۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۶۹۹۷۵
در مسجد امام موسی کاظم پردیسان مطرح شد؛

راهپیمایی 9 دی حاکی از لبریز شدن صبر عمومی جامعه بود

براتی راهپیمایی 9 دی را حاکی از لبریز شدن صبر عمومی جامعه دانست و گفت: سلسله اتفاقات سال 88 به اضافه حوادث دلخراش محرم، منجر شد تا صبر مردم لبریز شود؛‌ از این رو راهپیمایی 9 دی خروش جامعه‌ای برای ریشه کن کردن این جریان بود.
مسعود براتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، سلسله نشست‌های دهه بصیرت با سخنرانی مسعود براتی، کارشناس مسائل اقصادی و از عوامل برنامه تلویزیونی ثریا شامگاه دوشنبه در مسجد امام موسی کاظم(ع) پردیسان برگزار شد.

در ابتدای این نشست،براتی با توجه به سخنان بزرگان و عالمان مبنی بر به لزوم بازخوانی وقایع سال 88، به بازخوانی رویداد‌ها و مسائل فتنه سال 88 پرداخت.

براتی بازخوانی مسئله فتنه سال 88 را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: یادآوری، ذکر و بازخوانی یوم الله نهم دی بسیار سفارش شده است؛ از این رو ضروری است تا همه ساله به بازخوانی این رویداد پرداخته شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی انتخابات سال 88 را نمونه بازر مردم سالاری دینی برشمرد و اظهار داشت: برای کشوری که ادعای مردم سالاری دارد، حضور 85 درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی یک دستاورد و پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

وی در ادامه به تبیین مسائلی که آغازگر فتنه سال 88 بودند، پرداخت و ابراز داشت: زمانی که مردم و مسؤولان به سبب حضور حداکثری مردم در انتخابات قصد جشن گرفتن داشتند، توهم کاندیدای شکست خورده مبنی بر پیروزی‌ و تغلب در انتخابات منجر شد تا فضای لازم برای آغاز این فتنه بزرگ فراهم شود.

این کارشناس حوزه تحریم تأکید کرد: بهترین فضا برای فتنه‌گری، غبارآلود شدن فضای اجتماعی است از این رو سکوت برخی خواص و عدم اعلام موضع خود این فضا را بیش از پیش آلوده و موجب لغزش برخی از آحاد جامعه شد.

وی با اشاره اهمیت تعیین موضع سیاسی مسؤولان در دوران حساس کشور، تصریح کرد: تبیین‌گری‌هایی که مقام معظم رهبری بر آحاد جامعه انجام دادند، آغاز روشنگری و تعیین موضع سیاسی مسؤولان بود؛ از این رو برخی از خواص، سکوت خود را شکسته و فتنه را محکوم کردند اما بازهم عده معدودی سکوت کرده و کلامی به زبان نیاوردند.

براتی اظهار داشت: هسته‌ خفته‌ای که هدفشان نابودی کامل نظام جمهوری اسلامی ایران بود، با ایجاد جرقه فتنه، پا به خیابان‌ها گذاشته و با شعار‌های از پیش طراحی شده اصل نظام را هدف قرار داده بودند.

وی اتفاقات نه دی را حاکی از لبریز شدن صبر عمومی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سلسله حوادث سال 88 به اضافه اتفاقات دلخراش محرم، منجر شد تا صبر مردم لبریز شود؛‌ از این رو راهپیمایی نه دی خروش جامعه‌ای برای ریشه کن کردن این جریان بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز داشت: برخی از دشمنان مردم ایران، نظام اسلامی ایران را نظامی دیکتاتور معرفی می‌کردند، در حالی که از مهم‌ترین شاخصه‌های نظام دیکتاتوری آن است که مردم هیچ نقشی در جریان سیاسی کشور نداشته باشند اما مردم ایران در تصمیمات سیاسی کشور نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: با آن که فشار‌های داخلی و خارجی مبنی بر سازش با فتنه‌گران بر رهبر انقلاب اسلامی ایران تحمیل می‌شد اما هیچ‌گاه رأی عمومی مردم را نادیده نگرفت بلکه در قبال رأی مردم ایستاد و به هیچ عنوان کوتاه نیامد و مصالحه نکرد.

براتی در ادامه این نشست، گریزی به فیش‌های نجومی و همچنین مسئله مذاکرات هسته‌ای زد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری همانگونه که در سال 88، مسیر صحیح را برای مردم جامعه تبیین ‌کردند، در ماجرای مذاکرات هسته‌ای نیز با بیان این که به مذاکرات خوش بین نیستند، اجازه مذاکرات را صادر کردند.

وی در پایان گفت: تنها دلیلی که مقام معظم رهبری با انجام مذاکرات هسته‌ای موافقت کردند، افزایش تحلیل و بصیرت مردم بود تا کسانی که ذره‌ای بر کیفیت رفتار آمریکا و هم پیمانانش نسبت به ایران شک دارند، مرتفع گردد./878/202/ب3

اکتای بهمنی
ارسال نظرات