براندازی آن هستند، من معتقدم هر جریان سیاسی اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا که ملت را در مضیقه قرار دهد ضدانقلاب است، ضد انقلاب خارجی رسما شمشیر می‌کشد اما برخی از ما گاهی حرف‌های ضدانقلابی زده و فکر می‌کنیم انقلابی عمل می‌کنیم، گاهی ما با ندانم‌کاری عرصه را برای براندازان فراهم می‌کنیم، فقط خارجی ‌ها ضد انقلاب نیستند ممکن است حتی در بحث نفوذ خیلی‌ها با قیافه حزب‌الله وارد میدان شوند،  براندازان نظام ضد انقلاب هستند.

در ادامه مدیر مسئول روزنامه کیهان عنوان کرد: آنچه ایشان گفتند درست است، اما اینکه فلان ضدانقلاب چندتا بیانیه صادر کرده یا ترور کند تاریخ آن گذشته است، اگر این موارد نیز نفوذ است اما کار اصلی نیست، کار اصلی در کانون‌ سیاست‌پردازان نفوذی صورت می‌گیرد، وقتی شما مسیر حرکت یک جریان اعم از دولت، دستگاه قضا، مجلس باشد وقتی مسیر این حرکت احساس می‌کنید که پیچ و خم‌هایی که نباید باشد پدید آمده و با مطالب قبلی در تناقض است یعنی برای مردم دردسر ایجاد می‌شود.

نباید از کنار مشاور سیاست‌مداران به سادگی عبور کرد

وی با اشاره به مثالی گفت: وقتی شما معیشت مردم را در تنگنا قرار می‌دهید، رئیس‌جمهور قول داده بودند ارزش پول را بالا ببرند الان دلار به بیش از 4 هزار تومان است، باید نگران کسانی بود که احیانا به مسولان ما در کانون‌های سیاست‌پرداز و تصمیم‌ساز مشاوره می‌دهند، نباید از کنار این افراد به سادگی رد شد.

مشاورانی که درباره معوقات بانکی مشاوره‌های اشتباه می‌دهند ضد انقلاب هستند

شریعتمداری اظهار داشت: همین الان 110 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم که دست 108 نفر است، شاید به کسانی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند نتوانید ضد انقلاب بگویید اما کسانی که در این زمینه مشاوره‌های اشتباه می‌دهند به طور قطع ضدانقلاب هستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: نزدیک 40 میلیارد دلار واردات قاچاق رسمی است در عین حال کارگاه‌های صنعتی شما تعطیل است، در حالیکه نیاز به اشتغال دارید حتی کترینگ قطارهای مسافربری خود را به یک شرکت اتریشی می‌دهید یا ساخت بزرگراه تهران شمال به یک شرکت خارجی سپرده می‌شود، بنده معتقد هستم وقتی چنین پلشتی‌هایی پدید می‌آید و این با آنچه مسوولان ما قبلا قول داده بودند در تناقض آشکار است باید نگران ضدانقلابیونی بود که نفوذ کردند.

وی  عنوان کرد: از این جهت که ماجرا به جهتی می‌رود که قول داده بودند که نرود هم نوعی بی‌تفاوتی در آن دیده می‌شود به عنوان مثال شعار ما می‌توانیم سر می‌دهید دیگر نباید بگویید توان ما در حد آبگوشت بزباش است، یا نباید بگویید که باید از خارج کالا وارد کنیم، من نمی‌گویم هر کس قول داده عمل نکرده ضد انقلاب است اما باید دنبال جریاناتی گشت که چنین سیاست‌هایی را به عنوان مشاوره پیش‌روی مسوولان ما می‌گذارند.

در ادامه کواکبیان درباره بحث نفوذ گفت: هر حرکتی که سبب شود مردم از نظام جمهوری اسلامی رویگردان شوند به طور قطع حرکتی ضد انقلابی است.

وی درباره یکی از بحث‌های روانشانسی گران شدن دلار گفت: یکی از دلایل آن این است که مخالفان برجام در داخل مرتب دارند مخالفت می‌کنند که اگر اینها مخالفت نمی‌کردند دلار گران نمی‌شد، پایان دولت جنگ تحملی دلار 400 بود، پایان دولت هاشمی دلار 800 شد در پایان دولت خاتمی دلار به 1300 رسید یکدفعه در دولت احمدی‌نژاد دلار به 4 هزار تومن رسید.

کواکبیان افزود: من می‌توانم ثابت کنم که 108 نفری که معوقات بانکی دارند بیشتر از دوستان آقای شریعتمداری هستند، ما باید به آمارهایی که می‌دهیم دقت کنیم این آمارهایی که ایشان در بحث اقتصادی مطرح می‌کنند واقعیت ندارد، اینکه یکی گفته آبگوشت بزباش حرف‌های کلیشه‌ای است به اقتصاد جامعه ربطی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر ما با دولت مخالف هستیم آسمان و ریسمان نبافیم که نتیجه صحبت‌های خود را برداشت کنیم.

مخالفت با دولت ارزشمند نیست مخالفت با برخی نارسایی‌ها و پلشتی‌ها مورد نظر است

شریعتمداری در ادامه گفت: مخالفت با دولت ارزشمند نیست مخالفت با برخی نارسایی‌ها و پلشتی‌هایی که می‌توانست نباشد که شده مورد نظر است، این که مخالفت سبب گرانی دلار شده یک ادعا است، اینکه می‌گویید از این  108 نفر یکی از دوستان ما هستند باید سند بیاورید.

