۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۰۵۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

9 دی نشان دهنده عمق بصیرت و درک ملت در برابر توطئه های دشمنان بود

استاد حوزه و دانشگاه، 9 دی را نشان دهنده عمق بصیرت و درک ملت در برابر توطئه های دشمنان دانست و گفت: اگر در صدر اسلام نیز این ملت با این بصیرت حضور داشتند قطعا مسیر تاریخ تغییر می کرد و جای این بینش و آگاهی در صدر اسلام خالی بود.
9دی

حجت الاسلام صادق بهزاد، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل با تاکید بر لزوم گرامیداشت حماسه 9 دی، خاطرنشان کرد: این امر از آن جهت مهم است که خداوند متعال در قرآن نسبت به گرامیداشت ایام الله تذکر داده و فرموده است که ایام الله و آن روزهایی را که برای شما سرنوشت ساز است گرامی بدارید و  آن حماسه ای را که در آن روز اتفاق افتاده و سبب پیشرفت شما شده است را فراموش نکنید.

وی افزود: اگر 9دی اتفاق نمی افتاد همان انفاقات و فجایعی که در کشورهای سوریه و عراق و افغانستان از سوی استکبار جهانی واقع می شود بیشتر از آن بر سر کشور ما می افتاد چون تهاجم انقلاب اسلامی و کشور ما به استکیار شدیدتر و عمیق تر است و در واقع پیشوا و سردمدار و الگوی این کشورهایی که مقاومت می کنند در برابر استکبار جهانی تا سرنوشت خودشان را بر عهده بگیرند ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام بیدار، تصریح کرد: اگر 9دی اتفاق نمی افتاد و دشمن به وسیله چراغ سبزی که مزدوران داخلی نشان دادند وارد کشور می شد و سلطه خودش را برقرار می کرد قطعا خاک کشور را به طوبره می کشیدند و بلایی بر سر کشور می آوردند که اصلا با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه، بیان داشت: بنده امیدوارم که به واسطه بصیرت ملت چنین اتفاقی هیچ وقت محقق نشود و دشمن و استکبار جهانی خواب آن روز را به گور ببرد.

وی با اشاره به نقش این حماسه در حفظ امنیت کشور، گفت: در دنیای کنونی این یک واقعیت است که ملت ها تعیین کننده هستند و البته در طول تاریخ نیز اینگونه بوده است که ملت ها تعیین کننده بوده اند ولی در زمان ما ملت نقش ویژه تری ایفا می نماید. در کشورهایی که دولت های به ظاهر کارآمد با ایده های خوب بر سرکار می آیند ولی مردم از آنها حمایت و پشتیبانی نمی کنند به نتیجه نمی رسند.

حجت الاسلام بیدار، ادامه داد: حضور ملت در تمامی صحنه های حساس کشور، ایران اسلامی را از هر لحاظ و به خصوص مساله امنیتی بیمه کرده است و دشمن به دنبال راه کارها و حیله های دیگری برای نفوذ خواهد بود تا از آن طریق ضربه خودش را به انقلاب اسلامی ایران وارد کند.

امام جمعه موقت اردبیل، ادامه داد: ملت شریف ایران می دانند که ضربه ای که دشمن به واسطه انقلاب اسلامی از ایران خورده است و منافع دراز مدتی که برای خودشان در نظر گرفته بودند از بین رفته سبب دشمنی استکبار شده است.

وی افزود: مستر همفر در کتاب خاطرات خود می نویسد که ما برای 300 سال آینده برنامه ریزی می کنیم، آنها در خاورمیانه برای دراز مدت برنامه ریزی کرده بودند اما ملت شجاع ایران به رهبری امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی تمام برنامه های آنها را از هم پاشید

حجت الاسلام بهزاد، اظهار داشت: آنها که دارای تفکر مادی هستند و دنیا پرستند و فقط به فکر دنیای خودشان هستند وقتی که منافعشان اینگونه به خطر افتاد قطعا برای زمین زدن این نظام و جلوگیری از پیشرفت نظام نقشه خواهند کشید تا جلوی پیشروی توفنده انقلاب را که در بین مستضعفان دنیا از آفریقا گرفته تا قلب امریکا در حال جریان هست بگیرند و آتش انقلاب را خاموش کنند و خودشان در رسانه هایشان به این موضوع اعتراف می کنند و حتی رییس جمهور فعلی آمریکا به صراحت از اینکه بر روی این موضوع سرمایه گذاری کرده اند صحبت کرده است و نقش آنها در بروز فتنه ها امری روشن و مبرهن است.

وی به بصیرت و آگاهی ملت ایران در برابر حیله های دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: اگر در صدر اسلام نیز این ملت با این بصیرت حضور داشتند قطعا مسیر تاریخ تغییر می کرد و جای این بینش و آگاهی در صدر اسلام خالی بود.

حجت الاسلام بهزاد، افزود: عدم بی تفاوتی و همچنین حضور ملت در صحنه های مختلف انقلاب به ویژه 9 دی نشان دهنده عمق بصیرت و درک ملت از شرایط را نشان می دهد که با همت و اراده خود تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب نمودند و به هم زدند و آگاهی و شعور و وطن دوستی خودشان را نشان دادند و اعلام داشتند همانطور که در 8 سال دفاع مقدس برای حفظ خاک کشور و اسلام حاضرند هزینه پرداخت کنند در آن برهه نیز آمدگی پرداخت هر گونه هزینه ای برای نظام را داشتند./937/302/ب3

ارسال نظرات