۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۶۹۵۵۴
معاون قرآنی ارشاد اسلامی زنجان:

جشنواره بزرگ شکوه شکیبایی در زنجان برگزار می شود

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه های این مرکز فرهنگی در سال جاری، گفت: همایش بزرگ «شکوه شکیبایی» به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.
همایش بزرگ شکوه شکیبایی

ابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به فعالیت های این مرکز فرهنگی، اظهار داشت: در ماه‌های آینده برنامه‌های مختلفی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش گرامیداشت اولین ایده پرداز پول کاغذی در ایران، تصریح کرد: این همایش برای گرامیداشت «صدرالدین احمد بن عبدالرزاق خالدی زنگانی» که برای اولین بار اقدام به عنوان کردن پول کاغذی کرد، برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ویژگی های این شخصیت فرهیخته زنجانی و اهداف این همایش، خاطرنشان کرد: این همایش با هدف گرامیداشت «صدر جهان زنجانی» وزیر و ادیب قرن هفتم هجری قمری، واکاوی شخصیت و خاندان وی و بررسی نظام پولی کاغذی به عنوان یکی از ایده‌های این شخص، برگزار می‌شود.

قاسمی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش شکوه شکیبایی در سال جاری به علت موفقیت آمیز بودن آن در سال های گذشته، تأکید کرد: همایش «شکوه شکیبایی» که همایشی برای شناساندن شخصیت بزرگ حضرت زینب(س) است، به مناسبت میلاد این بانوی بزرگوار برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول در ادامه افزود: این جشنواره با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان زنجان، استانداری زنجان، زینبیه اعظم زنجان و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف بلند برگزاری این همایش معنوی و علمی، اظهار داشت: بررسی زندگی و ابعاد شخصیت حضرت زینب(س)، نقش آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن از جمله محورهای این جشنواره است.

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره کشوری، گفت: نگاه زیباشناختی حضرت زینب(س)، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب(س) و مدیریت جهادی و مسؤولیت پذیری آن حضرت از جمله محورهای این جشنواره به شمار می‌رود.

قاسمی در پایان با اشاره به قالب های شرکت در این جشنواره موفق کشوری، خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش‌های مقاله‌نویسی، شعر، داستان، دلنوشته فارسی و ترکی برگزار خواهد شد./949/302/ب2

ارسال نظرات