۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۷۰۴۳۳
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان:

حوزه های علمیه بیش از پیش نیازمند حفظ و تقویت روحیه انقلابی هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: تا زمانی که قشر روحانیت و طلاب از روحیه انقلابی برخوردار باشند در هیچ زمینه‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنند، بنابراین باید روز به روز در جهت تقویت و ارتقای این روحیه در حوزه‌های علمیه تلاش کرد.
حجت الاسلام عبادی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان هرمزگان امروز در کنگره شهدای روحانی استان هرمزگان با اشاره به رسالت مهم روحانیان در 8 سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه روحانیت در جهت رهبری و مدیریت تقویت روحیه معنوی در جنگ تلاش کرد، گفت: تزریق روحیه معنوی و خلع سلاح کردن دشمن برای جلوگیری از به راه‌انداختن جنگ روانی از مهم‌ترین رسالت روحانیان در جنگ بود که به خوبی به انجام رساندند.

وی با اشاره به رسالت مهم روحانیان در 8 سال دفاع مقدس افزود: این قشر با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، روحیه معنوی را در بین رزمندگان تقویت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان بیان‌ داشت: در حال حاضر نیز ضرورت دارد تا روحیه معنوی و شهادت‌طلبی در بین نسل جوان تقویت شود، چرا که دشمن با روش‌ها و ترفندهای مختلف در جهت خدشه‌دار کردن فرهنگ شهادت‌طلبی تلاش می‌کند و برای رسیدن به هدف شوم خود از هیچ کوششی دریغ نکرده و نمی‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: دشمن به دنیال ایجاد جنگ روانی بود تا القا کند که روحانیت در روزها و شرایط سخت حضور ندارند، اما حضور پرشور و چشمگیر روحانیت در دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب این ادعای پوچ دشمن را از بین برد و به همگان ثابت کرد که روحانیت در هر شرایطی مدافع دین مبین اسلام و ارزش‌های ناب انقلاب است.

وی، تشویق و تحریک جوانان برای حضور در صحنه‌های جنگ را از دیگر رسالت قشر روحانیت در دوران دفاع مقدس خواند و  گفت: این قشر روحانیت بود که در این دوران سخت و طاقت فرسا، مردم و جوانان را به حضور در میدان‌های جنگ حق علیه باطل تشویق می‌کردند.

روحانی مبارز دفاع مقدس همچنین تصریح‌کرد: روحانیت نشان داد که در مقام عمل توان اداره نقش‌های مختلف در جنگ را داشته و ثابت کرد که هم می‌تواند فرمانده باشد و هم رزمنده و همچنین در حوزه مدیریت در سطوح مختلف جامعه نیز این مهم را برای همگان به اثبات رسانده است.

حجت الاسلام عبادی زاده، جنگ را یک نمایشگاه بزرگ برای معرفی دستاوردهای قشر روحانیت خواند و گفت: نقش پیشوازی روحانیت اصیل و انقلابی در تمامی عرصه‌ها در جنگ به اثبات رسید و مردم فهمیدند که روحانیت مرد روزهای سخت است.

وی با بیان اینکه فضای عطرآگین معنوی جنگ مدیون حضور روحانیت در میدان جنگ است، افزود: فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی باید به نسل جوان منتقل کرد، آنانی که مهر سکوت بر لب زده‌اند بدانند که بازگو کردن واقعیت‌های جنگ برای جوانان و نوجوانان امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان تصریح‌کرد: حوزه‌های علمیه در حال حاضر نیازمند تقویت روحیه انقلابی است و روحانیت و طلاب باید این روحیه را بیش از پیش در وجود خود حفظ و تقویت کنند، چرا که تحقق این مهم سبب پیشتازی و موفقیت روحانیت می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان هرمزگان تاکید‌کرد: تا زمانی که قشر روحانیت و طلاب از روحیه انقلابی برخوردار باشند در هیچ زمینه‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنند، بنابراین باید روز به روز در جهت تقویت و ارتقای این روحیه در حوزه‌های علمیه تلاش کرد./202/851/ب1

ارسال نظرات