۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۶۹۹۱۱
عضو مجمع نمایندگان حوزه:

بی تفاوتی در استحاله دینی و فرهنگی نتیجه اسلام رحمانی است

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه کسانی از رحمت و رحمانی بودن اسلام برداشت های نادرستی دارند، گفت: اینکه در مسائل دینی، فرهنگی و سایر موارد به مردم سخت گرفته نشود و در استحاله فرهنگی و دینی بی تفاوت باشیم برداشت نادرستی از رحمانیت اسلام است.
حجت الاسلام غیبی

حجت‌الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اسلام، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) همگی رحمت هستند، ابراز داشت: خدای متعال در آیه های مختلف از قرآن خود را رحمان معرفی می کند.

وی ادامه داد: از رحمت خداوند همه کائنات، آسمان و زمین آفریده شده است، در واقع حدودی را که خداوند برای جرایم مشخص کرده است، رحمت هستند، همانطور که دکتر برای بیرون آوردن غده از بدن، باید آن را جراحی کند، این جراحی با درد و سختی همراه است ولی خودش نوعی رحمت است.

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه بعضی ها از رحمت و رحمانی بودن اسلام برداشت های نادرستی دارند گفت: در واقع این افراد برداشتشان این است که در مسائل دینی، فرهنگی و سایر موارد به مردم سخت گرفته نشود و در استحاله فرهنگی و دینی بی تفاوت باشیم.

رها کردن جوانان در فساد اخلاقی با رحمت خدای متعال ضدیت دارد

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه اضافه کرد: رها کردن جوانان در فساد اخلاقی با رحمت خدای متعال ضدیت دارد، رحمت خداوند در پاکی و ارزش های دینی است؛ بنابراین این تفسیر که نباید نسبت به مردم سختگیری کرد، تفسیر نادرستی از رحمت خداوند است.

حجت الاسلام غیبی عنوان کرد: برخی معتقدند چون اسلام رحمانی است، باید در ارتباط با کشورها و دولت های قسم خورده اسلام بگوییم و بخندیم و واکنشی در مقابل آنها انجام ندهیم که این هم برداشت ناکارآمدی از رحمانیت اسلام است.  

وی در پایان گفت: ریشه اسلام و دین با رحمانیت شروع و با آن هم ختم می شود، در واقع تمام مسائل حتی مجازات های اسلام باطنی شیرین دارد و به نفع شخص و جامعه است؛ بنابراین نباید شدت اسلام را نادیده گرفت، چون اسلام با تمام ویژگیهایش راه راست و نجات بخش انسان ها است./875/302/ب3

ارسال نظرات