۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۷۱۰۲۸
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

حوزه در تبلیغ دین نباید از سایر ادیان عقب بماند

حجت الاسلام بختیاری با بیان اینکه حوزه علمیه باید وظیفه جهانی و تبلیغی خود را در مناطق و شهرستانها به بهترین شکل انجام دهد، گفت: حوزه علمیه باید با برنامه ریزی های صحیح مبلغان خوبی تربیت کند چون یک عالم با تقوا همراه با تهذیب نفس در هر جایی می تواند تاثیر گذار باشد.
مجمع نمایندگان

حجت الاسلام ابراهیم بختیاری، نماینده طلاب و فضلای کبوترآهنگی مقیم قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ظرفیت های فرهنگی و وضعیت توسعه حوزه علمیه در این شهرستان را تبیین کرد و اظهار داشت: این شهرستان یکی از مناطقی است که بیشترین طلبه را در استان دارد که جمعیت قابل توجهی هم دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیلی که این شهرستان دارد باید یک حوزه علمیه بزرگتر با امکانات بیشتری در این منطقه تأسیس شود تا بتوان از استعدادهای این منطقه به خوبی بهره برد.

حجت الاسلام بختیاری ابراز داشت: مردم این شهرها مذهبی هستند، قطعا اگر مدارس حوزوی توسعه پیدا کنند از آنها استقبال می کنند و جوانان به سمت حوزه علمیه کشیده می شوند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد: با توجه به فعالیت هایی که مذاهب و ادیان مختلف در ترویج مفاهیم دینی خود دارند، وظیفه حوزه علمیه سنگین تر می شود؛ بنابراین باید به صورت گسترده تر فعالیت های خود را پیش برد و از قافله عقب نماند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید وظیفه جهانی و تبلیغی خود را در مناطق و شهرستانها به بهترین شکل انجام دهد، گفت: حوزه علمیه باید با برنامه ریزی های صحیح مبلغان خوبی تربیت کند چون یک عالم با تقوا همراه با تهذیب نفس در هر جایی می تواند تاثیر گذار باشد.

نماینده طلاب و فضلای کبوترآهنگی مقیم قم بیان کرد: در این منطقه خانه عالم های خوبی ساخته شده است، این یکی از مشکلات در گذشته بود که از این نظر مشکلی نداریم و مبلغان می توانند در کمال آرامش به تبلیغ در روستا ها و شهرها بپردازند و خلأهای فرهنگی که در جامعه به وجود آمده است را پر کنند./875/303/ب3

ارسال نظرات