۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۶۸۸۷۵
آیت الله اراکی در گفت وگو با خبرنگاران:

جریان‌های تفرقه گرا رو به انزوا هستند/ به آینده تقریب خوش بین هستیم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آینده تقریب مذاهب اسلامی، گفت: به آینده تقریب مذاهب اسلامی خوشبین بوده و اکنون در مرحله‌ای هستیم که جریان‌های تفرقه‌گرا رو به انزوا هستند.
آیت الله اراکی آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب آیت الله اراکی

 آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت الله واعظ‌ زاده خراسانی در جمع خبرنگاران، گفت: آیت الله واعظ زاده خراسانی  از چهره‌های علمی و وارسته کشور ما بودند که در عرصه‌های مختلف نقش‌های مهم و برجسته‌ای داشتند که وحدت و تقریب نیز جزو این موارد بودند.

وی افزود: آیت الله واعظ خراسانی در بخش حوزه و دانشگاه نقش مهمی ایفا کردند، ایشان در مساله وحدت میان حوزه و دانشگاه بسیار تلاش کردند، همچنین ایشان در امر تقریب بین مذاهب اسلامی و گسترش گفتمان تقریب به ویژه در دوره‌ای که موسس مجمع تقریب هم بودند خدمات ارزنده‌ای را ارائه دادند.

وی در ادامه با اشاره به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی براینکه برجام کشورهای عربی را به رژیم صهیونیستی نزدیک کرده است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که دل ملت‌ها مسلمان با هم یکی است و مسلمانان دشمن اول خود را رژیم صهیونیستی می‌دانند، حال اگر چند حاکم مزدور به خیال این که می‌توانند حکومت بیشتری کنند دست به صهیونیست‌ها می‌دهند بدانند که عمر خودشان کوتاه می‌شود.
آیت الله اراکی تاکید کرد: در اصل رابطه اسلام و جهان عرب با رژیم صهیونیستی برقرار نمی‌شود و این حکام باید بدانند که شکاف میان جهان اسلام و رژیم اشغالگر قدس زیاد است.

وی افزود: ما به آینده تقریب مذاهب اسلامی خوشبین هستیم و اکنون در مرحله‌ای هستیم که جریان‌های تفرقه‌گرا رو به انزوا  هستند، طی  دو یا سه سال آینده باید جشن سرکوب و منزوی شدن جریان‌های تخریبی، تفرقه‌گرا و تکفیری را بگیریم.

آیت الله اراکی در پاسخ به این سوال که مصر توسط شیخ شلتوت بنیان‌گذار حرکت تقریب بود آیا باز هم نقشی موثر خواهد داشت، گفت: قطعا مصر می‌تواند نقش خوبی ایفا کند و تاکنون هم نقش خود را به خوبی انجام داده است و باید از احمد طیب امام الازهر تشکر کنیم زیرا در سال‌های اخیر موضع‌گیری‌های تقریبی خوبی داشتند، وی در کنفرانس اندونزی و قاهره نقش خوبی را ایفا کردند./811/ت302/ج

 

ارسال نظرات