۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۶۹۶۰۴
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد:

اتمام پروژه ساخت صحن حضرت زهرا تا پایان سال

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) تا پایان سال 96 خبر داد.
ساخت ستون‌های سنگی صحن حضرت زهرا(س) به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، مسعود شوشتری ظهر امروز در  مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: گل سرسبد این پروژه‌ها در نجف اشرف و در کنار حرم حضرت علی(ع) به نام صحن حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح 218 هزار مترمربع فضای زیارتی و غیرزیارتی در نظر گرفته شده است که با تمهیدات اندیشیده شده این مهم تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسؤول با بیان اینکه که تاکنون طبقات 1 و 2 این پروژه کاملا سنگ‌کاری و آیینه‌کاری شده است، افزود: بیش از 600 چشمه سرویس بهداشتی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

شوشتری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون 1200 میلیارد ریال نذورات مردم برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شده است، گفت: با توجه به آمار موجود شاهد این هستیم که هر ساله شاهد افزایش نذورات مردم به این ستاد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه از محل این نذورات تاکنون پروژه‌های زیادی را اجرایی کرده‌ایم، اظهار داشت: طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و تغییرات در ستون‌های حرم از دیگر طرح‌هایی است که توسط این ستاد در دست انجام است.

شوشتری ادامه داد: این طرح در حدود 5 هکتار در جوار بارگاه امام حسین (ع) انجام می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای یک پروژه علمی بزرگ در حرم امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: همزمان با اجرای این طرح یک طرح بزرگ بسیار علمی و پیچیده در داخل حرم امام حسین (ع) در دور ضریح و زیر گنبد به نام «لاغرکردن ستون‌های حرم از دوره صفوی تا امروز» انجام می‌شود.

به گفته شوشتری تمام فعالیت‌های عمرانی گذشته در جهت تقویت ستون‌ها بوده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین به طرح‌های توسعه‌ای در کاظمین و سامرا اشاره کرد و گفت: در کاظمین نیز 2 طرح توسعه‌ای در باب‌المراد و باب‌الغریو در دست انجام است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از البرز به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در برگزاری مراسم‌های اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار 3هزار خودرو از استان‌ها از طریق مرز مهران وارد عراق شد./922/101/ب3

ارسال نظرات