۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۶۸۸۸۳

چند خبر کوتاه از تبلیغات اسلامی هرمزگان

برگزاری گفتمان دینی با موضوع خداشناسی در دبیرستان محمدی قشم، تاکید بر تبیین نقش حوزه های علمیه در توسعه علمی و فرهنگی کشور و برگزاری محفل انس باقرآن در شهرستان سیریک از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سقایت روحانی خود استقرار شهرستان قشم در گفتمان دینی در دبیرستان محمدی قشم برگزار شد با بیان اینکه برای پی بردن به وجود خداوندی که ما و همه هستی را آفریده نیاز به برقراری ارتباط  با او، ستایش ، پرستش و کمک گرفتن از او داریم.

وی گفت: برای شناخت و پی بردن به وجود خداوند دلایل زیادی وجود دارند برخی از آنها حسی و برخی دیگر عقلی هستند که اطمینان قلبی را بیشتر می نمایند و باور انسان را قوی تر می کند.

حجت الاسلام سقایت در بخشی از مطالب خود اظهار داشت: فلاسفه، عرفا و متکلمان اسلامی مباحث گوناگونی در باب خداشناسی مطرح کرده اند اما واضح است که کامل ترین و دقیق ترین شناخت را باید در کلام معصومین(ع) جویا شد.

در پایان به سؤالات مختلف دانش آموزان از جمله مسائل احکام و شبهات دینی پاسخ داده شد.

حوزه های علمیه نقش مهمی در توسعه علمی و فرهنگی کشور دارند

حجت‌ الاسلام حمید غلام پور سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاسک در دیدار با مدیر حوزه علمیه مهدیه این شهرستان گفت:حوزه های علمیه نقش مهمی در توسعه علمی و فرهنگی کشور دارند.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در فضای علمی و فرهنگی جامعه افزود: حوزه های علمیه به‌عنوان کانونهای فضل و دانش، در توسعه فرهنگ و معارف اسلامی نقش محوری را ایفا می‌کنند.

سرپرست تبلیغات اسلامی جاسک در ادامه تعامل با حوزه علمیه را در پیشبرد برنامه های فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی جاسک حضور اساتید حوزه علمیه را مغتنم شمرده و در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی از ظرفیتهای علمی و تبلیغی حوزه علمیه مهدیه این شهرستان بهره مند خواهد بود.

در ادامه این دیدار، حجت‌ الاسلام ذاکری، مدیر حوزه علمیه مهدیه با ارائه گزارشی از برنامه های آموزشی و فرهنگی حوزه علمیه افزود: با تعامل و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی تبلیغ آموزه های دینی در سطح شهرستان خواهیم بود.

برگزاری محفل انس باقرآن در شهرستان سیریک

حجت الاسلام علی جعفری رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: انقلاب اسلامی در سایه وحدت همه ملت و اقشار مختلف به تحقق پیوست و در شرایط کنونی که دشمن تلاش خود رابرای ضربه زدن به اسلام و انقلاب به کار گرفته توجه به اختلافات منطقی نبوده و همه مسلمانان باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) به نام همدلی و همزبانی بین دولت و ملت نام گرفته جهت حفظ وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام تلاش نمایند.

وی از قرآن مجید به عنوان کتاب هدایت بشریت و جامعه نام برد و افزود: دعوت به وحدت و یکپارچگی مسلمانان و پرهیز از تفرقه از دستورات مهم قرآن کریم و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سیریک، اسلام هراسی را توطئه دشمنان دانست و گفت: اتحاد و انسجام امت اسلامی یک ضرورت و دستور قرآنی و تفرقه یک عمل ناصواب و زیان بار از نظر دین و عقل است.

مسؤولان فرهنگی و اجتماعی برای کنترل فضای مجازی برنامه ریزی دقیق داشته باشند

حجت الاسلام جعفر کمالی روحانی مستقر قشم بیان کرد: مسؤولان فرهنگی و اجتماعی برای کنترل فضای مجازی برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

وی با بیان اینکه عصر حاضر عصر مطبوعات، رسانه های گروهی و ارتباطات است گفت: دنیای کنونی ما عصر تاخت و تاز وسایل ارتباط جمعی ازجمله رادیو، تلویزیون، ماهواره، تلفن همراه و اینترنت است.

روحانی مستقر قشم گفت: فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند، توانسته اند به خوبی در زندگی مردم جا باز کنند.

حجت الاسلام کمالی ابراز داشت: مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه های اجتماعی متفاوت در فضای مجازی کنار هم آمده و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی، از این طریق با هم ارتباط برقرار می کنند.
 
وی گفت: جوان امروز دیگر محدودیت های گذشته را ندارد، هر لحظه در هر کجا که باشد می تواند با هر نقطه ای از جهان که بخواهد ارتباط برقرار کند.

روحانی مستقر قشم تصریح کرد: فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که علیرغم اینکه عمر زیادی ندارند، توانسته اند به خوبی در زندگی مردم جا باز کنند.

وی ادامه داد: امروزه روش های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته و پست الکترونیک، پیام های کوتاه، چت روم ها، وب پایگاه ها و بازی ها، روش هایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شده اند.

حجت الاسلام کمالی اذعان داشت: شبکه‌های اجتماعی، نسل جدیدی از پایگاه‌ هایی هستند که این روزها در کانون توجه کاربران شبکه‌های جهانی اینترنت قرار گرفته‌اند. 

وی در پایان تاکید  داشت:  با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی خصوصاً قشر جوان و نوجوان از شبکه های اجتماعی مجازی، بررسی مسائل مربوط به این شبکه ها جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه ریزی دقیق توسط مسؤولان فرهنگی و اجتماعی و نیز والدین، ضروری است./303/851/ب1

ارسال نظرات