۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۷۰۰۰۱
معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی استان قم خبرداد:

ایجاد تقاهم نامه میان حوزه و نیروهای انتظامی/ برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری دادگستری قم

حجت الاسلام غلامرضا شریفی از ایجاد تفاهم نامه میان حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال و سردار مجتبایی خبر داد و گفت: ایجاد شورای محل از موضوعات این تفاهم نامه است.
غلامرضا شریفی

حجت الاسلام غلامرضا شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که حوزه علمیه قم در حال پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب است، بیان داشت: امروزه حوزه علمیه قم در راستای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در حال بررسی نقش روحانیت در کاهش ناهنجارهای اجتماعی و فرهنگی است که در این زمینه تفاهم نامه هایی میان حوزه علمیه قم و فرماندهی نیروی انتظامی، اداره کل دادگستری و بسیج نواحی استان قم به امضاء رسیده است.

معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی استان قم ادامه داد: موضوعات همکاری میان حوزه علمیه و نهادهای انتظامی و قضایی استان قم مواد مخدر و اعتیاد، سوادرسانه ای و فضای مجازی، نحله های انحرافی و گروه های معاند، خانوداه و طلاق، مباحث حقوقی و کیفری همچنین مباحث حاشیه نشینی است.

وی اضافه کرد: در این راستا از سوی حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم و سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم تفاهم نامه ای ایجاد شده است و تفاهم نامه میان حوزه علمیه و دادگستری درحال بررسی است و همکاری های حوزه علمیه با بسیج نواحی نیز سابقه دیرینه ای دارد.

حجت الاسلام شریفی به موضوعات تفاهم نامه میان حوزه علمیه و نیروی انتظامی قم  اشاره کرد و گفت: ایجاد شورای معتمد محل از موضوعات این تفاهم نامه است؛ شواری محل از روحانیت مسجد و افراد معتمد تشکیل می شود که وظیفه آنها رسیدگی به اختلافات افراد محل است که چنین عملی موجب می شود مراجعات به نیروی انتظامی و دادگستری کاهش و مراجعات مردمی به مسجد افزایش یابد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم در فضاهای مختلف از جمله فضاهای افتصادی با نیروی انتظامی و دادگستری همکاری دارد به عنوان مثال به همراه نیروهای دادگستری و انتظامی در پاساژهای قم یک مبلغ نیز فرستاده می شود تا در صورت ایجاد مشکل آن را بر طرف کند و این عمل موجب کاهش پلمپ شدن مغازه ها نسبت به گذشته شده است.

معاوت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم از برگزاری کارگاه آموزشی بررسی راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری حوزه علمیه و دادگستری قم خبرداد و بیان داشت: این کارگاه آموزشی با موضوع مواد مخدر و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین طالبی معاون دادستان استان قم پنج شنبه نهم دی ساعت 9 در سالن آموزش اداره کل دادگستری استان قم واقع در میدان آزادگان برگزار می شود.

وی ادمه داد: این کارگاه آموزشی ویژه مبلغان و ائمه جماعات مساجد است که علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند به دفتر معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم واقع در حیاط دارالشفاء مراجعه کنند./1324/302/ب3

 

 

ارسال نظرات