۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۶۸۹۱۵
حجت الاسلام والمسلمین کریمی نیا خبرداد؛

نوشته شدن سالانه 40 مقاله علمی در مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی

معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی با بیان اینکه در این مرکز هرساله حدود 40 تحقیق پایانی در مقطع سطح دو نوشته می شود، گفت: موضوع این مقالات غالبا در مباحث حقوقی است و بیشتر در دوگرایش حقوق جزا و حقوق خصوصی نوشته می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی کریمی نیا معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی کریمی نیا معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در مراسم تجلیل از پژوهشگران این مرکز که شامگاه امروز در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به لزوم مقاله نویسی طلاب در سطوح ابتدای حوزه عنوان داشت: این کار طلاب را برای نوشتن هرچه بهتر پایان نامه کمک می کند به ویژه در مورد تحقیق پایانی مراکز تخصصی که فوایدی در مقطع سطح سه و حتی سطح چهار دارد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در این مقالات ویژگی هایی همانند پایان نامه همچون هدف، ضرورت تحقیق، پرسش ها، فرضیه و پیشینه باید به همان شکل رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی نیا با بیان اینکه در نوشتن مقالات سطح دو دقت های زیادی صورت می گیرد، عنوان کرد: این تحقیقات زیر نظر اساتیدی از جمله حجج اسلام والمسلمین محمد محمدی جورکویه و جواد حبیبی تبار و همچنین استاد انتظاری از کارشناسان برتر رشته حقوق صورت می گیرد و این اساتید پژوهش ها را از نظر شکلی و محتوایی کنترل می کنند ولی ما در معاونت پژوهشی نیز نظارت داریم و اشکالات باقی مانده را تذکر می دهیم و بعد از آماده شدن دستور صحافی و انتشار را اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه در مرکز تخصصی قضا هرساله حدود 40 تحقیق پایانی در مقطع سطح دو نوشته می شود، اظهار داشت: موضوع این مقالات غالبا در مباحث حقوقی است و بیشتر در دوگرایش حقوق جزا و حقوق خصوصی نوشته می شود.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بخش های مختلف یک مقاله علمی باید ارتباط وثیقی با هم داشته باشد و شامل یک مقدمه و حداکثر سه فصل باشد و اینکه طلبه همین طور مطالبی را پشت سر هم بنویسد تحقیق نیست بلکه باید تمام حرف ها و مطالب در سه قالب ریخته شود که بخش نخست مقدمه است بعد فصل نخست کلیات و فصل دوم و سوم مطالب اصلی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه بعد از پایه 10 حتما سراغ نوشتن پایان نامه بروند، عنوان داشت: این بد است طلبه ای که درس خارج می خواند دست به قلم نشده باشد، بنابراین نوشتن پایان نامه هم به طلبه در پژوهشگری کمک می کند و مدرک هم به ویژه برای تدریس به هرحال نیاز است.

وی در پایان افزود: در یک سال اخیر در این مرکز تخصصی هشت نفر به خاطر اولویت هایی که داشتیم انتخاب شده اند و هدایایی به این افراد اهدا می کنیم ولی این مسأله ارزش کار پژوهشگران دیگر را کم نمی کند./1330/202/ب3

ارسال نظرات