۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۴۷۰۵۶۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی:

بصیرت نیاز گذشته و آینده انقلاب است/ فتنه 88 هرگز فراموش نمی شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حماسه بسیار مهم و ارزشمند ۹ دی را باید از ابعاد گوناگون تحلیل کرد فتنه ۸۸ از حوادثی است که از حافظه مردم ایران پاک نمی شود زیرا انقلابی دیگر و تجدید عهد و پیمان با امام و رهبری بود و بصیرت که پیام اصلی این حماسه بود نیاز گذشته و آینده انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری با مدیران خبرگزاری ها و مطبوعات داخلی استان ضمن تشریح دستاوردهای سفر به کردستان عراق و گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی، اظهار کرد: با گذشت بیش از ۷ سال از حماسه غرورآفرین ۹ دی هر روز ابعاد و زوایای تازه ای از این یوم الله آشکار می شود و پیام این حماسه هیچوقت از یاد نمی رود.

وی گفت: برخی ها هنوز باور ندارند که حوادث سال ۸۸ دسیسه و توطئه خارجی بود و برخی نیز نمی خواهند این حوادث بازگو شود تا فراموش شود غافل از اینکه برخی وقایع تاریخی تمام شدنی نیست و نمی شود آن را فراموش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ براندازی نظام هدف اصلی فتنه گران بود، تصریح کرد: ۹ دی حاصل بصیرت مردم و تدابیر رهبری بود که ملت ایران خودجوش در صحنه حاضر شدند و با حمایت از رهبری و نظام دست های نامحرمان را کوتاه کردند.

وی گفت: دو تکه شدن کشور برای نظام بسیار خطرناک بود و ممکن بود این درگیری ها سالها ادامه داشته باشند اما روشنگری های رهبری مانع بدعت گذاری شد و بیداری و بصیرت مردم در ۹ دی به این غائله خاتمه داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی افزود: عده ای به خیال خام خود فکر می کردند با فتنه در ایران آن هم به بهانه واهی تقلب در انتخابات می توانند به عمر انقلاب ایران خاتمه دهند اما غافل از آنکه حماسه ۹ دی دستاوردهای متعدد مثبتی برای کشور داشت که ایستادگی در برابر تحریم ها و رسیدن به خودکفایی و پیشرفت علمی در بسیاری ابعاد مختلف از نتایج فتنه ۸۸ بود.

وی به اهمیت حماسه ۹ دی اشاره و خاطر نشان کرد: حماسه بسیار مهم و ارزشمند ۹ دی را باید از ابعاد گوناگون تحلیل کرد این حادثه از حوادثی است که از حافظه مردم ایران پاک نمی شود زیرا انقلابی دیگر و تجدید عهد و پیمان با امام و رهبری بود و بصیرت که پیام اصلی این حماسه بود نیاز گذشته و آینده انقلاب است.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان فتنه ۸۸ را سناریوی از پیش برنامه ریزی شده دشمن عنوان کرد و گفت: طبق اعترافات غربی ها و تمامی کسانی که در این فتنه دست داشتند از مدتها قبل برای این آشوب برنامه ریزی شده بود که تضعیف جایگاه رهبری و براندازی نظام و جدا کردن مردم ایران از مسلمانان اهدف این فتنه بود.

وی به نقش رهبری در سرکوب فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری پس از حوادث بوجود آمده در سال ۸۸ ابتدا طرفین معترض را به منطق و قانون دعوت کرد اما پس از آنکه مشاهده شد منطق و قانون برای فتنه گران جوابگو نیست دست به روشنگری عمومی زد، که حماسه ۹ دی حاصل روشنگری های مقام معظم رهبری بود و عاملی برای تحکیم قدرت نظام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای سفر به کردستان عراق با هدف حضور در پیش کنگره امام شافعی در شهر سلیمانیه عراق اشاره کرد و افزود: این سفر به دعوت رسمی مشاور امور مذهبی آقای بارزانی صورت گرفت هر چند که پیش از آن نیز مسئول اوقاف سلیمانیه در سفر به ایران و دیدار با بنده پیشنهاد برگزاری پیش کنگره امام شافعی را در اقلیم مطرح کرده بود.

