۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۷۰۰۲۶
رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:

فعالیت‌های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی بر اساس نیاز جوامع اسلامی است

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: پژوهش های این مرکز همه مبتنی بر نیازهای جوامع اسلامی و شیعی است.
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، شب گذشته در همایش راهکارهای تعامل حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) با فعالان فرهنگی بین الملل در آستان قدس رضوی گفت: این مرکز پژوهشی از سال 63 با همت والای تولیت فقید آستان قدس رضوی پایه گذاری شد.

وی ادامه داد: در موضوعات اسلامی همچون سیره رضوی فرهیختگان حوزه و دانشگاه مشغول پژوهش، تالیف، ترجمه و ارائه فرهنگ رضوی هستند که در گروه های مختلف پژوهشی از جمله قرآن، حدیث، فقه، اصول، کلام، اخلاق و تربیت تا کنون سه هزار عنوان کتاب را به حوزه علم، دانش و فرهنگ تقدیم کرده اند.

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که تاکنون بیش از 13 میلیون اثر به زبان های اردو، بنگال و عربی ترجمه شده، تصریح کرد: به لحاظ فرهنگی مکتب حیات بخش اهل بیت عصمت و طهارت، حقانیت و غنای عظیمی دارد که اتمام حجتی از سوی امام رضا(ع) بر همه اندیشمندان، مبلغان و فرهیختگان است.

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به سخن امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: این امام همام در بیانی قاطعانه می فرمایند که اگر همه بشریت با زیبایی های فرهنگ ما آشنا شوند، حتما از ما تبعیت می کنند.

وی با بیان این که فرهنگ رضوی، فرهنگ عقلانیت و مهر ورزی به جهانیان در برابر تکفیری هایی است که می کوشند تا اسلام را خشن جلوه دهند، بیان کرد: فرهنگ رضوی، فرهنگ تواضع، دفاع از مظلوم، استکبارستیزی و اندیشه های توحیدی است و این معارف باید برای زائران فرهنگ سازی و در قالب تبلیغات ارائه شود.

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: بنیاد پژوهش ها دست همکاری به سوی همه شما دراز می کند و ما نیز در زمینه تعیین اولویت ها  و تشخیص نیازهای جهان آماده همکاری در قالب ترجمه، پروژه ها و طرح تحقیقاتی است چراکه پژوهش های این مرکز همه مبتنی بر نیازهای جوامع اسلامی و شیعی بوده و امیدواریم از این زمینه و بستر بتوان همکاری و تعامل های گسترده بعدی نیز استفاده کرد./202/864/ب1

ارسال نظرات