وی افزود: اما در دولت قبل اوج گرانی دلار به 3100 تومن رسید، روز اجرای برجام دلار 3600 بود، اقای روحانی می‌فرمودند ما آمدیم که ارزش پول ملی را بالا ببریم این صرفا سخن نیست،  110 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دست 108 نفر است و 20 تا 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد می‌شود، وزارت صنعت می‌گوید که تعرفه‌ها را کاهش دادید و همین امر سبب تعطیلی کارخانه‌ها شده است این اسنادی است که اعضا و آدمای دلسوز این دولت بیان می‌کنند، چرا شما این آمار را نمی‌بینید.

چرا درباره حقوق‌های نجومی موضع گرفته نمی‌شود

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: اینها مستنداتی هستند که نمی‌توانید آن را رد کنید، 80 درصد معادن تعطیل است، هر زمان از این حرف‌ها زده می شود می‌گویید با دولت مخالفت می‌کنید، چرا درباره حقوق‌های نجومی هیچ کدام از شما بر علیه آن موضع نمی‌گیرید، چرا آقایان می‌آیند اعلام می‌کنند که اینها ذخیره نظام هستند.

در ادامه مناظره کواکبیان گفت: ایشان حقوق‌های نجومی را می‌بیند اما املاک نجومی را نمی‌بینند، بحث این است که کل حقوق‌های نجومی زیر 50 میلیارد تومان است، یک رقم بابک زنجانی فقط 10 هزار میلیارد تومان است هنوز هم که هنوز است پول‌ها را نمی‌آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید با اتحاد برای اقتصاد سیستماتیک برنامه‌ریزی کنیم، بیایید بگویید ما کم آوردیم انتخابات در پیش است باید اصلاح طلب‌ها را متهم کنیم، اگر ایشان ضد ظلم و فساد است دست همکاری دهیم بدون توجه به اصول‌گرا و اصلاح‌طلب با فساد مبارزه کنیم، فساد مثل خوره نظام را می‌خورد ما طرفدار نظام هستیم باید این نظام بماند.

هیچ کس ذخیره انقلاب نیست

وی افزود: ما یکدیگر را متهم نکنیم حالا یکی گفته اینها ذخیره انقلاب هستند، ایشان اشتباه کرده است هیچ کس ذخیره انقلاب نیست، با استناد به مدرک و دلیل بررسی کنیم که چگونه باید با این فساد مبارزه کرد، طرح مباحث حقوق‌های نجومی ضرورت ندارد.

کواکبیان بیان داشت: آقای شریعتمداری اگر می‌خواهد به پایگاه اجتماعی خود پی ببرد از بودجه بیت‌المال روزنامه کیهان ننویسد بیاید یک حزب بزند ببیند چقدر طرفدار دارد بعد بر اساس همان حرف بزند.

کلمه فتنه به کار بردن برای انگ زدن به رقیب است

این سیاستمدار اصلاح‌طلب گفت: اینکه یک امام جمعه بگوید کل مجلس فتنه است با این جملات مشکل حل نمی‌شود، کلمه فتنه را به کار بردن فقط برای انگ زدن به رقیب است ما دست بکشیم.

 در ادامه شریعتمداری گفت: درباره بابک زنجانی در مجله آسمان متعلق به حزب کارگزاران یک مصاحبه است که می‌گوید من کارم را از دوران مرحوم نوربخش شروع کردم و بابت اولین کارم روزی 17 میلیون تومام درآمد داشتم، تشویق آقای روحانی و خاتمی از بابک زنجانی را چگونه توجیه می‌کنید.

نجومی بگیران دستشان توی جیب مردم است

وی درباره حقوق‌های نجومی عنوان کرد: بحث سر مبلغ 2 میلیارد نیست بلکه مساله این است که اینها دستشان را توی جیب ملت کرده و به آنها دستبرد زدند چنین کسانی لایق فلان جایگاه نیستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به کواکبیان درباره طرح بحث فیش‌های نجومی گفت: فیش حقوق‌های نجومی را اولین بار کیهان مطرح کرد بحث حقوق‌های نجومی بر سر مبلغ آن نیست این یک طرف قضیه است، اینکه آقای نوبخت بگوید این افراد ذخیره انقلاب هستند، یک بار یا دو بار آن شاید اهمیت نداشته باشد اما وقتی تکرار شد خلط است، چرا ماجرا را کتمان می‌کنید.

در ادامه کواکبیان در پاسخ گفت: آن زمانی که نفت‌ها بردند کدام دولت حاکم بود، درباره املاک نجومی هم سند بیاورید، قوه قضائیه در این زمینه وارد عمل شود املاک نجومی صد برابر فیش‌های نجومی است.

 در ادامه شریعتمداری گفت: اولا درباره املاک نجومی ما اولین جایی بودیم که نوشتیم الان سندش هم هست، آن زمانی که ما در دولت نهم و دهم می‌نوشتیم شما خوشتان می‌آمد، ما از دولت نهم و دهم انتقاد می‌کردیم و دادگاهی می‌شدیم.

وی افزود: درباره اشتغال و رفع بیکاری هر چه ما راه حل می‌دادیم می‌گفتند شما بروید به جهنم و بی‌سواد هستید. /807/ز503/ج

ارسال نظرات