۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۷۰۰۷۷
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل:

دشمن در صدد از بین بردن اعتماد مردم نسبت به نظام است

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل با تأکید بر لزوم عبرت از وقایع سیاسی و اجتماعی گذشته برای مقابله با هجمه های دشمنان، گفت: در واقع هدف آنها این است که اعتماد مردم به نظام را از بین ببرند و نسبت به نظام اسلامی سوء ظن ایجاد کنند.
حجت الاسلام رجب نژاد

حجت الاسلام علی رجب نژاد، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و استاد حوزه های علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با تأکید بر لزوم عبرت از وقایع سیاسی و اجتماعی گذشته برای مقابله با هجمه های دشمنان، گفت: امروز دشمن با بهره گیری از ابزار رسانه ای در صدد ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و عملکرد جمهوری اسلامی در منطقه است.

وی افزود: رسانه های غربی زمانی که حلب پیروز می شود چنان جلوه می دهند که انگار مردم شکست خورده اند و نمی گویند تروریست شکست خورده است و در رسانه ها به حال مردم گریه می کنند.

حجت الاسلام رجب نژاد تصریح کرد: این یعنی اگر آگاه نباشیم و جامعه را آگاه نکنیم دشمن می تواند از این وضعیت  استفاده کند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: دشمن و رسانه های غربی درباره پیشرفت های انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف تکنولوژی و علوم که نشان دهنده نقاط قوت انقلاب است حرفی نمی زنند در حالی که اگر در جایی نقصی باشد فورا با بزرگنمایی نشان می دهند و می گویند اسلام همین است.

حجت الاسلام رجب نژاد خاطرنشان کرد: در واقع هدف آنها این است که اعتماد مردم به نظام را از بین ببرند و نسبت به نظام اسلامی سوء ظن ایجاد کنند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ادامه داد: دشمن با استفاده از رسانه ها مهمترین مسأله جامعه یعنی نظام خانواده را نشانه گرفته تا با از هم پاشیدن آن بتواند به اهداف شوم خود دست یابد.

وی درباره راه های مقابله با توطئه های رسانه ای و فرهنگی دشمنان، بیان داشت: مهمترین راه مقابله با توطئه های نرم دشمنان آگاه سازی و بصیرت دهی از طریق همین رسانه های داخلی و به ویژه رسانه های دلسوز انقلاب است.

حجت الاسلام رجب نژاد ادامه داد: پروردگار متعال در قرآن کریم می فرماید «ذلِکَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَي الْقُلُوبِ»، اگر شما بصیرت دهی کنید(شعائر یعنی علامت های الهی) یکی از علامت های الهی انقلاب ما است، اینها شعائر الهی است، اگر روشنگری و بینش دهی کنیم، این عامل این می شود که بالاخره انسان ها آگاه بشوند و فریب این رسانه های دشمن را نخورند.

وی به وظیفه علما و روحانیان درباره آگاه سازی جامعه در برابر توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: علما و روحانیان وظیفه خطیری در این زمینه بر عهده دارند، وظیفه علما و دانشمندان همچنان که در فتنه 88 رهبر انقلاب وقتی بصیرت دهی کرد، نخبگان جامعه بیدار شدند و دانشجوها بیدار شدند و در 9 دی از هر گروهی به صحنه آمدند، وظیفه شان بسیار مهم است، فردای قیامت موقفی داریم به نام موقف الخصما؛ جوان یقه عالم را خواهد گرفت که چرا مرا بیدار نکردی چرا آگاه سازی نکردی، از این رو علما، دانشمندان و اساتید وظیفه دارند در زمینه اطلاع دهی و بصیرت دهی زیاد کار کنند.

حجت الاسلام رجب نژاد به دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: رهبرمان می فرماید؛ نوآوری کنید و تولید علم کنید و در سال های اخیر نیز کشور درباره علوم نوین همانند نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی و دیگر علوم در رده های بالا قرار گرفته است.

وی افزود: سرعت بالای رشد علمی کشور در حالی ایجاد شده که ایران اسلامی سالها است که در تحریم به سر می برد و کشورهای غربی با اینکه برای عقب نگه داشتن کشور برنامه ریزی کرده بودند ولی با حضور ملت و جوانان ایران اسلامی امروز شاهد رشد بالای علمی کشور هستیم./937/302/ب2

ارسال نظرات