۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۹۱۲۶
آیت الله مکارم شیرازی:

بسیج متعلق به گروه خاصی نیست

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اسلام بر اساس بسیج استوار است، گفت: این علت محدثه باید علت مبقیه هم باشد، در ادامه کار هم اسلام باید با بسیج پیش رود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار شاعران قم باحضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار سردار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان سازمان بسیج مستضعفین با تبریک انتصاب سردار غیب پرور به ریاست بسیج از سوی مقام معظم رهبری گفت: امیدوارم که بتوانید بسیج را که یک گروه عظیم پیش رو است باز هم در مراحل بالاتر ببرید.

وی افزود: اسلام با بسیج پیشرفت کرد، لشکر پیامبر اسلام(ص) همه بسیجی بودند، بسیجیانی بودند که اسلحه را خودشان باید تهیه می کردند و گاهی هزینه جنگ را هم باید خودشان می دادند، بر خلاف آنچه الان است که باید لشکرهایی که از غرب می آیند باید روزی چقدر به آنها بدهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تکفیری های منحرف از اسلام با پول در میدان نگه داشته می شوند، اظهار داشت: بسیج در زمان پیامبر(ص) همه چیز از خودش بود و حتی جان را هم فدا می کردند، اسلام بر اساس بسیج استوار است.

وی ادامه داد: این علت محدثه باید علت مبقیه هم باشد، در ادامه کار هم اسلام باید با بسیج پیش رود، بسیج یک جمعیت فرهنگی است و چیزی که آن را به سمت مقابله با دشمن می کشاند فرهنگ شهادت و اسلام است، برنامه های فرهنگی در بسیج باید روز به روز پررنگ تر شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که نباید از برنامه های فرهنگی غافل بود، ابراز داشت: اساس و خمیر مایه بسیج مسأله فرهنگ است، بسیج مال گروه خاصی نیست که بگوییم که جوانان در فلان سن بسیجی شوند، الحمدلله اساتید دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید و طلاب حوزه هم بسیج دارند، همچنین گروهای دیگر هم باید بسیجی داشته باشند.

وی عنوان کرد: بسیج باید همه جا را فرا بگیرد و منحصر به گروهی نباشد برای این که دشمنان منتظر هستند که متهم کنند بسیجی ها از نظر علمی چنین و چنان هستند اما وقتی می بینند اساتید حوزه و دانشگاه بسیجی هستند آن وصله ها از سوی دشمن نمی چسبد.

این مرجع تقلید با اشاره به جهانی شدن فرهنگ بسیجی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرهنگ بسیجی از ایران در حال صادر شدن به کشورهای دیگر است، عراق، سوریه و یمن تا بسیجی پیدا نکرد مشکل شان حل نشد، این فرهنگ صادر شده است و غربی ها بسیار از بسیج ناراحت هستند، چقدر دشمن از حشد الشعبی و حزب الله لبنان که بسیجی هستند ناراحت است.

وی اضافه کرد: می بینند که انگیزه این بسیجی ها از همه بیشتر است، در جنگ تحمیلی آمریکا بر عراق دیدیم که عده ای از سربازان آمریکایی فرار کردند؛ عده ای مبتلا به بیماری روانی شدند و عده ای خودکشی کردند که این کارها در بسیج مفهومی ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اخیرا آمریکایی ها گفتند که ما می توانستیم در حلب بیاییم و مقاومت کنیم اما هزینه بسیاری داشت، گفت: بحمدالله بسیج یک لشکرآماده در تمام زمینه ها است؛ بسیج فقط در میدان نبرد با دشمن نیست بلکه باید در تمام زمینه ها از جمله فرهنگی، عمرانی، محیط زیست و دیگر مسائل پشتیبان جامعه باشد.

وی افزود: بسیج باید از تمامی منافع جامعه پشتیبانی کند، این سطح خدمت بسیج را بالا می برد و بسیج از نیروی رزمی منحصر به رزم در می آید و برای پشتیبانی در تمام زمینه ها فعالیت می کند، هر نیروی مهمی ممکن است آسیب هایی داشته باشد که باید نسبت به آنها مراقب بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از مهم ترین آسیب ها برای بسیج فضاهای آلوده مجازی بوده که تبدیل به منجلاب شده است، اظهار داشت: باید اینها را چنان محکم کرد که بتوانند در برابر طوفان ها بایستند، اگر بنیه خود را تقویت کنیم سبب می شود در برابر میکروب ها بایستیم.

وی ادامه داد: بسیج باید از نظر نیروی ایمان و تقوا به اندازه ای قوی شود که بتوان در برابر ویروس ها، میکروب ها و انگل های اجتماعی مقاومت کرد، مردم در تمام زمینه ها از بسیج انتظار دارند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات