۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۷۰۲۳۹
آیت الله کعبی:

به حاشیه بردن 9 دی توسط برخی مسؤولان همراهی با فتنه گران است

نماینده مردم خوزستان در خبرگان تصریح کرد که سکوت، بی تفاوتی و به حاشیه بردن مراسم 9دی توسط برخی از مسؤولان به عنوان همراهی با فتنه گران تلقی می شود.
 ‌آیت الله کعبی آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأثیر حماسه 9 دی در سرنوشت نظام اسلامی و کشور گفت: 9 دی نماد حضور آگاهانه و انقلابی ملت ایران به صورت یکپارچه در صیانت از انقلاب اسلامی در برابر فتنه های پیچیده داخلی و خارجی است.

وی افزود: یکی از شاخصه های پایه ای انقلاب اسلامی تکیه نظام اسلامی و انقلاب بر عنصر ارتباط عمیق و توأم با مهر و محبت امامت و امت است، 9 دی تبلور میثاق، بیعت و وفاداری ملت با رهبری الهی، نظام و انقلاب اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: هنگامی که مردم دیدند ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با بهانه واهی تقلب در انتخابات از طریق اغتشاشات خیابانی اصل هویت انقلابی و مردمی نظام اسلامی را هدف گرفتند و به آرمان ها  مقدسات از جمله عاشورا اهانت کردند راه چاره را در این دیدند که به صورت یکپارچه و خیزش عمومی به صحنه بیایند.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه در 9 دی نشانه عمق مردمی بودن نظام اسلامی است، مردم با هدف حفظ، تقویت و بالندگی ارزش های انقلاب اسلامی و مقابله مردمی با فتنه که بعد مردمی انقلاب را افزون بر ارزش ها هدف گرفته بودند به صحنه آمدند.

آیت الله کعبی با بیان این که 9 دی تبلور پیوند مردم با آرمان های انقلاب، اعتقاد راسخ مردم به رهبری الهی انقلاب، حضور یکپارچه توده های مردم حتی جلوتر از خواص در صحنه دفاع از انقلاب است، ابراز داشت: 9 دی نشان دهنده بصیرت، درایت و حضور به موقع، بسیجی و انقلابی ملت ایران در دفاع از انقلاب است.

وی عنوان کرد: 9 دی نشانه ظرفیت بی پایان بعد مردمی انقلاب اسلامی است، سیل مردم و امواج مردمی انقلاب همه توطئه ها را خنثی می کند و هر زمان  فتنه ای همانند فتنه 88 تکرار شود باز هم عمق مردمی انقلاب اسلامی با خروش میلیونی این توطئه ها را خنثی کردند از این را گرامیداشت 9 دی به عنوان یوم الله و تبلور حضور مردم در برابر فتنه ها راهبرد ایستادگی ملت در برابر دشمن و پاسداشت ارزش های انقلابی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه پیروی انقلاب اسلامی بوده و راهپیمایی روز قدس نشانه بعد بین المللی انقلاب اسلامی و آرمان های نجات فلسطین است، پاسداشت 9 دی نشانه بصیرت و حضور آگاهانه ملت در برابر توطئه های و فتنه های پیچیده است، گرامیداشت 9 دی وظیفه همه اقشار گوناگون به ویژه مسؤولان است.

وی اضافه کرد: هیچ مسؤولی در نظام جمهوری اسلامی نمی تواند بگوید که 9 دی متعلق به قشر خاصی است یا این که بگوید من در راهپیمایی 9 دی شرکت نمی کنم، 9 دی متعلق به ملت ایران است؛ سکوت و بی تفاوتی و به حاشیه بردن مراسم 9دی توسط برخی از مسؤولان به عنوان  همراهی با فتنه گران تلقی می شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات