۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۶۹۵۳۴
آیت الله نعیم آبادی:

ایستادگی در برابر نفوذ استکبار از افتخارات روحانیت است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت:  ایستادگی همپای با مردم در برابر نفوذ استکبار یکی از افتخارات روحانیت است که در کسب موفقیت‌های بزرگ برای ملت ایران همواره نقشی ماندگار داشته است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در دیدار اعضای کنگره شهدای روحانی استان هرمزگان، گفت: ھﯿﭻ ﻗﺸﺮی ﺧﺪﻣﺘﮕﺰارﺗﺮ، ﮐﻢ ﺧﺮج ﺗﺮ و ﺧﺎﻟﺺ ﺗﺮ از روﺣﺎﻧﯿﺖ ﻧﯿﺴﺖ و اﮔﺮ ﻋﺎﻟﻤﺎن دﯾﻨﯽ ﻧﺒﻮدﻧﺪ اﺳﻼم آﺳﯿﺐ ﻣﯽ دﯾﺪ و اﻣﺮوزه از دﯾﻦ و از اﺳﻼم ﺧﺒﺮی ﻧﺒﻮد.

وی در ادامه افزود: روﺣﺎﻧﯿﺖ ھﻢ ﭼﻨﺎن در رﺷﺪ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ و اﻧﺴﺎن ﺳﺎزی ﻣﻮﺛﺮ اﺳﺖ و ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻠﺠأ و ﭘﻨﺎھﮕﺎه ﺑﺮای ﻣﺮدم است.

امام جمعه بندرعباس، جایگاه شهدای روحانی را بسیار والا و ارزشمند دانست و تصریح کرد: مقام شهدای روحانی هم از لحاظ جایگاه رفیع شهادت و هم عالم بودن مورد توجه و قابل احترام است. 

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: حوزه علمیه هرمزگان با تقدیم 32 شهید که 40 درصد کل روحانیان و طلاب استان بوده، بیشتر از تمام حوزه‌ های علمیه کشور شهید داشته و این یکی از افتخارات استان به حساب می‌آید.

وی گفت: روحانیت هم در پیش از انقلاب اسلامی و هم بعد از آن همدوش و همراه ملت انقلابی ایران بوده و هیچ‌گاه خود را از صف مردم جدا نکرده است.

امام جمعه بندرعباس افزود: شمار شهدای روحانی هم در انقلاب اسلامی و هم در دوران جنگ تحمیلی گواهی بر این است که روحانیت به همان‌گونه که سخن گفته، عمل کرده است و همواره در تبعیت از ولی‌فقیه زمان محکم و استوار باقی مانده است.

وی با بیان این که حفظ انقلاب اسلامی در گرو بصیرت آحاد جامعه در مواجهه با توطئه‌های دشمنان است، خاطرنشان کرد: روحانیت در خط مقدم بصیرت‌افزایی در جامعه است چرا که رسانه بزرگی به نام منبرهای مساجد در اختیار روحانیت است و هرگز نباید این جایگاه را در کشور دست کم گرفت.

آیت الله نعیم‌آبادی اضافه کرد: شهدای روحانی استان هرمزگان هر کدام چراغ راهی در مسیر رشد معنویت در جامعه اسلامی هستند و باید به نحو شایسته‌ای به جوانان امروز به ویژه به طلاب حوزه‌های علمیه استان معرفی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از اظهارات خود به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره و عنوان کرد: ایستادگی همپای با مردم در برابر نفوذ استکبار در کشورمان یکی از افتخارات روحانیت است که در کسب موفقیت‌های بزرگ برای ملت ایران همواره نقشی ماندگار داشته است.

وی، یکی از توطئه‌ های دشمنان را ایجاد فاصله میان روحانیت و مردم عنوان و از طلاب و روحانیان استان هرمزگان خواست تا با همراهی همدلانه با مردم در همه صحنه‌های دفاع از کشور و حقوق مردم، همچون گذشته رهنمودهای ارزشمند امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را محقق کنند. 

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: ﺧﺪﻣﺎت ارزﻧﺪه ای  ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻋﻈﯿﻢ روﺣﺎﻧﯿﺖ در دﻓﺎع از آرﻣﺎن ھﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﭼﻪ ﻗﺒﻞ از اﻧﻘﻼب در ﭘﯿﺮوی از اﻣﺎم راﺣﻞ و ﭼﻪ در ﻣﯿﺪان ﻧﺒﺮد ﺣﻖ ﻋﻠﯿﻪ ﺑﺎطﻞ اﻧﺠﺎم داده، ﺑﺮ ھﯿﭻ ﮐﺲ ﭘﻮﺷﯿﺪه ﻧﯿﺴﺖ.

وی ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺑﯿﺪاری اﺳﻼﻣﯽ و ﺟﮫﻞ زداﯾﯽ از ﺟﺎﻣﻌﻪ از ﺑﺮﮐﺎت ﺧﻮن ﺷﮫﺪا اﺳﺖ و ﭘﺎﺳﺪاﺷﺖ ﻣﺠﺎھﺪت ھﺎی اﯾﻦ ﻋﺰﯾﺰان سبب ﺣﻔﻆ اﺳﻼم و دﯾﻦ ﻣﯽ ﺷﻮد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه تجلیل از شهدا و علما بخشی از وظایف جامعه روحانیت استان است، افزود: همه ما بایستی در جهت تفکر و اندیشیدن تدبیری برای رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه تلاش کنیم و از آن غافل نباشیم./202/851/ب1

ارسال نظرات