۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۷۰۴۵۱
امام جمعه تبریز:

خدمت در نظام اسلامی یک عبادت است

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه خدمت در نظام اسلامی یک عبادت است، گفت: در نظامی که مردمی است و در رأس آن یک مجتهد جامع الشرائط است یک افتخار و عبادت است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز در دیدار مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی و جمعی از مسؤولان این شرکت با اشاره به تاثیرات افراد ولایتمدار و متعهد در جامعه، اظهار داشت: وجود افراد ولایتمدار سبب پیشرفت کشور و انقلاب است.

وی با بیان اینکه اگر در سازمان ها و ارگان ها افراد ولایتمدار و متعهد به انقلاب حضور داشته باشند، قطعاً تأثیراتی در اعضای آن اداره و در جامعه دارند و وجودشان از هر جهت مفید است، خاطرنشان کرد: پیروی از ولایت فقیه نسخه توسعه و پیشرفت کشور است و باید همه متوجه این امر باشیم.

امام جمعه تبریز صداقت و امانت داری را از جمله فضیلتهای افراد ولایت مدار دانست و ابراز داشت: انسانهای ولایتمدار و انقلابی بی شک متعهد به انقلاب، مردم و کشور خواهند بود و تحت آموزه های دینی والهی عمل خواهند کرد، وجود چنین افرادی در سازمانها و ارگانهای دولتیو در هر تشکلی بی شک مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمامی سازمانها و ادارات دولتی در نظام جمهوری اسلامی ایران مراکز خدمت و عبادت هستند، افزود: کسانی که خدمتگزار در این نهادها هستند از آنجایی که نصر و یاری آنها به اسلام و نظام اسلامی است خدمت و کار آنها یک عبادت بزرگ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری مردم سالاری دینی را از جمله مزیتهای نظام اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: خدمت در نظام اسلامی مانند زمان طاغوت نیست، چون این نظام مردمی است و خدمت در نظامی که در رأس هرم آن یک مجتهد جامع الشرایط قرار دارد یک افتخار و اگر با اخلاص همراه باشد عبادت است.

وی با اشاره به روایتی نبی مکرم اسلام (ص)، خاطرنشان کرد: چه در کارهای فردی و چه در امور اجتماعی نیت انسان باید برای خدا باشد، مسأله اخلاص و خلوص نیت در کارها و حرکت برای خدا مهم و با اهمیت است، از این رو خدمت برای خدا و با اخلاص باید مد نظر مسؤولان کشور باشد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه نیت الهی و اخلاص مورد توجه خاص و عنایت ویژه الهی است، گفت: امید است تمام کسانی که در نهادها و سازمانها خدمتگذار ملت ایران هستند برای خدا و با انگیزه خدمت، به برکات معنوی آن دست پیدا کنند./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات