۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۶۹۳۲۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با رسا:

ترور سفیر روسیه موجب انسجام نشست های سه جانبه شد

نقوی حسینی با تحلیل موضوع ترور سفیر روسیه، گفت: بر خلاف انتظارِ تروریست‌ها، ترور سفیر روسیه موجب شد تا کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در راه مبارزه با تروریسم مصمم‌تر و در کنار هم قرار بگیرند.
نقوی حسینی

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص بحران ترکیه و ترور سفیر روسیه در این کشور، گفت: ترکیه ماه‌ها است که درگیر بحران‌های امنیتی است و در آن علمیات‌های تروریستی صورت می‌گیرد. این‌گونه اتفاقات نیز در همسایه شمال‌غربی ما طبیعی است، زیرا ترکیه نزدیک‌ترین کشور به بحران سوریه است.

وی افزود: امروز و با محو جریانات تروریستی از سوریه، کشورهایی همچون ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی تحت تاثیر باقیمانده‌های تروریست‌ها قرار می‌گیرند. نکته حایز اهمیت در خصوص ترکیه این است که برخی از گروه‌های تروریستی داخلی نیز این کشور را تهدید می‌کنند و تمام مشکلات آن معطوف به تروریست‌های منطقه‌ای نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به ترور سفیر روسیه در ترکیه، ابراز داشت: بنده معتقدم ترور سفیر روسیه، به انسجام بیشتر گفت وگوهای سه‌جانبه میان «ایران»، «ترکیه» و «سوریه» کمک خواهد کرد. نشست‌های اخیر این سه کشور نیز نشان داد که این کشورها در راه مبارزه با تروریسم در کنار هم مصمم‌تر نیز شده‌اند.

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه از موضع عجز و نیاز وارد مذاکرات سه‌جانبه شد و یا تغییر استراتژی کلی در این کشور پیش آمده است؟ گفت: باید پذیرفت که ترکیه ماه‌ها در گیر عملیات‌های مخربانه امنیتی بوده و قطعا مقابله و مبارزه با تروریسم به نفع امنیت داخلی ترکیه است. با این تحلیل می‌توان این گونه گفت که ترکیه منافع خود را در نشست‌های سه‌جانبه جستجو می‌کند./856/ت302/ج

ارسال نظرات