۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۷۰۴۲۹
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی:

راهبرد جبهه‌ مظلومان و مستضعفان در همه‌ زمان‌ها از سوی اربعین معرفی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مانور عظمت و اقتدار شیعه و بلکه مسلمانان در اربعین دیده می‌شود، گفت: راهبرد جبهه‌ مظلومان و مستضعفان در همه‌ زمان‌ها و رمز ماندگاری آرمان‌های الهی و اسلامی از سوی اربعین معرفی می‌شود.
حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه کرج، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در همایش تجلیل از خادمان اربعین استان البرز اظهار داشت: تکریم زائران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) علی‌الخصوص ایام خاص زیارتی چون زیارت اربعین حسینی، در واقع یک نوع خدمت به خود اهل‌بیت (ع) است و  جزو حسناتی است که خدای‌تعالی به اضعاف مضاعف مورد پاداش قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ارزش زیارت اربعین و اجتماع عظیم مسلمانان در این ایام، ادامه داد: گردهمایی اربعین، نشان‌دهنده‌ عزت اسلام در سراسر عالم است؛ اقشار مختلف مدتی را در کمال صلح و سلامت در کنار هم زندگی کردند و جلوه‌های غیرقابل‌ باوری از محبت و عشق را نشان دادند که بیانگر گوشه‌هایی از سبک زندگی در عصر مهدوی است.

وی با اشاره به حضور مردم از کشورهای مختلف و حتی با ادیان و مکاتب دیگر در این گردهمایی جهانی، افزود: اربعین نقشه راه حیات انسانی است که از عاشورای حسین (ع) سرچشمه گرفته و به نهضت منجی موعود یعنی حضرت صاحب‌الزمان (عج) ختم می‌شود.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: زیارت پیاده اربعین، تمرینی برای دوران ظهور است؛ درس‌های عاشورا در اربعین مرور می‌شود و اربعین فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را برای ما و نسل‌های بعد بازخوانی می‌کند.

وی تاکید کرد: فرهنگ اربعین و عاشورا یعنی فرهنگ ایثار و شهادت، همان پادزهری است که می‌تواند توطئه‌های دشمنان خارجی و خناثان داخلی را خنثی و بی‌اثر کند و باید آن را تقویت کرد و توسعه داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: اربعین روح حماسی را در دل‌ها زنده می‌کند؛ هم به ما درس استکبارستیزی می‌دهد و هم مواسات و برابری و برادری را در جان‌ها زنده می‌کند.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: اربعین تجسم عینی "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم"  است؛  تولی و تبری را باهم به نمایش گذاشته و فریاد عزت‌خواهی و زیر بار ظلم نرفتن را رسا و محکم به گوش عالم رسانده و می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: اربعین روحیه‌ انقلابی را در شیعیان زنده نگاه‌ می‌دارد و از دولت‌ها و ملت‌ها می‌خواهد مانند حسین (ع) که ریشه‌ همه‌ انقلاب‌هاست، انقلابی مانده و انقلابی زندگی کنند.

وی ادامه داد: مانور عظمت و اقتدار شیعه و بلکه مسلمانان در اربعین دیده می‌شود و راهبرد جبهه‌ مظلومان و مستضعفان در همه‌ زمان‌ها و رمز ماندگاری آرمان‌های الهی و اسلامی توسط اربعین معرفی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: امسال اربعین از کمّیت بسیار بالایی برخوردار بود، در عین‌حال به فضل پروردگار از کیفیت آن کاسته نشد، البته با توجه به قابلیت‌ها و فضاهای موجود و عزم و همت نیروها برای این گردهمایی عظیم، می‌توان کارهای بهتر و بالنده‌تری نیز انجام داد.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: در بحث خدمت‌رسانی به زائران حسینی، باید به آثار کارها توجه داشت، مثلاً امسال خادمین اربعین البرز با حضور زودتر از موعد مقرر خود در شهر نجف توانستند چند هزار زائر سرگردان را مورد خدمت‌رسانی و مدیریت قرار دهند که درخور تقدیر و سپاس است.

وی تأکید کرد: با آمایش و ارزیابی دقیق و همه‌جانبه‌نگرانه از وضعیت زائرین و شرایط زیارت اربعین، می‌توان ضمن جلوگیری از اقدامات پرهزینه و با بازدهی کمتر، فعالیت‌های ویژه‌ای در راستای خدمت به زائرین انجام داد./922/101/ب3

ارسال نظرات