۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۶۹۷۷۴
مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

اسلام رحمانی دفاع همه جانبه از اسلام آمریکایی است

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه اسلام رحمانی دفاع همه جانبه از اسلام آمریکایی است، گفت: در واقع اسلام رحمانی در مقابل اسلام انقلابی، اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مطرح می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد

حجت الاسلام عزت الله معتمد، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه طرح اسلام رحمانی مدتی است که در فضای بیرونی و داخلی مطرح شده است، گفت: دشمن به دنبال حذف اسلام انقلابی و تضعیف ظرفیت های جهادی، مقاومت و ایستادگی آن است و می خواهد ایدهای انحرافی، فردی با نمای اسلام جایگزین اسلام ناب کند.

وی ادامه داد: دشمن برای این کار به دنبال شاخص سازی برای ارزیابی در حوزه اخلاق، حکومت و فرهنگ است تا بتواند دیدگاه های انحرافی و حاکمیت استکباری را دوباره به رأس کار در جامعه اسلامی برگرداند.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه دشمن با طرح اسلام رحمانی به دنبال حذف اسلام انقلابی است، اظهار داشت: امروز جهان پیام اسلام انقلابی را از امام خمینی(ره) دریافت کرده است؛ بنابراین دشمنان می خواهند ظرفیت های اسلام انقلابی را در جهان از بین ببرند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه طرح اسلام انقلابی از سوی رهبر معظم انقلاب یک نوع هشدار و بیدار باش است، گفت: نخبگان، پژوهشگران، نظریه پردازان و تحلیل گران ما باید مراقب باشند که گونه های انحرافی اسلام آمریکایی تنها به معنای اسلام لیبرالی و اسلام مرفهین بی درد نیست، بلکه اسلام های دیگری هم مثل اسلام اعتدالی و رحمانی جز اسلام آمریکایی هستند.

احساس خطر دشمنان از ورود مردم به اسلام

حجت الاسلام معتمد افزود: امروز شاهد آن هستیم که مردم از کشورهای اروپایی و آمریکایی موج موج به سمت اسلام می آیند؛ بنابراین دشمن با مشاهده گرایش مردم به اسلام درصدد جلوگیری از این حرکت، اسلام رحمانی را مطرح می کند که مانع از شناخت اسلام انقلابی و اندیشه های امام خمینی(ره) شوند.

رییس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) نیروهای مسلح با ابراز تأسف گفت: دنیای امروز گرفتار آزادی های حیوانی، انحرافی، جنسی و اخلاقی است و شمارش معکوس فروپاشی جوامعی که  گرفتار این حرکت ها هستند شروع شده است که ملت ها زودتر از هیأت های حاکم متوجه این موضوع شدند؛ بنابراین برای اینکه خود را از این وضعیت نجات دهند به سمت اسلام می روند.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه مسؤولان باید مراقب باشند که در مقابل حربه های دشمن مغلوب نشوند، گفت: متاسفانه در بعضی مواقع مسؤولان ما دانسته یا ندانسته مروج اندیشه های اسلام رحمانی هستند.

رییس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) نیروهای مسلح با بیان اینکه اسلام رحمانی دفاع همه جانبه از اسلام آمریکایی است، افزود: در واقع اسلام رحمانی در مقابل اسلام انقلابی، اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مطرح می شود.

تمام جنبه های اسلام رحمت است

وی تصریح کرد: رحمانیت جز ذات اسلام است و پیامبر اسلام رحمت للعالمین است؛ بنابراین جهاد، قصاص، امر به معروف و نهی از منکر ذات رحمانیت اسلام هستند به طوری که قرآن می فرماید اگر شخصی جنایتی را انجام دهد، قصاصش کنید، در اینجا قصاص رحمت و حیات برای بشریت است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اظهار داشت: موضوع اسلام رحمانی را کسانی مطرح می کنند که توزیع گر جنایت ها و وحشی گری گروه های تکفیری و داعشی و بعضی از رژیم ها مثل اسرائیل هستند، در حالی که امام خمینی(ره) می فرماید اسلام و پیامبر(ص) برای مؤمنان، منافقان و مشرکان رحمت هستند.

حجت الاسلام معتمد در پایان گفت: امام خمینی(ره) این تعبیر زیبا را دارد که می فرمایند، جنگ در اسلام هم، برای مشرکان، کفار و منافقان رحمت است به جهت اینکه آنها را از این دنیا خلاص می کند و در آخرت پرونده جنایت هایش کمتر می شود./875/301/ب3

ارسال نظرات