۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۰۵۳۸
رییس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات تأکید کرد؛

لزوم استفاده از هنر در تبلیغ دین

رییس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز وظیفه طلاب است که با استفاده از هنر به خلق زیبایی ها بپردازند و آثار زیبا و دلپذیری را ایجاد کرده و سبب تحرک، پویایی و نفوذ در جامعه شوند.
حجت الاسلام محسن کرفی رییس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حجت الاسلام محسن کرفی رییس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن کرفی امشب در دومین نشست از سلسله نشست های انتقال تجارب گروه های تبلیغی که با حضور سرگروه ها و اعضای گروه های تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز بصیرت اظهار داشت: نهم دی ماه، روز بصیرت و به درک واصل شدن فتنه و فتنه گران و پیروزی مردم با بصیرت بر خواص بی بصیرت را گرامی میداریم؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند نهم دی ماه روز در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی ضمن بیان حدیثی از امام علی(ع) گفت: ایشان می فرمایند با مردان آزموده و صاحب تجارب همنشین باشد چه که اینان مطاع ارزشمند تجارب خود را به گران ترین بها یعنی فدا کردن عمر خود تهیه کرده اند و آن مطاع گران قدر را با ارزان ترین قیمت به دست می آورید.

رییس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که بهترین منبع درک و فهم مطالب استفاده از تجربه دیگران است، تصریح کرد: برخی افراد تجربه زیادی دارند و سال های زیاد زحمت کشیده اند و اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بنا دارد که تجارب ارزشمند مبلغان ارائه شود تا دیگر مبلغان بتوانند از این تجربیات بهره مند شوند؛ بهترین منبع درک و فهم مطالب استفاده از تجربه دیگران است.

وی گفت: تجربه های طولانی سبب افزایش خرد می شود و استفاده از تجربه دیگران ما را از خطرها در امان می دارد و سبب می شود در راه اجرای طرح های تبلیغی، کمترین هزینه ها را داشته باشیم و سبب هر چه بهتر شدن فعالیت ها خواهد شد.

نقش هنر در تبلیغ معارف دینی

حجت الاسلام کرفی به جایگاه هنر در تبلیغ پرداخت و ابراز داشت: امروز آن چیزی که می تواند در تبلیغ آموزه های دینی و تأثیرگذاری بر مخاطبین بهتر نمود پیدا کند و سبب تعمیق باورهای دینی شود، استفاده از هنر است.

وی گفت: دشمنان برای به انحراف کشیدن اعتقادات جامعه ما، به دنبال استفاده از سر نیزه، شمشیر، موشک و بمب اتم نیستند، علی رغم داشتن این ها، به دنبال وسیله ای هستند که بتوانند تفکرات خود را به جامعه القا کرده و انحراف ایجاد کنند و در این راه از هنر، اینترنت، رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

رییس اداره گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما است که با استفاده از هنر به خلق زیبایی ها بپردازیم و آثار زیبا و دلپذیری را ایجاد کرده و سبب تحرک، پویایی و نفوذ در جامعه شویم./822/202/ب3

ارسال نظرات