۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۷۰۵۷۳
حجت الاسلام والمسلمین رازینی:

حصر سران فتنه کاری عقلایی بوده و جنبه پیشگیری دارد

رییس شعبه 41 دیوان عالی کشور حصر سران فتنه را برخورد عقلایی دانست و گفت: این آقایانی که این سروصداها و مظلوم نمایی ها را می کنند در زمان حضرت امام حضور داشته و این مسائل را دیده بودند اما هیچکدام اعتراضی نداشتند.
حجت الاسلام والمسلمین رازینی حجت الاسلام والمسلمین رازینی

حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی رییس شعبه 41 دیوان عالی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: 9 دی از ایام الله و روز مبارکی به شمار می رود چون روز بیداری وجدان جمعی است.

وی افزود: در تاریخ اتفاقاتی می افتد که همانگونه امام علی(ع) فرمودند فتنه ها لغزنده هستند و به صورت آشکار حرکت نمی کنند یعنی افراد زیادی متوجه نمی شوند، در صدر اسلام جنگی تشکیل می شود که یک طرف عایشه همسر پیامبر و طرف دیگر حضرت علی(ع) است، برای مسلمانان مبهم است و ممکن است متوجه نباشند که چه کاری باید انجام داد و مسیر برای آنها روشن نباشد چون حرکت فتنه بسیار آرام، بی سرو و صدا و چراغ خاموش حرکت می کند.

نماینده سابق خبرگان با بیان این که فتنه به گونه ای نفوذ می کند که افراد متوجه نمی شوند، اظهار داشت: اینجا تلنگرهایی لازم است که وجدان جمعی بیدار شود، جریان شهادت امام حسین(ع) یک فتنه بود و حکومتی فرزند پیامبر و یاران او را به شهادت رساند و مردمی که مسلمان بودند عکس العملی نشان نداند و اما پس از ایجاد شوک قیام ها آغاز شد و بنی امیه را آسوده نگذاشتند.

وی ادامه داد: جریان جسارت در روز عاشورا و جسارت به عکس حضرت امام در حوادث سال 88 مردم را از خواب بیدار کرد، ممکن بود برای برخی افراد این تجمعات و اغتشاشات مسأله ای ساده بوده و آن را در حد اختلافات انتخاباتی نگاه می کردند یعنی عامه مردم توجه نداشتند که پشت این مسأله دشمن قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رازینی با بیان این که وقتی که به عاشورا و حضرت امام اهانت شد به کسانی که اطلاعات لازم را نداشتند شوکی وارد شد، ابراز داشت: این شوک سبب شد که حرکتی بزرگ شکل گیرد و این یک بیداری مقدس بوده و بازگشت به فطرت و وجدان است؛ در زمان رژیم ستمشاهی برای مردم روشن نبود که آنها عمال دشمن هستند و تا مرز دستگیری یک مرجع تقلید پیش می روند وقتی حضرت امام دستگیر شد مردم در شهرهای گوناگون کفن پوش به میدان آمدند و ایستادند.

وی عنوان کرد: فتنه 88 جریانی بود که عده بسیاری از مردم به تصور این که این حرکات اختلاف سیاسی است که امکان دارد در هر جامعه ای وجود داشته باشد و تظاهرات و پس لرزه های معمولی انتخابات تلقی می شد وقتی این حوادث واقع شد عده ای از ناآگاهان آگاه شدند که دشمن پشت قضیه است و صحنه گردانی می کند و بدون دخالت مسؤولان حرکت بزرگ و الهی را رقم زدند و از همه اقشار حضور داشتند؛ ملت ایران ملتی شجاع و قدرتمند است که در زمان لازم همواره به صحنه آمده است.

رییس شعبه 41 دیوان عالی کشور با اشاره به پرونده سنگین فتنه گران و این که عده ای دم از رفع حصر می زنند، خاطرنشان کرد: در جامعه آزاد سلایق گوناگونی وجود دارد و برخی هم ممکن است نادانسته اهداف دشمن را تعقیب کنند و برخی روی مهربانی و ساده انگاری مسائلی را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: این مسأله ای مهمی نیست چون مملکت نهادها و بخش هایی دارد که هدایت و کشور را از خطرها حفظ می کنند، اینگونه مسائل در زمان امام راحل هم به خوبی هدایت می شد و اکنون نیز این چنین است، نهادهای قانونی کشور به وظیفه خود عمل می کنند، نه به این حرف ها تحریک می شوند که تندروی کنند و نه این حرف ها سبب می شود که از انجام وظیفه خودداری کنند.

وی افزود: این آقایانی که این سروصداها و مظلوم نمایی ها را می کنند آن زمان حضور داشتند اما هیچکدام اعتراضی نداشتند، همین آقایانی که الان معترض هستند؛ به در منزل بودن مرحوم شریعتمداری و قمی هیچ اعتراضی نداشتند.

نماینده سابق خبرگان اظهار داشت: این یک امر طبیعی است که با یک رأفت اسلامی و بزرگمنش انجام شده تا جلوی سوء استفاده دیگران از اشخاص گرفته شود، مرحوم آقای منتظری مدتی محصور بودند و همین آقایان هم حضور داشتند اما معترض نشدند، اگر کسی گرفتاری برای جامعه ایجاد کند جلوی آن را باید گرفت و امری بدیهی به شمار می رود.

وی ادامه داد: این نوع برخوردها در همه دنیا معمول است و یک نوع برخورد عقلایی بوده و جنبه پیشگیری دارد که شورای عالی امنیت ملی چنین  تصمیمی گرفته و آنها هم خوشبختانه آدم های پخته ای هستند و با تحلیل و نوشته ها تحریک نمی شوند تا تندروی یا از انجام وظیفه خودداری کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات