۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۷۱۱۴۰
امام جمعه شهرکرد:

نقش جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی غیرقابل انکار است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخی از افراد به اقتصاد مقاومتی باور ندارند و یا از ورود به آن می ‌ترسند، گفت: یکی از موضوعاتی که جهاد دانشگاهی باید به آن توجه کند، اقتصاد مقاومتی است.
دیدار حجت الاسلام نکونام با رییس جهاد دانشگاهی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عصر امروز در دیدار رییس جهاد دانشگاهی کشور که به منظور افتتاح ساختمان مجتمع آموزشی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی این استان به شهرکرد سفر کرده بود، با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ساختمان جهاد دانشگاهی استان یک خلأ اساسی برای این نهاد را پر می ‌کند، اظهار کرد: تجمیع قسمت های مختلف جهاد دانشگاهی با مدیریت واحد سبب به ثمر نشستن فعالیتها و رسیدن به نتایج مطلوب خواهد شد.

وی جهاد دانشگاهی را یک ضرورت در کشور دانست و تصریح کرد: این نهاد تا حدود قابل توجهی مؤثر بوده و فعالیت های مثبتی به میدان آورده و نشان داده است که می‌ تواند علم، خودباوری و خود اتکایی را به عرصه آورد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان کرد: به لحاظ آثاری که جهاد دانشگاهی می ‌تواند داشته باشد، بنده این نهاد را مجموعه‌ای مفید و مثبت می ‌بینم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پژوهش را یکی از مهمترین مأموریت‌های جهاد دانشگاهی دانست و گفت: پژوهش زیربنای همه فعالیتها است و هر قدر در این عرصه سرمایه‌گذاری شود در رشد جامعه موثر خواهد بود و می‌ تواند در رساندن کشور به مقصد مورد نظر کمک کند.

امام جمعه شهرکرد افزود: پژوهش در زمینه‌های کشاورزی مانند کشت گردو و در زمینه شیلات از مسائل مهمی است که در استان می ‌توان به آن پرداخت اما نباید از ظرفیت‌های دیگر استان غافل شد.

وی بر لزوم فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی از جمله فرآوری انگور در استان تأکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی باید عرصه‌های ناشناخته استان را با خلاقیت به مردم بشناساند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه برخی از افراد به اقتصاد مقاومتی باور ندارند و یا از ورود به آن می ‌ترسند، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که جهاد دانشگاهی باید به آن توجه کند، اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که دلیل وضع تحریم‌ها با برخی از اصالتهای کشور مرتبط است، نمی ‌توان انتظار حذف تحریم‌ها را داشت و باید با تدبیر و حفظ اصالتها به پیشرفت کشور کمک کرد.

در ابتدای این دیدار نیز، حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی کشور در سخنانی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی، برنامه‌ ریزی فعالیتهای واحدهای استانی بر مبنای توان آن استان است.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه اصلاح نژاد درخت گردو و افزایش بهره‌وری این محصول در چهارمحال و بختیاری در زمینه پژوهشی می ‌تواند فعالیت کند که پایلوت اجرای این طرح، استان همدان است.

طیبی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی توان فعالیت در زمینه‌ هایی نظیر کشت بادام، شیلات، گیاهان دارویی و صنعت جوش در چهارمحال و بختیاری را دارد، گفت: همه امکانات این نهاد می ‌تواند در خدمت توسعه استان باشد و در این زمینه به‌ صورت حرفه‌ای فعالیت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جهاد دانشگاهی ۲۰ درصد از اعتبارات مورد نیازش را از طریق بودجه عمرانی کشور و ۸۰ درصد آن را از طریق فعالیت‌های فناورانه و آموزشی تأمین می ‌کند و این نسبت در طی سالهای گذشته معمولا ثابت بوده است.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تولید علم و فناوری است، خاطرنشان کرد: در صورتی ‌که از تولید ملی حمایت بیشتری شود و مسؤولان استانی از جهاد دانشگاهی حمایت بیشتری کنند، این نهاد می‌تواند نقش مؤثرتری در توسعه استان‌ها ایفا کند.

طیبی با تأکید بر اینکه الگوسازی در همه استانها در زمینه‌های علمی، آموزشی و فناورانه از برنامه‌های اصلی جهاد دانشگاهی است، گفت: پیشرفت کشور نیازمند اتحاد و همدلی است و باید در زمینه‌های مختلف این موضوع نمود داشته باشد./9457/202/ب2

ارسال نظرات