۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۶۸۹۱۶
مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد خبر داد؛

جمع آوری 52 ماهواره با برپایی نمایشگاه به همت گروه تبلیغی جهادی

مدیر گروه تبلغی جهادی رشد گفت: یکی از غرفه های نمایشگاه تبلیغی این گروه در خصوص دجال واره و مضررات ماهواره بود که به حدی در مدت برپایی نمایشگاه بر روی مخاطبان تأثیرگذار بود که تا روز پایانی نمایشگاه، 52 ماهواره از سوی مردم تحویل داده شد.
حجت الاسلام حسنعلی خویینی مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد سلسله جلسات انتقال تجارب تبلیغی سلسله جلسات انتقال تجارب تبلیغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسنعلی خویینی امشب در نخستین نشست از سلسله نشست های انتقال تجارب گروه های تبلیغی با موضوع طراحی نمایشگاه هنری مذهبی و با حضور سرگروه ها و اعضای گروه های تبلیغی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: دشمن برای تبلیغ کار خود از تمام ابزارها از جمله تلفن همراه، تلویزیون، لباس، ماهواره، عروسک و غیره استفاده کرده است، اما بعد از سی سال از انقلاب امروز برای فضای دینی چه کار دینی و هنری ای انجام شده است، به عنوان مثال آیا برای نماز یک فیلم مؤثری تولید شده است.

وی به تأثیرگذاری انجام کارهای تبلیغی بصری پرداخت و گفت: منبر جایگاه خاص خود را دارد اما 75 درصد یادگیری ما از طریق چشم است، حال سؤال اینجا است که برای آموزش احکام و اعتقادات چه کاری در راستای افزایش معارف دینی کرده ایم.

* لزوم انجام کارهای تبلیغیِ با قدرت جذب مخاطب حداکثری

مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد با بیان این که بهترین کار برای انتقال فضای دینی، نمایشگاه است، تصریح کرد: چند درصد از افراد جامعه مخاطب ما در مساجد هستند؛ در مراسم یادواره شهدا بیشتر بسیجی ها حضور پیدا می کنند و همچنین در نمایشگاه های دستاورهای حوزه، طلاب بازدید خواهند کرد و در سایر برنامه ها مخاطبان خاصی استفاده می کنند، باید کاری کنیم که افراد زیادی از تبلیغ ما استفاده کنند.

وی درباره تأثیرگذاری کار هنرمندانه گفت: چرا مردم برای رفتن به سینما پول می دهند؟ ما در یکی از نمایشگاهی که برپا کردیم یک غرفه به نام سینما برگزار کردیم که با استقبال زیاد مردم رو به رو شدیم؛ اگر نمایشگاه هنرمندانه باشد تأثیرات زیادی را بر روی اقشار مختلف خواهد داشت.

حجت الاسلام خویینی اظهار داشت: گروه تبلیغی تنها برای این نیست که به یک روستا بروند و تبلیغ کنند، بلکه شامل بسیاری از کارها نیز می شود؛ جهاد فرهنگی این نیست که زندگی روزمره خود را داشته باشیم و کار تبلیغی را در کنار سایر کارها انجام دهیم بلکه باید گاهی اوقات خود را به سختی بیندازیم.

وی ضمن بیان خاطره ای گفت: یکی از غرفه های ما در خصوص دجال واره و مضررات ماهواره بود که به حدی در مدت برپایی نمایشگاه بر روی مخاطب تأثیرگذار بود که تا روز پایانی نمایشگاه 52 ماهواره از سوی مردم تحویل داده شد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد در ادامه انتقال تجربیات گروه تبلیغی جهادی رشد در برپایی نمایشگاه تصریح کرد: اگر کاری را شروع کردید یکی از سخترین مراحل نمایشگاه، جمع آوری آن در روز آخر است که باید از روزهای اول فکر جمع آوری مصالح مصرفی را کرد.

وی گفت: اگر طلاب در فضای میدانی وارد شوند، مردم استقبال کرده و حضور پیدا می کنند؛ در سال اول با مشکلات زیادی رو به رو بودیم اما هر سال که از برگزاری نمایشگاه می گذرد، بر تجربیات ما در برپایی افزوده می شود و از تجربیات سال های گذشته استفاده می کنیم.

حجت الاسلام خویینی با بیان این که طلاب نخبگان جامعه هستند، افزود: خیلی از مردم جامعه حرکات مخلصانه طلاب را نمی بینند؛ عامه مردم همیشه طلاب را هنگام سخنرانی بر روی منبر مشاهده می کنند، اما وقتی که می بیند طلبه ای در قالب نمایشگاه آجری را جا به جا می کند، همین حرکت طلبه تأثیرات خاص خود را بر روی مخاطب می گذارد؛ طلاب نخبگان جامعه هستند و در هر زمینه ای وارد شوند، می توانند تأثیرات زیادی را بگذارند.

وی در پایان ضمن بیان اصول برپایی نمایشگاه فعالیت های تبلیغی خاطرنشان کرد: شروع فعالیت نمایشگاهی از کارهای کوچک، همکاری با مراکز مختلف جهت استفاده از خدماتشان، بیمه کردن افراد کمک کننده در برگزاری نمایشگاه در برابر حوادث احتمالی، برنامه ریزی برای جمع آوری نمایشگاه در روز پایانی، قرار دادن صندوق کمک های مردمی در فضای نمایشگاه از جمله اصولی است که در برپایی نمایشگاه بایستی رعایت شود./822/202/ب3

ارسال نظرات