۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۶۸۹۴۰
رییس سازمان دارالقرآن الکریم مطرح کرد؛

دولت به امور قرآنی به‌ عنوان کار استراتژیک نگاه کند

قره شیخلو با انتقاد از کاهش بودجه قرآنی سال 96 گفت: مسؤولان دولتی باید به فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان کار استراتژیک نگاه کنند و حداقل‌ها را فراهم سازند.
مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در اختتامیه مرحله نیمه نهایی رقابت‌های شوق تلاوت با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن اظهار داشت: گاهی سؤال پیش می‌آید که چرا قرائت قرآن را تبلیغ می‌‌کنیم؟ علت آن است که قرائت باب انس با کلام وحی است و یک کاری اصلی به حساب می‌آید به طوری که در قرآن هم داریم تا جایی که برایتان مقدور است، قرآن بخوانید.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام و مراجع دینی در نقطه‌ای با هم اشتراک داشتند، افزود: نقطه اشتراک آن‌ها تلاوت قرآن و انس با کلام الهی است به همین دلیل باید مردم را تشویق کنیم در شبانه روز به تلاوت قرآن اهتمام ورزند و حداقل چند دقیقه قرآن بخوانند.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه آیا تنها قرآن خواندن کافی است؟ گفت: تلاوت قرآن لازم است اما کافی نیست. نوجوان بدانند انس با قرآن و قرائت پله اول است. در قرآن کریم آمده است: آن‌هایی که اهل قرائت قرآن هستند یک درجه از مصونیت از آفات را خدا به آن‌ها عطا می‌کند. مراحل دیگری هم هست که با فهم و درک قرآن به دست می‌آید بر همین اساس باید فهم و عمل به قرآن را در دستور زندگی خود قرار دهیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه در کشور ما با توجه به امکانات و ظرفیت‌های قرآنی موجود باید از این فضاها استفاده کرد، خاطر نشان کرد: والدین نسبت به کنکور حساسیت بالایی دارند اما خیلی خانواده‌ها یک دهم این حساسیت را درباره یادگیری قرآن فرزندانشان ندارند.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم باید به قرآن عنایت بیشتری داشته باشند، گفت: درصد خیران قرآنی کم است و بسیاری از برنامه‌های قرآنی وابسته به بودجه دولت است. ان شاالله هر کسی با توجه به توانمندی‌ها قدمی در زمینه توسعه برنامه‌های قرآنی بردارند.

قره‌شیخلو با بیان اینکه وظایف مردم منافی وظایف دولت و نظام نیست، تصریح کرد: امسال بودجه‌ای که برای سال 1396 در زمینه قرآن در نظر گرفته شده بسیار محدود و حتی نصف شده است که این ضعف به حساب می‌آید. باید مسئولان دولتی به فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان کار استراتژیک نگاه کنند و حداقل‌ها را فراهم سازند./1325/101/ب3

ارسال نظرات