۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۶۹۸۵۲
مدیر حوزه های علمیه استان ایلام:

حماسه ۹ دی از وقایع فراموش نشدنی تاریخ انقلاب اسلامی است

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام گفت: حماسه ماندگار 9 دی نشانه هوشمندی و تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب بود که دشمن نیز به آن اعتراف کرد؛ امروز دشمن به دنبال کمرنگ جلوه دادن رخدادهای مهم تاریخ انقلاب بوده که تلاش برای به فراموشی سپردن حماسه 9 دی نیز ازاین‌گونه اقدامات مذبوحانه است.
مرادبیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های برداران ایلام، امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی گردهمایی طلاب و روحانیان استان به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی، اظهار کرد: حماسه ماندگار 9 دی نشانه هوشمندی و تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری بود که دشمن نیز به آن اعتراف کرد.

وی افزود: در جریان فتنه 88 افرادی که در مبارزه با نظام سلطه خسته شده بودند می‌خواستند این خستگی را به مردم نیز القا کنند اما امت حزب‌الله با بصیرت مثال‌زدنی خود توطئه‌های آنان را خنثی کردند.

حجت‌الاسلام مرادبیگی بابیان اینکه مردم ایران در حماسه 9 دی بصیرت و تبعیت خود از رهبر انقلاب را به نمایش گذاشتند خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم در جریان فتنه 88 با بهره‌گیری از رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری مانند صحنه‌های دیگر دفاع از حقانیت نظام اسلامی جلوتر از خواص بوده و بصیرت مثال‌زدنی خود را به نمایش گذاشتند.

وی تأکید کرد: امروز دشمن به دنبال کمرنگ جلوه دادن رخدادهای مهم تاریخ انقلاب بوده که تلاش برای به فراموشی سپردن حماسه 9 دی نیز ازاین‌گونه اقدامات مذبوحانه است.

حجت‌الاسلام مراد بیگی بر ضرورت بیان و تبیین عظمت و ابعاد مختلف حماسه تاریخی 9 دی در جامعه به‌ویژه نسل جوان تأکید کرد و افزود: حوزه‌های علمیه بر خود لازم می‌دانند تا در جهت تبیین هر چه بیشتر این رویداد مهم پیش‌قدم باشد.

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر مسؤولان استان درباره حماسه 9 دی گفت: این استان در تاریخ انقلاب اسلامی دارای پیشینه‌ای درخشان بوده که برخورد با بنی‌صدر و حماسه سازی‌های مردم در دوران دفاع مقدس تنها گوشه‌ای این افتخارات است.

وی افزود: بنابراین اظهارنظر مسؤولان درباره حماسه 9 دی درواقع توهین به شعور مردم بوده و به همین دلیل حوزه‌های علمیه استان از این اظهارنظرهای سخت ناراحت و گله‌مند هستند.

حجت‌الاسلام مراد بیگی در پایان با اشاره به برگزاری گردهمایی طلاب و روحانیان استان در روز سه‌شنبه و همچنین مراسم عمومی بزرگداشت حماسه 9 دی در روز پنجشنبه هفته جاری گفت: طلاب، روحانیان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم با حضور گسترده خود در برنامه‌های گرامیداشت حماسه 9 دی با همگان نشان خواهند داد که همواره و به‌دوراز تأثیرپذیری از برخی اظهارنظرها درراه دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب پیشگام هستند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌های تدوین‌شده به‌منظور برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در استان ارائه کرد.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور گفت: تلاش ما در جهت فراهم آوردن بستر مناسب جهت حضور شکوهمند مردم در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در سطح استان بوده و خوشبختانه تدابیر و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است./202/879/ب1

ارسال نظرات