۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۷۱۰۵۵
استاد دانشگاه:

همگرایی و وحدت رویه از برکات استفاده از نیروهای ارزشی و انقلابی در جامعه است

استاد دانشگاه با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلابی، گفت: همگرایی و وحدت رویه در جامعه از برکات استفاده از نیروهای ارزشی و انقلابی در جامعه است.
جبهه مردمی نیروهای انقلاب 

مهدی علی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تاکید بر لزوم بکارگیری نیروهای ارزشی در اداره جامعه، گفت: از برکات استفاده از نیروهای ارزشی در جامعه حفظ وحدت و همگرایی بیشتر بین مردم و مسؤولان است، چرا که نیاز امروز جامعه همدلی بین مردم و مسؤولان در پرتو اقتصاد مقاومتی است، بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما نبود اشتغال و وضعیت معیشتی است که با همگرایی و وحدت رویه بین مسؤولان و مردم این مشکلات مرتفع می شود.

وی گفت: استفاده از نیروی عظیم مردمی و دخالت دادن آحاد افراد جامعه در وضعیت اقتصادی و اداره امور مربوط به اقتصاد، می تواند در پیشبرد و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی موثر باشد تنها راه برای بهبود وضعیت اقتصادی حضور مستمر و موثر مردم در اداره کشور با شعار و عمل به اقتصاد مقاومتی است. حضور گسترده مردم در اداره امور سبب از بین رفتن فساد در جامعه می شود. هنگامی که در قالب جبهه مردمی نیروها فعالیت کنند فرا جناحی عمل می کنند و هدف از بین رفتن فقر،‌ فساد اداری و از بین رفتن طبقات اجتماعی می شود.

استاد دانشگاه در ادامه با بیان این مطلب که وحدت در تمام امور سبب موفقیت و پرورش و رشد نیروهای انقلابی است بیان کرد: استفاده از نیروهای ارزشی و انقلابی در مناسب دولتی و نهادها توان و تولید داخلی را افزایش می دهد و تولید ناخالص ملی در راستای امور اقتصادی به رشد خوبی می رسد استفاده از نیروهای دلسوز و مردمی و کسانی که به دنبال پست و مقام نیستند و هدفشان رفع مشکلات مردم و کشور باشد مردم را به آینده امیدوارتر و پویا تر می کند، این اقدامات ساده و اصولی در ابعاد سیاسی و بین المللی پروژه نفوذ دشمن را مسدود می کند و مردم یاد می گیرند که به خود متکی باشند.

علی نژاد ضمن تاکید بر این مطلب که استفاده از نیروهای ارزشی و انقلابی آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارد افزود: نیروهای ارزشی و انقلابی بازگشت به اصول و آرمان های انقلاب و امام راحل و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار می دهند و پیروی از این اصول آفات وحدت در جامعه را از بین می برد یکی از مهمترین آفات وحدت در جامعه همگام و همراه بودن با دیگر مسؤولان است، اما  هنگامی که یکپارچگی بین مسؤولان باشد و همه اقتدا به ولایت فقیه داشته باشند مسلما اختلافی پیش نمی آید و زمینه برای تفرقه و نفاق بین افراد به وجود نمی آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آفات وحدت در جامعه اشاره و تصریح کرد: همنوایی و همدلی بین مردم و مسؤولان و مسؤولان با دیگر مسؤولان یکی از عوامل مهم در رفع تفرقه در جامعه است حال سوال از اینجا مطرح می شود که چطور وحدت متقابل بین مردم و مسؤولان وحدت ایجاد شود، یکی از راه های تحقق این امر برآورده کردن احتجاجات و رفع مشکلات مردم به ویژه  در بعد اقتصادی و معیشتی است هر چند که مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز از موانع بزرگی است که وحدت را خدشه دار می کند، به وجود آمدن وحدت الفبایی دارد و نمی شود با شعار به وحدت رسید ابتدا بایستی زیربنا و اصل را بر وحدت قرار داد و در مرحله بعد وحدت را در جامعه نهادینه کرد.

علی نژاد تاکید کرد: اصل دیگری که بایستی مد نظر قرار داده شود حفظ وحدت است چه بسا که حفظ وحدت از ایجاد وحدت در جامعه سخت تر باشد همگرایی و داشتن دغدغه بین افراد انقلابی و ارزشی خود شرط محقق شدن و ادامه و حفظ وحدت است هنگامی که دغدغه مردم و رفع احتجاجان آنان باشد.

مدرس دانشگاه در پایان اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) پیرامون وحدت گفت: به فرموده ایشان، وحدت در جامعه سبب رشد و اعتلای جامعه می شود و عدم وحدت افزایش مفاسد را در پی خواهد داشت و در همین باره پیامبر گرامی اسلام فرمودند محبوب ترین افراد در پیشگاه خداوند کسانی هستند که با دیگران الفت برقرار می کنند و منفورترین افراد سخن چینان و کارشکنان هستند./302/851/ب1

ارسال نظرات