۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۶۸۹۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

سیستم انقلابی جمهوری اسلامی پیشرفته‌ترین قانون اساسی را در دنیا دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سیستم انقلابی ما پیشرفته‌ترین قانون اساسی را در دنیا دارد، گفت: اگر مردم و دولتمردان در برابر این سیستم قانون‌گریزی کنند خودشان را فریب داده‌اند، اگر به قانون اساسی عمل کردیم رشد می‌کنیم اما اگر عمل نکردیم ضربه می‌خوریم.
عبادی حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم یادبود ارتحال آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی، اظهار داشت: راه غالب شدن بر مسلمانان تفرقه بین آن‌ها است و مسلمانان اگر از دورن نپاشند پیروز هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان با اسم مذهب تفرقه ایجاد می‌کنند، گفت: مذهب به معنای کارشناسی و راه و روش برای شناخت حقیقت است، در کدام مسأله کارشناسی انسان‌ها با هم دعوا می‌کنند و با سلاح‌های گرم و سرد دلیل می‌آورند؟ انسان اگر ضعیف نباشد با آوردن دلیل و برهان پیروز است و با سلاح گرم و سرد به پیروزی نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جنگ‌های امروز به نام دین و مذهب جنگ‌های لا مذهبی هستند که یک عده‌ بی دین و سکولار آن جنگ را طراحی می‌کنند و سپس افراد احمقی را در اختیار می‌گیرند و آن‌ها را به جان همدیگر می‌اندازند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی شهادتین را ستون فقرات جامعه دانست و تصریح کرد: دارالتقریب این است که مسلمانان با هم متحد شوند، سیستم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای از این دارالتقریب است و آنچه که از حقوق شهروند در این سیستم بیان شده نه تنها در بین مسلمانان بلکه در غیرمسلمانان جایگاهی دارد.

وی ادامه داد: مشکلاتی که بر خلاف قانون اساسی با ناتوانی ایجاد شده به علت عمل خود انسان‌ها است و ربطی به قانون اساسی ندارد، اگر فردی مسلمان است باید خودش را با قرآن تطبیق دهد، بنابراین قانون اساسی نیز به این شکل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سیستم انقلابی ما پیشرفته‌ترین قانون اساسی را در دنیا دارد، خاطرنشان کرد: اگر مردم و دولتمردان در برابر این سیستم قانون‌گریزی کنند خودشان را فریب داده‌اند، ما اگر مسلمان باشیم و یا نباشیم سطح انقلاب و قانون اساسی پایین نمی‌آید، اگر به قانون اساسی عمل کردیم رشد می‌کنیم اما اگر عمل نکردیم ضربه می‌خوریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه زمامدارانی که در طول تاریخ دچار هوا و هوس بوده‌اند همواره در دنیا تفرقه ایجاد می‌کردند، اظهار کرد: استعمارگران در طول تاریخ فساد ایجاد کرد‌ه‌اند و افکار، اندیشه‌ها، فرهنگ و اموال غارت کردند که این غارت‌ها به اوج خود رسیده است.

وی با بیان اینکه در تاریخ علمایی بوده‌اند که در مقابل تفرقه ایستادگی و هسته مرکزی وحدت را ایجاد کردند، افزود: آن چیزی که امروز نقش دارد فکر و فرهنگ است و دشمنان نیز روی فرهنگ ما کار کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی جز با وحدت به سرمنزل مقصود نمی‌رسد، امیدواریم امت اسلامی از فجایع که بیگانگان ایجاد کرده‌اند با بصیرت و روشن‌بینی نجات پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: 37 سال از انقلاب گذشته است که در این مدت بیرونی‌ها منتظر بودند تحقیقات ما در مورد انسان‌شناسی به جهان سرازیر شود اما متأسفانه بزرگترین درد ما این است که نوشته‌های بیرونی که سطحی و بیرونی هستند در متون درسی ما می‌باشد./880/202/ب2

ارسال نظرات