۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۷۱۱۴۳

پاسخگویی به 15 هزار مسأله شرعی در آستان حضرت معصومه

مسؤول واحد پاسخگویی به سوالات شرعی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از پاسخگویی به 15 هزار مسأله شرعی در طول یک ماه در آستان حضرت معصومه(س) خبرداد.
پاسخگویی به سوالات شرعی زائران حرم حضرت معصومه

زهرا شهرکی در گفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه واحد پاسخگویی به سوالات شرعی همه روزه، حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب آماده پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی زائران و مجاوران آستان بانوی کریمه(س) است، گفت: تصحیح قرائت نماز و پاسخگویی به شبهات مهدویت یکی دیگراز خدمات این واحد برای زائران و مجاوران آستان بانوی کریمه(س) است.

وی افزود: مراجعان این واحد محدود به یک گروه سنی خاص نبوده و روازنه ۵۰۰ نفر برای دریافت پاسخ پرسش های خود به این واحد مراجعه می کنند.

مسؤول واحد پاسخگویی به سوالات شرعی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: این واحد به صورت ماهانه به پرسش های ۱۵ هزار مراجعه کننده پاسخ می دهد و مسائل اعتقادی، شبهات مهدویت، مباحث مربوط به معاد، ولایت فقیه، نماز و امامت از پر تکرار ترین سوالاتی است که از سوی مراجعان این واحد پرسیده می شود.

شهرکی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۸۰ استاد و کارآموز در واحد پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشغول به فعالیت هستند، گفت: واحد پاسخگویی هر دو سال یک بار با برگزاری آزمون کتبی، شفاهی و آزمون ارزیابی اقدام به جذب اسایتد و کار آموز می کند.

وی افزود: طلاب سطح سه و فارغ التحصیلان سه سطح جامعه الزهرا(س) در رشته های فقه و اصول، فلسفه و کلام اسلامی و سایر رشته های معارفی از اساتید واحد پاسخگویی به سوالات شرعی  آستان مقدس حضرت معصومه(س) هستند.

مسؤول واحد پاسخگویی به سوالات شرعی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س)با اشاره به برگزاری ماهانه ۱۵ دوره ارتقایی برای به روز شدن اطلاعات فقهی اساتید واحد پاسخگویی تصریح کرد: تمامی اساتیدی که در این مرکز فعالیت دارند، خادم افتخاری آستان حضرت معصومه(س) بوده و به صورت افتخاری در حال خدمت رسانی به زائران و مجاوران آستان بانوی کریمه(س) هستند.

شهرکی با بیان اینکه بیشتر مراجعان به این واحد در سنین ۲۰ تا ۲۵ سال هستند، یادآور شد: تمامی خدمات واحد پاسخگویی به صورت رایگان به مجاران و زائران آستان مقس حضرت معصومه(س) ارائه می شود./968/302/ب3

ارسال نظرات