۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۶۹۹۲۶
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

همراهی و همگرایی دستگاه‌های فرهنگی سرآغازی برای تحولات مثبت در عرصه فرهنگ است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همراهی و همگرایی دستگاه های فرهنگی جامعه سرآغازی برای تحولات مثبت در راه ترویج و توسعه فرهنگ عمومی جامعه است.
مدیر کل اوقاف استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت الاسلام عبدالله واحدی غروب دوشنبه در نشست خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به میزبانی اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه امروز خانواده بزرگ دستگاه های فرهنگی استان نیازمند تهیه برنامه جامعی هستند تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی فرهنگی استان باشیم، اظهار داشت: امروز با داشتن برنامه ای جامع می توان در سایه احصاء مشکلات و معضلات، به راهکارهای عملی مناسب در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ عمومی دست یافت.

وی افزود: امروز نکته ای که در بین خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیده می شود این است که در صورت تهیه برنامه جامع به منظور پیگیری مطالبات دستگاه های اجرایی وابسته به خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند ارشاد، اوقاف، تبلیغات اسلامی، کتابخانه های عمومی و ... در کنار افزایش همکاری با سایر نهادهای دولتی به منظور افزایش برنامه های فرهنگی و اجتماعی می بایست گسترش یابد تا شاهد ترویج فرهنگ عمومی و اسلامی در جامعه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان درباره اهداف برگزاری نشست های خانوده فرهنگی استان، توضیح داد: این نشست ها با هدف پیگیری دغدغه های فرهنگی استان تشکیل می شود اما شرط رسیدن به نتیجه نهایی و غایی در این منظر این است که این نشست ها باید به صورت مستمر و به منظور پیگیری مهم ترین دغدغه های خانواده فرهنگی استان، پیگیری شود.

حجت الاسلام واحدی درباره برنامه های خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بیان داشت: در این نشست ها می توان موضوعاتی مانند تفاهم نامه های چند جانبه با مدیران کل وابسته به خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوعات مختلف مانند سبک زندگی اسلامی و دینی را دنبال کرد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مناسبت های دینی و ملی در کنار فرهنگ سازی در برابر هجمه فرهنگی دشمنان از دیگر مواردی است که توسط خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می تواند پیگیری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین بر ضرورت تعامل خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: احصاء مشکلات اجتماعی و برنامه ریزی برای رفع آنها بدون اطلاع رسانی عمومی نمی تواند نتیجه مطلوب را به ما ارائه دهد لذا باید در ارتباط با رسانه های جمعی تعاملی ویژه داشته باشیم.

سعید دهقان، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز در این نشست خواستار ارائه برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در استان شد و گفت: نذر کتاب از برنامه های اساسی به منظور ترویج کتابخوانی در استان است که امیدواریم بتوانیم در خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این مهم بپردازیم./977/101/ب2

ارسال نظرات