۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۶۸۹۹۱
آیت الله نوری همدانی:

سکوت در برابر جریان های معاند و ضد انقلاب جایز نیست

حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار تلاش مضاعف دولت و مسؤولان برای رفع مشکل فقر و بیکاری در جامعه شد و وجود فقر را زیبنده جامعه اسلامی ندانست.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) تلاش در جهت ریشه کن کردن فقر را بسیار مهم دانست و از فعالیت های کمیته امداد در این راستا تقدیر کرد.

وی یکی از مباحث مهم در آموزه های دینی را رفع فقر دانست و گفت: اگر افراد متمکن به دستورات اسلامی عمل کنند در جامعه اسلامی فقر وجود نخواهد داشت.

این مرجع تقلید فقر را از بلایای بزرگ جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اسلام برنامه های اقتصادی خود را به گونه ای تنظیم کرده که اگر به آن عمل شود فقر در جامعه وجود نخواهد داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر لزوم تلاش بیش از پیش مسؤولان ودولتمردان جهت رفع مشکل فقر و بیکاری در جامعه تاکید کرد و همچنین خواستار تشکیل دسته ها و گروه هایی برای تحقق این مساله شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش احیای معروفات و مبارزه با منکرات را یکی از مهم ترین اصول در اسلام دانست و گفت: فقر یک منکر در جامعه اسلامی است که باید برای ریشه کن کردن آن تلاش کرد.

بانک ها به جای حمایت از تولید به بنگاه داری و تجارت مشغول شده اند

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از بنگاه داری و تجارت بانک ها، تصریح کرد: بانک ها باید سرمایه های مردمی را در مسیر تولید بکار گیرند نه این که مشغول تجارت شوند.

وی اگر پول هایی که بانک ها جمع شده در مسیر تولید، کشاورزی و صنعت بکار گرفته شود چه اتفاقی خواهد افتاد.

حضرت آیت الله نوری همدانی دریافت پول در قبال پول را ربا و حرام شرعی خواند و گفت: این یک درد بزرگی است که سیستم بانکی ما به آن مبتلا شده است، بارها اعلام کرده ایم که دریافت دیرکرد حرام است اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد؛ این مساله را مردم در گلایه های خود مطرح می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یکی از تبعات و پیامدهای ناگوار ربا را ایجاد فقر در جامعه دانست.

وی در ادامه سکوت در برابر جریان های معاند و ضد انقلاب را جایز ندانست و خواستار هوشیاری همگان در برابر این قبیل جریان ها شد.

این مرجع تقلید همچنین به مواضع مقامات انگلستان علیه کشورمان واکنش نشان داد و تاکید کرد که نباید در برابر چنین مسائلی سکوت کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات