۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۶۹۰۵۷
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

ترویج نماز باید از مدارس شروع شود

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای ترویج اقامه نماز در بین نسل نوجوان و جوان باید از مدارس شروع کنیم و با تشریح و تبیین فلسفه نماز برای دانش آموزان، عشق و علاقه آن‌ها به این فریضه دینی و سایر مسائل مذهبی را افزایش دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی امام جمعه شهرستان تاکستان و نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در دیدار مسؤولان حلقه‌های صالحین سپاه شهرستان تاکستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد به اهمیت نماز اشاره کرد و گفت: بزرگان ما در مشکلات زندگی به سراغ نماز می‌رفتند، مانند ابن‌سینا که هر وقت مشکلی داشت، دو رکعت نماز در مسجد جامع می‌خواند و حلقه وصل را به جا می‌آورد و این وصل و اتصال، مشکل او را حل می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: نماز وسیله معراج انسان به ملکوت و آسمان‌ها، وصل‌کننده مخلوق کوچک به خالق بزرگ و حلقه وصل بین خالق و مخلوق است.

وی در ادامه افزود: وقتی مبدأ کوچک از خود چیزی ندارد، اگر بخواهد دارای چیزی شود، باید به مبدأ هستی وصل شود، کار نماز همین اتصال است، از این رو لازم است كه هر فرد، در هر موقعیتی كه قرار دارد برای احیای فرهنگ اقامه نماز و ترویج آن در جامعه به ویژه در بین نسل جوان جامعه گام برداشته و تلاش کند.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر گسترش نماز در بین جوانان و نوجوانان، بیان داشت: برای ترویج اقامه نماز در بین نسل نوجوان و جوان باید از مدارس شروع کنیم و با تشریح و تبیین فلسفه نماز برای دانش آموزان، عشق و علاقه آن‌ها به این فریضه دینی و سایر مسائل مذهبی را افزایش دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نماز نخستین و مهم‌ترین اولویت وحی الهی در رابطه با تمام انبیای گذشته بوده است و از این نظر اقامه نماز اصلی‌ترین برنامه یک مؤمن به خداوند است.

وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) در اوج مبارزات سیاسی دوران قبل از انقلاب و در دوران بعد از پیروزی و حتی در آخرین لحظات عمر خود، هیچ گاه اجازه ندادند نماز اول وقت به تأخیر بیفتد و همواره می‌فرمودند هیچ چیزی نمی تواند بر امر خداوند به نماز برتری داشته باشد./101/853/ب1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات