۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۷۰۵۱۹
حجت الاسلام و المسلمین تراشیون مطرح کرد؛

زندگی مشترک عرصه سازندگی است نه انتظار برای ساخته شدن یک زندگی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تصور جوانان از زندگی مشترک و ازدواج دنیای بدون مشکل و سرشار از خوشبختی است، گفت: آمادگی برای روبه رو شدن با مشکلات از شاخصه های ازدواج و زندگی مشترک بوده و زندگی عرصه سازندگی و مواجه با مشکلات است.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم امشب در آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه مدیریت خانه و خانواده بر پایه شناخت مشترک زن و شوهر از یکدیگر استوار است، گفت: مردی که از خصلت های زنانه اطلاع ندارد و یا زنی که از ویژگی ها مردانه مطلع نیست نمی توانند در کنار یکدیگر و با تفاهم زندگی کنند.

وی افزود: ریشه بسیاری از مشکلات زوج های جوان در عدم شناخت از یکدیگر بوده و تا زمانی که این شناخت صورت نگیرد مشکلات حل نشده و ممکن است همین عدم شناخت از یکدیگر زندگی زناشویی را به بن بست بکشاند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه متأسفانه والدین فرزندان خود را برای مدیریت زندگی زناشویی تربیت نمی کنند، گفت: امروزه تربیت در خانواده بر محور فردگرایی و رسیدن به خواسته ها و اهداف فردی است و همین امر سبب شده که فرزندان چه دختر و چه پسر افرادی پر توقع و در بسیاری موراد خودخواه باشند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با اشاره به اینکه زندگی مشترک جولانگاه رسیدن به خواسته های فردی و سو استفاده از دیگران نیست، افزود: زندگی زناشویی بر محور گذشت و فداکاری استوار است و اگر هر کس در این کانون بخواهد هدف، حرف و خواسته خود را به کرسی بنشاند دیر یا زود زندگی را با بن بست و خطر نابودی مواجه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز در اثر تربیت بد و غیر متعارف و متناسب با الگوهای سبک زندگی غربی، تصور زوج های جوان از زندگی مشترک یک زندگی بدون دغدغه، مرفه و محلی برای رسیدن به خواسته های فردی و خوشبختی محض است؛ در حالی که یکی از شاخصه های زندگی مشترک روبه رو با مشکلات و حل این مشکلات است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز خانواده ها صفر تا صد یک زندگی را برای زوج های جوان فراهم کرده و با توقع بیش از حد از عروس و داماد از همان ابتدا زمینه بروز اختلاف را در زندگی فراهم می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با تأکید بر اینکه متاسفانه خانواده ها برای فراهم کردن جهیزیه و یا پرداخت هزینه گران تالار های عروسی با مشکلات بسیار بزرگی مواجه هستند، افزود: با کاهش توقع و آسان گرفتن ازدواج می توان زمینه خوشبختی زوج های جوان را ایجاد کرد و به آنها یاد داد که زندگی خود را باید بسازند و نباید منتظر باشند که زندگیشان از جانب والدین ساخته شود.

وی یادآور شد: زندگی مشترک محل سازندگی و ساخته شدن است و کسی احساس خوشبختی می کند که با تلاش خود به نتیجه خوب رسیده باشد و به بیان دیگر خوشبختی در تجمل و وسایل مدرن و یا مجلس عروسی شیک نیست بلکه خوشبختی در صبوری، مواجه با مشکلات و ساخته شدن زندگی معنا می یابد./968/202/ب3

ارسال نظرات