۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۷۰۴۲۶
مشاور عالی فرمانده کل سپاه:

ستاد فتنه ۸۸ در انگلیس بود‌/ جریانات ضدانقلاب در سال ۸۸ ‌‌با هم متحد شدند

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: دشمن برای فتنه‌انگیزی و دست‌یابی به اهداف خود برنامه‌ریزی کرده و ستاد فتنه در انگلیس بود که همه نوع امکانات، رسانه و بودجه برای رسیدن به موفقیت در اختیار داشت.
سردار افشار

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، سردار علیرضا افشار در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی که شامگاه دیروز در مهدیه محمدشهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: فتنه 88 فتنه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که از سال‌های گذشته با برنامه اجرا شد.

وی با بیان اینکه فتنه امتحان و آزمون الهی بود، افزود: خطر فتنه از خطر جنگ بیشتر است چون در جنگ دشمن مشخص است ولی در فتنه شناخت دوست از دشمن سخت و دشوار است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه بیان کرد: ساکت ماندن در فتنه و عدم موضع‌گیری شفاف در مقابل این حادثه یعنی تایید آن و نباید در مورد چنین موضوعی ساکت ماند.

وی با بیان اینکه در فتنه مرز بین حق و باطل مشخص نیست، گفت: علما، معتمدین و بزرگان نقش زیادی در خنثی‌سازی فتنه‌هایی مانند فتنه 88 داشتند.

سردار افشار با بیان اینکه دشمن نیز برای این فتنه‌انگیزی از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کرده و فقط مربوط به انتخابات آن زمان نبود، عنوان کرد: دشمن برای فتنه‌انگیزی و دست‌یابی به اهداف خود برنامه‌ریزی کرده و ستاد فتنه در انگلیس بود که همه نوع امکانات، رسانه و بودجه برای رسیدن به موفقیت در اختیار داشت.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن در این فتنه با توسل به دروغ‌پردازی و فعالیت رسانه‌ای به دنبال انتشار اخبار دورغ و رسیدن به اهداف مدنظر بود، گفت: برخی جریانات ضد انقلاب که همیشه به هر نحو با هم جدل و دعوا داشتند در فتنه 88 برای ضربه زدن به انقلاب با هم متحد شده بودند.

سردار افشار با بیان اینکه دشمن با ساخت فیلم‌های جعلی درصدد تهییج عواطف و احساسات مردم و ایجاد شبه تقلب در انتخابات بود، گفت: دشمن به دنبال کار تبلیغاتی خود در ایام فتنه بود و پاسخگویی به شبهات ایجاد شده کار ساده‌ای نبود ولی انسانهایی که برای رضای خدا و در جهت اهداف اسلامی در صحنه تبلیغ کار کردند نتیجه کار خود را گرفتند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به ظرفیت‌های بصیرت‌افزا در داخل کشور برای پرهیز از هرگونه تشویش اذهان توسط دشمن اظهار داشت: انسان هر لحظه در معرض این فریب‌کاری‌ها قرار می‌گیرد و به خصوص جریانات نفاق جدید سخنی گفته و به شیوه دیگری عمل می‌کنند.

وی افزود: در فتنه 88 برخی از فتنه‌گران سر یکی از بسیجیان را به اندازه‌ای به جدول خیابان کوبیدند که این بسیجی به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه برخی در سخنان خود دائم از مقام معظم رهبری استفاده می‌کنند، تاکید کرد: این افراد در عمل ضد منویات مقام معظم رهبری عمل می‌کنند و بیشتر در بین نیروهای سیاسی قدرت‌طلب فارغ از هر گونه دولتی دیده می‌شود.

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه برخی برای رسیدن به قدرت از هر وسیله‌ای حتی دروغ  استفاده می‌کنند که این موضوع برخلاف اخلاق بوده و نهی شده است، عنوان کرد: موازین اخلاقی در تلاش سیاسی باید مورد توجه قرار گیرد و اسلام نیز اجازه نداده برای رسیدن به قدرت دیگران را تخریب کنید.

وی با بیان اینکه تحزب و درگیری‌های سیاسی متاسفانه در تقلید از غرب و جریان سیاسی و تحزب غربی است، تاکید کرد: نباید برای جلب آرای مردمی به شیوه مفتضح غربی متوسل شد و تاکید مقام معظم رهبری نیز بیان ظرفیت‌های موجود در بین داوطلبین است.

وی با اشاره به حماسه مردم در یوم‌الله 9 دی اظهار داشت: 9 دی نشان داد که ملت ما با وجود همه مشکلات، کمبودها و گرفتاریها و حتی تخلف برخی مسئولان، حساب انقلاب را از این عده جدا می‌کنند که این موضوع سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است.

وی با بیان اینکه مردم سرمایه ارزشمند کشور هسستند که در دیگر کشورها این سرمایه مانند ایران در حمایت از حاکمیت مشارکت ندارند، عنوان کرد: این سرمایه مردمی حتی از نفت و ذخایر باارزش کشور نیز مهمتر است چون مردم به این انقلاب و نظام اطمینان دارند که این اعتماد وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند تا از این اعتماد حسن استفاده را نمایند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به جمع کردن طومار جهاد سازندگی توسط افرادی که از نهادهای انقلابی تنفر داشتند، گفت: همه تشکل‌های انقلابی موجود در کشور پای انقلاب و دین ایستاده و از آن دفاع می‌کنند که این ظرفیت و سرمایه عظیمی برای پیشبرد اهداف نظام است.

سردار افشار با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در فتنه دیده شد طلحه و زبیرها بودند، عنوان کرد: افرادی که کنار امام خمینی(ره) بودند و امام به این افراد مسئولیت داده بود  نمی‌شود در فتنه سخنان‌شان را نادیده گرفت.

وی با اشاره به شیعیان لندنی و تلاش برای نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام بیان کرد: در شهر لندنی که کسی جرات نمی‌کند کاغذی در خیابان بریزد برای این افراد در خیابان فضایی را فراهم می‌کنند تا قمه بزنند و تمام تلاش صهیونیست‌ها، آمریکاییها و انگلیسی‌ها این است که اسلام را به گونه‌ای دیگر نشان دهند.

وی گفت: حماسه 9 دی از چند جهت مورد توجه قرار دارد که نیاز است مسئولان به ظرفیت‌های مردمی توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ملت ایران ملت نجیبی است که این موضوع را در عمل نشان داد و این وحدت و همبستگی نباید فراموش شود، گفت: تعداد زیادی از سیاسیون قبول ندارند و فکر می‌کنند که خودشان به تنهایی همه چیز را می‌فهمند.

سردار افشار با بیان اینکه هیچ کس 9 دی را پیش‌بینی نمی‌کرد و خون شهدا و خطبه صادقانه و خاضعانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه و نجوا و التجای ایشان به امام زمان (عج) در آن برهه تاثیر زیادی بر نقش برآب شدن نقشه دشمن داشت، عنوان کرد: ملت با حضور در صحنه نشان داد که به تحولات سیاسی آشنایی داشته و درک درستی از انقلاب و آرمانهای آن دارد./922/101/ب3

ارسال نظرات