۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۷۰۶۵۲
آیت الله شبستری:

حماسه 9 دی، وفاداری ملت ایران به نظام و رهبری را ثابت کرد

امام جمعه تبریز نا امن کردن فضای زندگی برای مردم و حمایت علنی بیگانگان از فتنه گران را از جمله عوامل سرریز شدن کاسه صبر مردم و خلق حماسه ۹ دی ماه برشمرد و گفت: مردم آذربایجان در ۸ دی و ملت ایران در حماسه ۹ دی ماه ثابت کردند که به نظام و رهبری وفادار هستند، به اعتقاد بنده ۹ دی انقلاب سوم ملت ایران بود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در همایش گرامیداشت ۹ دی که در سالن اجتماعات مصلای تبریز برگزار شد، به تشریح ابعاد مختلف این حادثه تاریخی پرداخت و اظهار داشت: حماسه ۹ دی ماه برای خاموش کردن فتنه ای خلق شد که از سوی استکبار برنامه ریزی شده بود.

وی با بیان این‌که فتنه ۸۸ صداقت و وفاداری عده‌ای مدعی خط امام و رهبری را به اثبات رساند، خاطرنشان کرد: این فتنه به همگان ثابت کرد که چه کسانی به دنبال آمریکا و چه کسانی هنوز به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران پایبند هستند، باید دانست که استکبار جهانی از سال ۸۴ برای طرح براندازی نظام اسلامی برنامه ریزی کرده بود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که برخی اسناد و شواهد نشان از پروژه براندازی نظام اسلامی در جریان فتنه 88 دارد، تصریح کرد: حماسه 9 دی به دنبال اهانت به مقدسات مذهبی در عاشورای حسینی و تلاش دشمنان برای بی اهمیت نشان دادن نقش مردم در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد.

آیت الله شبستری با بیان این‌که فتنه‌گران توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را فراموش کردند، افزود: کاندیدای شکست خورده به جای اینکه قانون را بپذیرد، نسبت به مردم و قانون بی اعتنایی کرد، معلوم است که هدف قرار دادن ولایت فقیه به عنوان ستون اصلی نظام اسلامی ایران بوده است.

وی نا امن کردن فضای زندگی برای مردم و حمایت علنی بیگانگان از فتنه گران را از جمله عوامل سرریز شدن کاسه صبر مردم و خلق حماسه ۹ دی ماه برشمرد و افزود: مردم آذربایجان در ۸ دی و ملت ایران در حماسه ۹ دی ماه ثابت کردند که به نظام و رهبری وفادار هستند، به اعتقاد بنده ۹ دی انقلاب سوم ملت ایران بود.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: اگر انقلاب دوم تسخیر لانه جاسوسی بود؛ حماسه 9 دی سال ۸۸ را باید انقلاب سوم ملت دانست؛ هنوز هم با گذشت هفت سال از حادثه، ملت ایران در سالروز این حرکت خودجوش و حماسی با شور و شوق اجتماع می کنند، به‌حق بایستی در بزرگداشت این روز همت داشت، چراکه فراموشی فتنه 88 منجر به تسلط نظام سلطه بر ملت ایران خواهد بود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که توطئه استکبار تمام نشدنی است و هر روز به شکلی جلوه گری می کند، اظهار داشت: با مروری بر تاریخ و حوادث آن خواهیم یافت که آمریکا هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نبوده است، از ۲۸ مرداد سال 32 گرفته تا به امروز، روزی نیست که آمریکا علیه ایران اسلامی توطئه نکند.

وی با تأکید بر این‌که رهبری در سال های مذاکره هسته ای بارها به بدعهدی آمریکا گوشزد کرده بودند، افزود: در آن دوران عده‌ای سخنان رهبر انقلاب باور نمی کردند، حال که بدعهدی آمریکا را مشاهده می کنند خود بر این امر اعتراف دارند، حالا که ثابت شد این ها برجام را نقض کردند.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای و شخص آقای ظریف به صراحت می گویند ما اشتباه کرده ایم. با این اوصاف جالب است که هنوز عده ای اظهار علاقه به غرب و آمریکا دارند، این دیگر بی وفایی است، گاهی بعضی ها مطالبی را مطرح می کنند که انگار هنوز جنایات آمریکا و بیگانگان برایشان روشن نشده است.

امام جمعه تبریز در پایان با بیان این‌که نهایت رأفت اسلامی درخصوص فتنه‌گران اعمال شده است، اظهار داشت: گاه رفع حصر فتنه گران از سوی برخی در گوشه و کنار کشور شنیده می شود، عده‎ای نیز اصرار بر محاکمه دارند، در شرایطی که فتنه‌گران در خانه هایشان راحت نشسته اند آیا مجازات بعد از محاکمه شدیدتر نخواهد بود؟/935/202/ب2

 

ارسال نظرات