۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۶۹۵۸۶
آیت‌الله محمدی ری شهری:

حسن معاشرت سبب افزایش مودت و کاهش دشمنی میشود

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه حسن معاشرت زیور انسانهای با تقوا است، گفت: حسن معاشرت مودت را افزایش و دشمنی را کاهش می‌دهد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در کلاس درس خارج فقه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در تبیین فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق، اظهار داشت: حسن معاشرت و خوش رفتاری با دیگران، از زیورهای انسانهای صالح و با تقوا به شمار می‌رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معیار حسن معاشرت ابراز کرد: امام علی(ع) در آخرین لحظات عمر مبارکشان به فرزندان خود چنین فرمودند: ای فرزندان من، با مردم به گونه ای معاشرت کنید که در زمان غیبت شما مردم به دیدارتان مشتاق باشند و اگر از دنیا رفتید از فراق شما برایتان اشک بریزند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه کلام امیر بهترین معیار برای حسن معاشرت فردی و اجتماعی است، گفت: انسان اگر دارای حسن معاشرت باشد در رفتار خود با دیگران به گونه‌ای عمل می‌کند که مودت را افزایش و دشمنی‌ها را کاهش می‌دهد./202/813/ب1

ارسال نظرات