وی با اشاره به اینکه پیش کنگره امام شافعی در سلیمانیه با استقبال بسیار مواجه شد، گفت: بسیاری از علمای بزرگ کردستان عراق و مفتی اقلیم کردستان عراق در این همایش حضور داشتند و جمع فراوانی از دانشجویان و اساتید از دانشگاه های مختلف اقلیم در این همایش حاضر و شبکه های داخلی هم این همایش را بصورت زنده پخش و مطبوعات داخلی و خبرگزاری های مختلف پوشش خبری این مراسم را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در حاشیه این همایش دیدارهای دیگری نیز انجام شده، افزود: کشور عراق و اقلیم کردستان عراق قرابت های فرهنگی، ‌مذهبی، ‌اعتقادی و جغرافیایی بسیاری با استان کردستان و ایران دارد که سعی می شود همکاری ها و تبادلات فرهنگی و اقتصادی دو کشور با تاکید بر مشترکات دینی و فرهنگی تقویت و گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بسیار خوبی برای ارتباطات اقتصادی بین کردستان ایران و اقلیم وجود دارد، تصریح کرد: ارتباطات باید دو طرفه و به شکل های گوناگون تقویت شود و زیرساخت های ارتباطی برای تسهیل تبادلات فرهنگی و رسانه ای لازم است همچنین درخواست هایی هم از شهرهای کرکوک، اربیل و سایر دانشگاه های معتبر عراق برای برگزاری پیش کنگره های امام شافعی مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی فراهم سازی بسترهای ارتباطات زمینی با اقلیم را در برقراری ارتباطات فرهنگی لازم دانسته و  گفت: در جریان این سفر ۲ روزه به اقلیم عراق جلسه ای با سادات پیرخضری در مقر آنها برگزار شد که در این جلسه سادات پیرخضری، شیوخ قادریه و نقشبندیه حضور داشتند که علاوه بر این، جلسات پراکنده دیگری نیز برگزار شد که اثرات خوبی داشت.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ وحدت و همبستگی، گفت: امت اسلام یک امت واحد هستند و خداوند متعال در قرآن صریح و بی پرده می فرمایند که وحدت و انسجام داشته باشید، دستور به حفظ وحدت و اتحاد نص صریح قرآن است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اهل بیت منشاء و محور وحدت مسلمین هستند، افزود: اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) منشاء و محور وحدت در دنیای اسلام هستند و مقام معظم رهبری در جریان سفر به کردستان با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد اعلام کردند هر شخصی که در مسیر تفرقه حرکت کند کار حرامی انجام می دهد.

وی در ادامه به کارشکنی های متعدد دشمن اشاره کرد و گفت: قرآن هم بصورت مستقیم و گاهی بصورت اختصاصی نام دشمنان جامعه اسلامی را ذکر می کند و همواره به مسلمان ها هشدار می دهد که دشمنان از راههای مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی سعی در تضعیف و نابودی مسلمانان دارد و با یک بررسی کوچک متوجه می شویم که دخالت های دشمنان خصوصا انگلیس چه صدمات غیرقابل جبرانی برای کشورهای مسلمان که گرفتار تزویر استعمارگران هستند داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان ضمن تاکید بر حفظ وحدت و انسجام و تقویت همگرایی، تصریح کرد: ایران در تلاش برای وحدت امت اسلام و ثبات جغرافیایی منطقه نقش کلیدی و مستقیم دارد اما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند بلکه با کمک های مختلف، مانع رسیدن جبهه استکبار به اهداف تجزیه طلبانه خود در منطقه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: ایجاد اختلاف بین امت اسلامی با تکیه بر تفاوت های قومی و نژادی از برنامه های دشمنان برای جلوگیری از وحدت است که تقویت ارتباط فرهنگی و اندیشه ای بین قومیت های مختلف در جامعه سبب خنثی کردن این دسیسه ها است./922/303/ب3

ارسال نظرات