۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۶۹۹۵۰
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مسؤولان بهانه به دست دشمن ندهند/ مفاسد اقتصادی زیبنده نظام اسلامی نیست

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه دشمنی دشمن یک امر طبیعی است، گفت: عملکرد مسؤولان نظام اسلامی باید به گونه ای باشد که فرصت سو‌ء استفاده دشمن و بهانه دادن به دست آنان وجود نداشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه دشمنی دشمن یک امر طبیعی است، اظهار داشت: عملکرد مسؤولان نظام اسلامی باید به گونه ای باشد که فرصت سو‌ء استفاده دشمن و بهانه دادن به دست آن وجود نداشته باشد.

وی با بیان این‌که جلب رضایت مردم اصلی‌ترین هدف مسؤولان باید باشد، گفت: مردم نسبت به عملکرد مسؤولان قضاوت می‌کنند، متأسفانه در مواقعی به گونه ای با مردم برخورد می شود که در شأن نظام اسلامی نیست، مردم ولی نعمت مسؤولان نظام هستند.

امام جمعه جلفا بر ضرورت تکریم و احترام مردم تأکید کرد و گفت: رضایت مندی مردم و خوش‌رویی مراکز دولتی و کارکنان آن با مراجعه کنندگان باید سرلوحه خدمت در جامعه اسلامی باشد، هر مسؤولی که عامل بی رضایتی مردم از نظام اسلامی شود، نسبت به خون شهدا و مجاهدت علما خیانت کرده است.

وی با بیان این‌که برخورد مناسب با مردم و پرهیز از بروکراسی اداری جهت برطرف شدن سریع مشکلات ملت ضرورتی مهم به شمار می رود، افزود: اغلب مراجعه کنندگان به ادارات با قوانین آشنایی کامل ندارند و ضروری است کارکنان با هدف خدمت صادقانه در چارچوب قانون تلاش کنند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی رعایت نکردن موازین اسلامی و قانون اساسی در ادارات را زمینه ساز بروز مفاسد اقتصادی بیان کرد و افزود: منشأ رشوه خواری و بسیاری از خیانت ها به بیت المال و اموال عمومی پایبند نبودن کارگزاران به احکام شرعی و قوانین است.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با تسلط کامل بر روند خدمت رسانی به مردم و اشراف بر زیر مجموعه از بروز اعمال زشت و خیانت جلوگیری کنند، گفت: اگر اعتقادات اصیل دینی و پایبندی به آموزه های قرآنی از سوی کارکنان نظام مستحکم باشد، شاهد مفاسد اداری و اقتصادی نخواهیم بود.

امام جمعه جلفا مفاسد اقتصادی، اختلاس و حقوقهای نجومی را بهانه ای برای دشمن جهت ضربه به نظام اسلامی و سلب اعتماد مردم از انقلاب دانست و گفت: وقوع چنین اتفاقاتی در نظام اسلامی تأسف بار است و باید یا عاملان آن برخورد شده و از بروز چنین اتفاقاتی پیشگیری شود./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات