۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۶۹۳۹۱
استاد حوزه:

کسانی که اسلام رحمانی را تبلیغ می کنند به دنبال انحراف در جامعه هستند

حجت الاسلام میثمی با بیان اینکه برجسته کردن بخشی از اسلام مشکلی ندارد، ولی نباید بخش های دیگر را نادیده گرفت، گفت: اگر کسی به عنوان نظریه پرداز بخواهد قسمتی از اسلام را به صورت کلی نادیده بگیرد و تنها بر قسمتی از آن تاکید کند، این مسأله شک برانگیز است.
حجت الاسلام میثمی

حجت الاسلام علی میثمی تهرانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این سخن شهید مطهری(ره) که گفتند اسلام یک مجموعه به هم پیوسته است، تصریح کرد: همه اجزای اسلام را باید با هم دید و نمی شود تنها به جزئی از آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: صلح، جنگ، عفو و دستگیری از محرومان در اسلام وجود دارد که هر کدام در شرایط خاص خود کاربرد دارد، همانطور که مشاهده می شود پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) هم صلح داشتند و هم جنگ.

حجت الاسلام میثمی با بیان اینکه برجسته کردن بخشی از اسلام مشکلی ندارد، ولی نباید بخش های دیگر را نادیده گرفت، تصریح کرد: اگر کسی به عنوان نظریه پرداز بخواهد قسمتی از اسلام را به صورت کلی نادیده بگیرد و تنها بر قسمتی از آن تاکید کند، این مسأله شک برانگیز است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در اینکه پیامبر(ص) رحمت للعالمین بوده است بحثی نیست، اگر فقط بروی این تاکید شود و شدت پیامبر(ص) در مقابل دشمنان نادیده گرفته شود، جای بحث دارد، باید متوجه این امر شد همانطور که هم بهشت وجود دارد جهنم هم وجود دارد؛ بنابراین نمی شود تنها بر بهشت تاکید کرد و جهنم را نادیده گرفت.

حجت الاسلام میثمی افزود: کسانی که اسلام رحمانی را مطرح می کنند تعدادی از آنها افراد بی سوادی هستند که اسلام را درست نشناخته اند و بعضی از آنها افرادی هستند که از بیرون آمدند و با مطرح کردن شبهاتی سعی در منحرف کردن جوانان دارند./875/302/ب3

ارسال نظرات