۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۷۲۲
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

همکاری سپاه و حوزه های علمیه نقش مهمی در صیانت از آرمانهای نظام اسلامی دارد

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همکاری و هماهنگی بین سپاه و حوزه های علمیه نقش مهمی در صیانت از آرمانهای نظام اسلامی خواهد داشت، گفت: به یقین گسترش این همکاری ها یک ضرورت غیرقابل انکار است، چرا که رسالت هر دو مجموعه در یک راستا است.
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، شامگاه یکشنبه پنجم دی ماه، در نشست مشترک با مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه این استان که در راستای تقویت و گسترش هر چه بیشتر همکاری و هماهنگی مدیران مدارس علمیه خواهران و مسؤولان بسیج طلاب و روحانیان استان برگزار شد، گفت: به یقین گسترش این همکاری ها یک ضرورت غیرقابل انکار است، چرا که رسالت هر دو مجموعه در یک راستا است.

وی با بیان اینکه دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی حول محور ولایت فقیه مهمترین رسالت این دو نهاد انقلابی است، تصریح کرد: به یقین همکاری و هماهنگی بین سپاه و حوزه های علمیه نقش مهمی در صیانت از آرمانهای نظام اسلامی خواهد داشت.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه توجه به آرمانهای انقلاب اسلامی و روحیه ولایتمداری در حوزه های علمیه خواهران بی نظیر است، افزود: یکی از تأکیدهای مستمر رهبر معظم انقلاب برای اداره کشور استفاده از فرهنگ بسیج در همه امور است که این مهم در حوزه های علمیه خواهران جزو اولویت ها است.

وی با اشاره به نقش سپاه و به ویژه نمایندگی ولی فقیه در این مجموعه انقلابی و نورانی در دفع خطر نفوذ به کشور از سوی دشمن، ابراز کرد: توجه به خطر نفوذ در شرایط فعلی یکی از مهمترین تأکیدهای رهبری در سالهای گذشته بوده است که الحق سپاه پیشتاز در این بحث است و با وجود نمایندگی ولی فقیه در سپاه می توان گفت در زمینه نفوذ دشمن نگرانی در کشور وجود ندارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با تشریح وضعیت گذشته و حال حوزه های علمیه خواهران این استان، خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 90 چهار مدرسه علمیه در این استان فعالیت داشتند که تحت مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان اداره می شدند؛ در سال 90 با پیگیری های آیت الله ناصری، نماینده سابق ولی فقیه در این استان، مدیریت حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری مسقل شد و این آغازی برای رشد همه جانبه بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بنده مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان را با چهار مدرسه علمیه و 237 طلبه تحویل گرفتم، افزود: امروز به حول و قوه الهی، 8 مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی در استان با 1095 طلبه در حال تحصیل فعالیت دارند که این آمار نشان دهنده رشد چند برابری در همه زمینه ها است.

حجت ‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی این استان شامل طلاب سطح 3 حوزه است، ابراز کرد: در این مرکز تخصصی سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و اخلاق و تربیت اسلامی تدریس می شوند که ظرفیت پذیرش این مرکز برای سال تحصیلی جدید رشد 65 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 546 طلبه فارغ التحصیل خواهر در مرکز دانش آموختگان استان سازماندهی شده اند، گفت: در حال حاضر نزدیک به یک هزار نفر از کسانی که در مدارس علمیه خواهران استان درس خوانده اند و فارغ التحصیل شده اند، مقیم استان هستند که این تعداد نشان می دهد در حال نزدیک شدن به نُرم کشوری یعنی به ازای هر 100 نفر خانم یک طلبه باشد، هستیم./9457/202/ب2

ارسال نظرات