۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۰۳۲۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حماسه 9 دی متعلق به هیچ جناح و گروه خاصی نیست

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه حماسه یوم‌الله 9 دی جریانی برخاسته از متن جامعه بود، گفت: بر این اساس حماسه عاشورایی مردم در نهم دی‌ماه سال 88 متعلق به هیچ جریان و گروه خاصی نیست.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد گرامیداشت یوم‌الله 9 دی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، با تشريح برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله 9 دي در استان، اظهار کرد: حماسه عاشورايي 9 دي برخاسته از متن جامعه بوده و متعلق به هيچ جناح و گروه خاصي نيست.

وی با تأکید بر برگزاري هرچه باشکوه‌تر مراسم 9 دی، اضافه کرد: در اين راستا امسال هم مردم بصیر و فهیم خراسان شمالی همگام با ملت انقلابی در سراسر کشور با شرکت در مراسم گرامیداشت یوم‌الله نهم دی، هتك حرمت عاشورا از سوی فتنه‌گران را با مشت‌های كوبنده پاسخ می‌دهند.

حجت‌الاسلام سالاری که رییس ستاد گرامیداشت یوم‌الله 9 دی استان خراسان شمالی است، با اشاره به فراهم‌سازی بسترهای لازم براي گراميداشت هرچه بهتر یوم‌الله 9 دي، افزود: مسؤولان بايد به دور از هرگونه سياسي بازي، جريانات جناحي و تعصب غیرمنطقی؛ براي روشنگري افكار عمومي تلاش كرده و بسترهاي لازم براي حضور باشکوه‌تر مردم هميشه در مراسم 9 دی را فراهم كنند.

وی ادامه داد: دشمن در راستاي برنامه‌های ضد نظام اسلامي خود و با هدف ايجاد شكاف در بين مردم و مسؤولان نظام مقدس اسلامي و انقلاب بر اغتشاشات سال 88 دامن زده و انسجام و همبستگي ملت ايران را نشانه گرفته بود.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: تا زماني كه حوادث غم‌انگیز روز عاشوراي سال 88 رخ نداده بود مردم خراسان شمالي در جريان وقايع سال 88 ورود نكردند و استان آرام بود؛ اما در پی حوادث روز عاشوراي سال 88 مردم ولايت مدار خراسان شمالي سكوت را جايز ندانسته و در سطح شهرها و روستاها در روز هشتم و نهم دي به عرصه آمدند و انزجار و اعتراض خود را از استكبار و فتنه گران داخلي و خارجي نشان دادند.

وي افزود: مردم هميشه در صحنه خراسان شمالي در روز نهم دي سال 88 با راهپيمايي در سطح شهر و روستاها در حمايت از امام حسين (ع) و ولايت فقيه نفوذناپذیری خود را به جامعه جهاني نشان داده و پيوند ناگسستني خود را با ولايت فقيه و رهبري به اثبات رساندند.

حجت‌الاسلام سالاري در ادامه با اشاره به تشكيل ستاد 9 دي در خراسان شمالي، تصريح كرد: ستاد 9 دي در استان براي يادآوري وقايع سال 88، شناخت توطئه‌های دشمنان، فتنه شناسي و تجديد ميثاق مردم با ولايت فقيه از اوايل آذرماه امسال تشكيل شده تا براي برگزاري برنامه‌های حماسه 9 دي برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری كند.

وي با بيان اينكه برنامه‌های مدوني به مناسبت یوم‌الله 9 دي در طول هفته جاري برگزار شده و می‌شود، خاطرنشان كرد: در هفته جاري از حضور كارشناسان در سطح پایگاه‌های بسيج، کانون‌های فرهنگي و هنري مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها استفاده شده تا با شركت در نشست‌های بصيرتي ماهيت فتنه و وقايع سال 88 را تبيين كنند.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: در اين راستا در شهرستان‌ها، سطح شهرها، بخش‌ها و دهستان‌های استان هم مراسم وي‍زه اي به دور از هرگونه بهره‌برداری سياسي برگزار خواهد شد.‍

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اضافه كرد: برنامه محوري حماسه 9 دي در استان صبح فردا در مسجد انقلاب شهر بجنورد برگزار می‌شود و سردار محمدعلی آسودي، مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در این مراسم سخنراني می‌کند.

به گفته وي اجراي تواشيح و مداحي، تجليل از خانواده شهداي مدافع حرم و همايش بسيج دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامي بجنورد از ديگر برنامه‌های گرامیداشت یوم‌الله نهم دی در مرکز استان است.

حجت‌الاسلام سالاری در خاتمه از مدیران دستگاه‌های اجرایی، اصحاب رسانه و مطبوعات و تمامی فعالان گرامیداشت حماسه نهم دی در استان قدردانی کرد./9314/202/ب3

ارسال نظرات