۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۰۹۶۵
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

هدف دشمن از فتنه‌انگیزی بدبین کردن مردم به نظام و مقدسات است

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه فتنه 88 فتنه‌ پیچیده‎ای بود، گفت: بی حرمتی به عاشورای حسین بن علی(ع) حادثه‌ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت، پیش از آن هم به عکس امام راحل توهین شده بود و سراسر کشور از این حادثه به خروش آمده بودند، اما حریم نگه نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی هشت ماه در وجود مردم علاقه مند نظام و انقلاب متراکم شده بود.
حجت الاسلام طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد حوزه علمیه شب گذشته در سومین یادواره شهدای فتنه 88 و گرامیداشت خروش مردمی 9 دی که در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین برگزار شد، با اشاره به حماسه 9 دی، گفت: حماسه نهم دی ماه تجلی بصیرت و آگاهی مردمی بود که ارزش های الهی و دینی برای آنان اهمیت بارزی داشت، از این رو به صحنه آمدند تا بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب و ولایت فقیه پیمان ببندند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه کربلا، افزود: در نامه ای که عبیدالله بن زبیر به عمر سعد نوشته بود این چنین آمده بود که ای زبیر حسین(ع) و خانواده و یارانش را دور از آب و دور از منطقه مسکونی محاصره کنید چون می‌خواست حادثه کربلا در مکانی اتفاق بیفتد که کسی متوجه نشود.

حادثه کربلا با شهادت امام حسین(ع) ماندگار شد

حجت الاسلام والمسلمین طائب در ادامه با بیان اینکه اگر حادثه کربلا مطابق خواسته دشمن اتفاق می‌افتاد کسی متوجه شهادت امام حسین(ع) نمی‌شد، اظهار کرد: اگر چه شهادت برای امام اصل و هدفی والا بود اما مهم‌ترین مسأله این بود که به مردم فهمانده شود که امام برای چه عاملی به شهادت رسید، حسین بن علی(‌ع) به مانند قلبی بود که در شریان جامعه جریان داشت و هدفش رساندن مردم به یک حیات انسانی و متعالی بود.

این استاد حوزوی در ادامه حادثه کربلا را بیدارکننده بشریت از غفلت دانست و خاطرنشان کرد: تمام تلاش یزید و دیگران در این بود که حادثه کربلا در داخل کربلا باقی بماند و رسالت امام حسین(ع) به گوش مردم نرسد کربلا 73 شهید را در راه خداوند داد اما پس از آن برای اینکه کربلا از کربلا بیرون بیاید میلیون‌ها شهید داده شد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدای پس از حادثه کربلا همان اعتقادات شهیدان خود کربلا را داشتند، ابراز کرد: تمام شهدایی که به شهادت رسیدند در حقیقت شهیدان فتنه هستند، شناسایی برخی از فتنه‌ها بسیار راحت است مانند حمله صدام به ملت ایران اما شناسایی برخی از فتنه‌ها بسیار مشکل هستند مانند فتنه‌هایی که در چارچوب حمله به اعتقادات و مقدسات صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب در ادامه با اشاره به اینکه فتنه 88 فتنه پیچیده‌ای بود، اضافه کرد: بی‌حرمتی به عاشورای حسین بن علی(ع) حادثه‌ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت پیش از آن هم به عکس امام راحل هم توهین شده بود و سراسر کشور از این حادثه به خروش آمده بودند، اما حریم نگه نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی هشت ماه در وجود مردم علاقه مند نظام و انقلاب متراکم شده بود.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند دنیاطلبان برای اینکه به مقاصد خودشان برسند در جامعه فتنه ایجاد می‌کنند جنگ‌ها، تبلیغات دروغین و سیاست‌های ناجوانمردانه ناشی از همین دنیاطلبی‌ها است.

وی در پایان گفت: فتنه انگیختن و بددل کردن مردم نسبت به یکدیگر یکی از برنامه‌های است که دشمنان نسبت به این ملت در نظر دارند، از این رو فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد هر جا روشنگری باشد فتنه انگیز دستش کوتاه می‌شود./873/202/ب2

ارسال نظرات